چگونه یوتیوب گیمر شویم؟ |‌ نکات جدید در سال 2024

گیم یک بخش رقابتی در یوتیوب است، اما هنوز فضا (و زمان) برای کریتورهای جدید این حوزه وجود دارد تا کانال‌های موفقی را بسازند و توسعه دهند. تنها چیزی که لازم است تا یوتیوب گیمر موفقی شوید، 12 گام قدرتمند است.
راه اندازی یک کانال یوتیوب بازی کار آسانی هم نیست. میلیون‌ها نفر در اوقات فراغت خود بازی‌های ویدیویی انجام می‌دهند، بنابراین طبیعتاً رقابت در این حوزه سخت است.

شما کریتورهای معروفی مانند PewDiePie، Mumbo Jumbo، و DanTDM دارید که با میلیاردها بازدید بر فضا مسلط هستند. کانال MrBeast Gaming هم که بیش از 41 میلیون سابسکرایبر دارد. فراتر از آن، شما هزاران کانال کوچک در سراسر جهان یوتیوب  برای رقابت دارید!

این امر به خودی خود  باعث می‌شود که یوتیوب گیمر های جدید هم بتوانند بُلد شوند، چه رسد به این که ویروسی شوند. اما این بدان معنا نیست که غیرممکن است.

‌‌

آیا ارزش راه اندازی یک کانال بازی در سال 2024 وجود دارد؟  ما صد در صد می گوییم بله.

‌‌‌یوتیوب گیمر

‌‌‌

1. بر روی مخاطب هدف خود تمرکز کنید، نه یک بازی خاص

اگر می خواهید کانال گیم خود را توسعه دهید، روی بازی کردن یک عنوان خاص تمرکز نکنید. متمرکز کردن محتوای خود حول یک گیم خاص تنها یک تعهد جدی نیست، بلکه یک تعهد محدود کننده نیز هست. در عوض تماشاگران و بینندگان خود را تعقیب کنید. برای مثال، مجبور نیستید به بازی کردن یا صحبت در مورد Super Mario 64 متعهد شوید. شاید بهتر باشد که مخاطبان هدف را در پشت آن بازی دنبال کنید: یعنی افرادی که عاشق بازی‌های ویدیویی دهه 90 هستند.

حالا این یک حرکت هوشمندانه است. به جای اینکه فقط سوپر ماریو بازی کنید و از این گیم ویدیو منتشر کنید می‌توانید به تمام بازی های دهه 90 بپردازید.  زیرا در حالی که برخی از بازی ها با گذشت زمان محبوبیت کمتری پیدا می کنند، عادات تماشا ثابت می‌ماند.

دو کانالی که این کار را به خوبی انجام داده اند، Darth Microtransaction و lilsimsie هستند.

‌‌‌‌‌‌

2. با گیم به واچ‌تایم های بالا برسید

در هیاهوی دنبال کردن بازدیدها و ساب‌ها، به راحتی می‌توان معیار مادری را که همه را پوشش می‌دهد  فراموش کرد: یعنی واچ‌تایم. داشتن واچ‌تایم مناسب در کانال شما معمولاً نشان می‌دهد که همه پایه‌ها تحت پوشش هستند و مردم از محتوای شما لذت برده و می‌برند.

یکی از بزرگترین نکات در سال گذشته این بود که بینندگان اشتهای زیادی برای ویدیوهای طولانی دارند. خالق  Settled با گردآوری چندین ویدیوی طولانی مدت خود در ماراتن‌های 10 ساعته، قدمی فراتر برداشت. این ویدیوها صدها هزار بازدید را در دورانی که محتوای شورت پادشاه بود، به دست آورد.

‌‌‌‌‌‌

3. تجهیزات مناسب را برای کانال بازی خود تهیه کنید

برای یک کانال یوتیوب بازی به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟

  • میکروفون برای ویدیوهای یوتیوب:  بسیاری از گیمرها صدای خودشان را به ویدیوهای خود اضافه می‌کنند، به خصوص زمانی که به طور فعال یک بازی را انجام می‌دهند. روی صدای باکیفیت سرمایه گذاری کنید تا بینندگان بتوانند شما را بهتر دنبال کنند.
  • نرم‌افزار ضبط صفحه (اسکرین رکوردر): در حین انجام بازی‌ها، به نرم‌افزاری برای ثبت عملکرد روی صفحه کنسول خود نیاز دارید.
  • دوربین دیجیتال: این می‌تواند دوربین DSLR، دوربین بدون آینه یا وب کم باشد. برای ضبط خود به یکی از اینها نیاز دارید.
  • نور خوب: بینندگان را در تاریکی رها نکنید! اگر قصد دارید چهره خود را نشان دهید، عکسی با نور خوب ایجاد کنید!
  • پرده سبز: بسیاری از گیمرها از پرده سبز برای پخش زنده استفاده می‌کنند. این پرده‌ها پس‌زمینه پشت استریمر را حذف می‌کند تا فقط بدن آن‌ها در گیم‌پلی نمایش داده شود.

‌‌‌‌

4. نام مناسب را برای کانال گیم خود انتخاب کنید

نام‌گذاری کانال یکی از مهمترین کارهایی است که در یوتیوب انجام می‌دهید. صرف نظر از جایگاه خود، سعی کنید با محدود کردن لیست گزینه‌های خود، بهترین‌ها را انتخاب کنید:

  • نامی را انتخاب کنید که املای آن آسان باشد.
  • نامی که بشود به راحتی آن را به خاطر سپرد.
  • در صورت امکان، اجازه دهید نام شما منعکس کننده بازی ای باشد که بازی می‌کنید یا ژانری که در آن هستید.
  • هنگام نامگذاری کانال خود از 70 کاراکتر یا کمتر استفاده کنید.
  • از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید.
  • از توهین و الفاظ توهین آمیز بپرهیزید.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

5. از تله “Let’s Play” اجتناب کنید

بسیاری از گیمرها دوست دارند ویدیوهای “let’s play” یا “بیایید بازی کنیم” را در یوتیوب پست کنند و ما صادقانه نمی‌توانیم آنها را سرزنش کنیم. ساختن آنها سرگرم کننده و ویرایش آنها آسان است، برخلاف سایر انواع ویدیوها. تنها کاری که باید انجام دهید این است که خود را در حال انجام یک بازی ضبط کنید و احساس خود را حین بازی به مخاطب نشان دهید!

چرا می‌گوییم “تله”؟ چون این نوع محتوایی است که قبلاً بسیار وجود دارد. همینطور این مدل بشدت فضای شلوغ و رقابتی دارد. دریافت بازدیدهای مناسب از این نوع محتوا سخت است مگر اینکه کانالی بزرگ و معتبر باشید.

خبر خوب این است که یوتیوب گیمر های کوچک با مهارت در داستان سرایی می‌توانند در این جایگاه موفق باشند.

‌‌

6. برای یافتن ایده های ویدیویی به انجمن‌های بازی بپیوندید

ایده های ویدیویی و طوفان فکری، چالش برانگیزترین بخش رشد یک کانال یوتیوب است. اما راه حل ساده است: سعی نکنید به تنهایی پیش بروید. بهترین راه برای رشد یک کانال گیم، همراهی با سایر گیمرها است.

برای شروع، سعی کنید به یک انجمن آنلاین مانند Discord بپیوندید. گروهی را پیدا کنید که حول بازی‌هایی که بازی می‌کنید یا ژانرهایی که از آن لذت می‌برید متمرکز باشد، و سپس به صحبت‌های مردم توجه کنید.

در این انجمن ها یاد خواهید گرفت:

  • آپدیت‌های مهمی برای بازی در راه است.
  • کدام جنبه از بازی بیننده را هیجان زده می‌کند.
  • سوالاتی که تازه وارد ها در مورد بازی دارند.

‌‌‌

7. ویدیوهای بازی هفتگی را آپلود کنید

قبل از ایجاد یک کانال گیم، با خودتان پیمان ببندید که به طور مداوم و مستمر آپلود کنید. برای ایجاد و افزایش مخاطب در یوتیوب باید حداقل هفته ای یک بار ویدیو منتشر کنید.

چرا می‌گوییم هفته‌ای یک بار؟  چون الگوریتم یوتیوب در ارائه محتوا به مخاطبان مناسب موفق عمل کرده و می‌کند. بنابراین، چه چهار ویدیو در ماه پست کنید یا یک ویدیو در روز، به هر ترتیب یوتیوب محتوای شما را در صورت بهینه سازی مناسب ساجست می‌کند.

‌‌‌

8. معرفی ویدیوی گیم خود را مختصر و سرگرم کننده کنید

در یوتیوب، حفظ مخاطب همه چیز است. اگر فردی روی ویدیوی شما بیفتد اما 30 ثانیه اول را پشت سر نگذارد، سیگنال منفی به الگوریتم ارسال می‌کند. این نشان می‌دهد که ویدیوی شما ممکن است به وعده خود عمل نکند و نباید به بینندگان بیشتری توصیه شود.

برای اطمینان از اینکه هرگز این اتفاق نمی‌افتد، یک مقدمه قوی برای هر ویدیو ایجاد کنید. به جای نشان دادن صفحه منوی بازی خود در حین صحبت کردن، به سراغ محتوای خود بروید.

9. تامنیل و عناوین جذاب ایجاد کنید

عناوین ویدیو و تامنیل‌ها آن چیزی است که واقعاً بینندگان را جذب می‌کند. آنها مردم را متقاعد می‌کنند که روی محتوای شما کلیک کنند، بنابراین این جفت قدرتمند باید صد در صد بهینه شده باشد.

1- عنوان ویدیو فقط برای نمایش نیست. همچنین می‌تواند به شما در بالا رفتن از نتایج جستجو کمک کند. اگر بتوانید کلمات کلیدی محبوبی را در یوتیوب بیابید که خیلی رقابتی نیستند، یک قدم به ایجاد عناوین خارق العاده و قابل کلیک نزدیک‌تر خواهید بود.

2- پس از آن، تامنیل ویدیوی شما باید کلیک‌های بیشتری را تشویق کند.

‌‌این وبلاگ‌ها درباره عنوان و تامنیل بخوانید:

۱۲ مدل تامنیل یوتیوب که مردم دوست دارند روی آن کلیک کنند

استفاده از قانون یک سوم در طراحی تامنیل یوتیوب

نکات مهم در ساخت تامنیل ویدیوهای یوتیوب

۳ راز برای نوشتن تایتل کلیک خور در یوتیوب

‌‌‌ ‌

10. گرایش های بازی را به ویدیوهای یوتیوب تبدیل کنید

یک موضوع پرطرفدار فرصت بزرگی را برای دریافت بازدیدهای بیشتر ارائه می‌دهد. می‌توانید از فرهنگ پاپ، تعطیلات، اخبار بازی یا هر چیزی که چیز مثبت (اما مرتبط) به کانال شما اضافه می‌کند، استفاده کنید.

‌‌

11. قبل از اینکه رکورد را شروع کنید، درباره موضوعات ویدیویی تحقیق کنید

قبل از ساختن یک ویدیو، به چند گزینه برای عنوان آن ویدیو فکر کنید و بنویسید. این ممکن است در ابتدا عجیب به نظر برسد، اما به این روش اعتماد کنید:  بهتر است عناوین را (قبل از شروع به ضبط حتی) طوفان فکری کنید و ببینید کدام کلمات کلیدی برای آن موضوع محبوب هستند تا بتوانید دسترسی ویدیوی خود را افزایش دهید.

بعلاوه، این طرح شما را مجبور می‌کند تا بهترین ویدیو را بسازید. ابتدا، با یافتن کلمات کلیدی ارزشمند، محتوای خود را برای الگوریتم یوتیوب بهینه می‌کنید. سپس برخی از جستجوهای یوتیوب را اجرا می‌کنید تا ببینید کریتورهای دیگر چه پست کرده‌اند. تمام این تحقیقات به شما می‌گوید که آیا این ویدیو ارزش ساختن دارد یا خیر، و چگونه می‌توانید آنچه را که در حال حاضر وجود دارد بهبود ببخشید. یه این روش در هر موضوعی در یوتیوب اعتماد کنید :))

‌‌‌‌

12. با YouTube Shorts آزمایش کنید

شورت های یوتیوب بیشتر برای افرادی است که از سرگرمی‌های کوچک لذت می‌برند. آن‌ها برای ساختن ویدیوهای خنده‌دار، توضیح‌دهنده‌های سریع، یا هر چیزی که به ویدیوی طولانی و سنتی نیاز ندارد، عالی هستند.

حال به نظر شما برای کامیونیتی گیم هم مناسب هستند؟ پاسخ مثبت است. شورتز  لحظات خنده‌دار و دلخراشی را که در طول بازی اتفاق می‌افتد، می‌تواند به نمایش بگذارد.

‌‌‌

آیا کانال های گیم در سال 2024 سودآور هستند؟

طبق مقاله‌ای از Statista، در سال 2022، درآمد حاصل از بازار جهانی گیم تقریباً 347 میلیارد دلار برآورد شده است. بازار بازی های موبایلی حدود 248 میلیارد دلار از این کل را تولید کرد.

به عبارت ساده‌تر، کانال‌های برتر بازی پول زیادی به دست می‌آورند. سازندگانی مانند Markiplier و Techno Gamerz حدود 150000 دلار در ماه درآمد دارند.

راه اندازی یک کانال بازی معمولاً به یک رایانه شخصی پیشرفته نیاز دارد که می تواند بین 1000 تا 2000 دلار هزینه داشته باشد. اما، اگر بتوانید از ابزارهایی که در اختیار دارید به درستی استفاده کنید (و آن را حفظ کنید)، می توانید پول را برگردانید.

 

درباره یوتیوب گیمر بیشتر بخوانید:

بهترین سبک های گیم برای یوتیوب 2024

40 ایده عالی برای کانال یوتیوب بدون نشان دادن چهره

© All contents and rights belongs to Zinonetwork 2025