موکبانگ در یوتیوب و غذاهای صدا دار
لقمه رشته فرنگی. کیک برنجی کرانچی. صدای تند غذاهای دریایی تازه پخته شده و … در طول سال ها، سازندگان موکبانگ در یوتیوب این صداها را به نوع جدیدی از سرگرمی تبدیل کرده اند.
تا کنون در سال جاری، بازدید از ویدیوهایی با عنوان “mukbang” موکبانگ در یوتیوب بیش از 30 میلیارد بازدید داشته است.
موکبانگ یا eatcast نوعی ویدیو است که در آن کریتورها غذا را جلوی دوربین میخورند. در حالی که این نوع ویدیوها از روزهای ابتدایی آن در یوتیوب وجود داشته است. اولین بار کریتورهای کره جنوبی به طور رسمی به این قالب یک نام دادند و در اوایل دهه 2010 شروع به محبوبیت آن کردند. در سال 2015، موکبانگ ها از بین کریتورها در سراسر جهان شروع به ظهور کرد، آنها همچنین شروع به ادغام آنها با فرمت محبوب دیگر، یعنی ASMR کردند. امروزه، دیدن موکبانگهای متحرک و همچنین تأثیر موکبانگ در قالبهای دیگر، مانند برنامههای مصاحبه، رایج است.
تکامل مداوم موکبانگها به نیازهایی که ویدیوها برای بینندگان برآورده میکنند نشان میدهد: علاوه بر تحریکهای حسی – آنهایی که غرغرها و کرنشهای رضایتبخش را فراهم میکنند – همراهی میکنند و فضایی را برای مخاطبان ایجاد میکنند تا بنشینند و یک وعده غذایی را با سازندگان به اشتراک بگذارند. در سال جاری تاکنون، بازدید از ویدیوهایی با عنوان “mukbang” بیش از 30 میلیارد بازدید داشته است.*
سه سال پیش در چنین روزی، اصطلاح “موکبانگ” به طور رسمی به فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد اضافه شد و تأثیر فرهنگی آن را بیشتر کرد. در این روز با یک لوگوی خاص و متحرک (به نام Yoodle) از جامعه گرسنه ها تجلیل شد 🙂
…
40 ایده عالی برای کانال یوتیوب بدون نشان دادن چهره
تجربه یوتیوبرهای معروف | UnderratedHijabi چطور از پشت فرمان به یک میلیون سابسکرایبر رسید؟