یوتیوب اقدامات جدیدی را انجام میدهد برای جلوگیری از استفاده و آپلود مجدد کلیپهای شورت در برنامههای دیگر. به این صورت که یک واترمارک یا لوگو به تمام ویدیوهای شورت هنگام دانلود آن اضافه میکند.
همانطور که توسط یوتیوب توضیح داده شده است:
«اگر سازندهای هستید که شورتهای خود را از استودیوی یوتیوب دانلود میکنید تا در پلتفرمهای دیگر به اشتراک بگذارید، اکنون یک واترمارک به محتوای دانلود شدهتان اضافه خواهد شد. ما یک واترمارک به شورتها که دانلود میکنید اضافه کردهایم تا بینندگان شما بتوانند ببینند محتوایی را که در سراسر پلتفرمها به اشتراک میگذارید میتوان در YouTube Shorts پیدا کرد.”
یوتیوب میگوید که از نظر تبلیغات متقابل میتواند خوب باشد. اما از آنجایی که سایر برنامهها نیز کلیپهایی را که شامل واترمارکهای قابل مشاهده هستند جریمه میکنند، به نظر میرسد هدف واقعی محدود کردن اشتراکگذاری ویدیوی کوتاه در بین برنامهها است تا ارسال مجدد Shorts خود در Reels یا TikTok را برای سازندگان کمی سختتر کند. یعنی حضور هر ویدیو در هر برنامه.
شایان ذکر است که TikTok و Reels همچنین دارای واترمارک روی کلیپهای دانلود شده هستند، در تلاشی برای محدود کردن همین موارد، بنابراین تعجب آور نیست که یوتیوب رویکرد مشابهی را در پیش گرفته است. اما با این حال، این یک ملاحظه دیگر است – و با توجه به اینکه فرآیند فعلی پست کردن مجدد کلیپهای کوتاه خود را در هر برنامه بسیار آسان میکند، نوعی روش طعمه گذاری کم تلاش است، تا ببینید در نتیجه چه چیزی می توانید بدست آورید.
یوتیوب می گوید که اضافه کردن واترمارک به شورت های دانلود شده را روی دسکتاپ شروع کرده است و به زودی به موبایل نیز اضافه خواهد شد.
…
بیشنر بخوانید:
از ویدیوهای بلند کانال یوتیوب شورت ویدیو بسازید
در شورت یوتیوب باکس سوال بذار | آپدیت جدید یوتیوب شورت
آپدیت های جدید برای یوتیوب شورت | گزینه های جدید Cut و Draft