سازندگان یوتیوب توجه داشته باشند: از ماه می 2025، یوتیوب با بهروزرسانی گزینههای قرار دادن تبلیغات خود، روش کار قرار دادن تبلیغات در میان فیلم را تغییر میدهد تا در معرض نمایش منطقیتر و پاسخگوتر تبلیغات در کلیپها قرار گیرد.
همانطور که توسط تیم یوتیوب درباره تغییرات جدید در تبلیغات یوتیوب توضیح داده شده است:
«از 12 می 2025، ما در حال بهبود کیفیت تبلیغات میان فیلم هستیم. این بدان معناست که ما تبلیغات میانپرده بیشتری را در نقاط شکست طبیعی نشان میدهیم، مانند مکثها و جابجاییها، و تبلیغات کمتری را در جایی که ممکن است باعث ایجاد مزاحمت شوند یا باعث شود بینندگان ویدیو را رها کنند، مانند وسط یک جمله، نشان میدهیم. برای واضح بودن، در حال حاضر، میتوانید بهصورت دستی شکافهایی را برای تبلیغات میانی در ویدیوهای خود قرار دهید، یا میتوانید به سیستم YouTube اجازه دهید محل وقوع آنها را خودش تعیین کند. یوتیوب در واقع فرآیند تشخیص خود را برای اطمینان از قرارگیری بهتر در گزینه دوم به روز رسانی میکند.
ما معتقدیم این تغییر فرصت کلی درآمد در اواسط فیلم را برای یوتیوبرها افزایش خواهد داد. در آزمایشی که در ژوئیه 2024 انجام شد، مشاهده کردیم که کانالهایی که دارای اسلات تبلیغات خودکار علاوه بر حالت دستی فعال بودند، در مقایسه با کانالهایی که فقط دستی تنظیم میکردند، به طور متوسط بیش از 5 درصد افزایش درآمد از آگهی داشتند. اگر فقط از تبلیغات دستی استفاده میکنید و آنها در قسمتهای قطعکننده ویدیوهایتان قرار میگیرند، ممکن است شاهد کاهش درآمد باشید زیرا کیفیت میان فیلم را پس از ۱۲ مه ۲۰۲۵ بهبود میدهیم.»

در حال حاضر، کاربران فقط میتوانند از بین دو گزینه، «خودکار» یا «دستی» قرار دادن تبلیغات در میان فیلم را انتخاب کنند. همانطور که توضیح داده شد، قرار دادن دستی به شما امکان می دهد بهترین نقاط شکست را برای درج تبلیغات انتخاب کنید، (چون از ویدیوی خود بهتر خبر دارید) در حالی که خودکار با استفاده از تشخیص سیستماتیک یوتیوب، این را برای شما تشخیص می دهد.
در این بین برخی از یوتیوبرها قرار دادن دستی را ترجیح میدهند، زیرا به آنها امکان میدهد جریان ویدیوهای خود را در این وقفهها دیکته کنند، اما اکنون، یوتیوب یک رویکرد ترکیبی (خودکار و دستی) را نیز اضافه میکند، این مورد جدید هم از شناسایی سیستماتیک استفاده میکند، هم یوتیوبرها را قادر میسازد تا جایی که فکر میکنند درست است، تبلیغات را انتخاب کنند.
اما تا تاریخ یاد شده باید صبر کنیم تا ببینیم دقیقا این آپدیت تغییرات جدید در تبلیغات یوتیوب به چه صورت خواهد بود …
یوتیوب تبلیغات جدید مبتنی بر هوش مصنوعی با نام ‘Spotlight Moments’ راه اندازی کرد
نحوه روشن کردن تبلیغات بعد از مانیتایز شدن کانال یوتیوب