به نظر شما آیا استفاده از ایموجی در عنوان ویدیو یوتیوب کمک کننده است؟ ما در این مورد یک نظرسنجی انجام دادیم و نظرات کاربران مختلف یوتیوب را جویا شدیم تا درنهایت به این نتیجه برسیم که آیا استفاده از ایموجی خوب است یا بد؟ در سئو تاثیر منفی دارد یا مثبت؟
این نظرات یوتیوبرهای زینو نتورک را با هم مرور کنیم:
« در ابتدا فکر میکنم چشم مردم را جلب کند، اما در کل فکر میکنم ویدیو را از الگوریتم یوتیوب پنهان میکند. »
« به نظر من آنچه را که خود یوتیوب توصیه میکند دنبال کنید، اول قسمت قابل جستجو، دوم عنصر جذاب. ایموجیهای شما نباید در ابتدای عنوان، نه چندان زیاد استفاده شود. اینها عناصر قانعکنندهای هستند، بنابراین در پایان یا در بخش قانعکننده عنوان باید از آنها استفاده شود. مگر اینکه مردم دنبال آن ایموجی بگردند. »
« من ایموجی استفاده نمی کنم، اما ایموجی ها کمکی نمی کنند زیرا الگوریتم یوتیوب هیچ کاراکتر خاصی را انتخاب نمی کند. ایموجی جایی در الگوریتم ندارند. »
« به نظر من باید آن را فقط در پایان به عنوان یک عنصر اضافی قرار دهید. »
« به نظر من مردم ایموجیها را جستجو نمیکنند، اما یک چهره زرد کوچک میتواند چشم ها را به خود جلب کند. »
« به نظر من مطمئناً به جلب توجه کمک میکند، اما بدون تامنیل مناسب برای همراهی با آن، واقعاً تأثیر چندانی نخواهد داشت. »
« تنها کاری که ایموجی انجام میدهد کمک به جلب توجه است. حدس میزنم در یوتیوب اگر در حال حاضر در یکی از برترینها رتبهبندی شده باشید، خیلی مهم نیست که ایموجی استفاده کنید یا خیر، زیرا به هر حال مردم ویدیوهای برتر را تماشا میکنند. با این حال، اگر رتبه خیلی بالایی نداشته باشید، می تواند کمی تفاوت ایجاد کند. حداقل این نظریه من است. »
اما ببینیم نظر گوگل و کارشناسان سئو چیست؟
گوگل میگوید ایموجی ها به سئو آسیب نمیرسانند. اما آیا ضرورت دارد که از آنها در محتوای خود استفاده کنید؟ 😐 به نظر ما استفاده نکردن یا استفاده کم از آنها بهترین راه حل است.
اما متخصصان سئو چه میگویند؟
جان مولر متخصص سئو، میگوید اما آیا واقعا باید این کار را انجام دهید؟
در اینجا دو نکته قابل تامل وجود دارد:
1: استفاده از ایموجی ها میتواند اتلاف وقت شما باشد
بله، آنها بامزه هستند. اما از آنجایی که ایموجی ها هیچ کمکی به شما در رتبه بندی بالا نمی کنند، استفاده از آنها چه فایده ای دارد؟
به عنوان یک متخصص سئو میگویم که، شما نباید ساعات با ارزشی را برای بهینه سازی ویدیوی خود به چیزهای بی ارزشی مثل ایموجی اختصاص دهید که نتایج مثبتی به همراه نخواهد داشت.
به علاوه، SERP گوگل همیشه در حال تغییر است. یعنی اگر گوگل یک روزی به سادگی تصمیم بگیرد که نشان دادن ایموجی ها را در جستجوها متوقف کند، تمام کارهای عالی قبلی شما با اطلاعات کدهای عجیب و غریب یا مربع های خالی جایگزین می شود.
علاوه بر همه اینها، الگوریتم گوگل در حال حاضر تعداد قابل توجهی از عناوین را بازنویسی میکند، فقط به این دلیل که فکر میکند می تواند عناوین بهتری نسبت به شما ایجاد کند.
به گفته مولر، این بدان معنی است که ایموجی ارزشمند شما در عنوان ممکن است ناپدید شود یا به چیز دیگری تبدیل شود:
گوگل می گوید:
« ما همه این [اموجیها] را در نتایج جستجو نشان نمیدهیم، بهویژه اگر فکر کنیم که به نوعی نتایج جستجو را گمراهکننده می کند. اما مطمئناً میتوانید آنها را در آنجا نگه دارید، اینطور نیست که آنها مشکلی ایجاد کنند. فکر نمیکنم در قرار دادن آنها مزیت قابل توجهی وجود داشته باشد، زیرا حداکثر آنچه ما سعی میکنیم معادل آن ایموجی را بفهمیم و شاید از آن کلمه نیز استفاده کنیم.»
نظر شما در مورد استفاده از ایموجی در عنوان ویدیو یوتیوب چیست؟
…
یوتیوب ری اکشن اموجی به لایواستریم اضافه می کند