از میان تمام افسانههایی که میتوانند به کانال شما آسیب بزنند، این ۱۲ افسانه و باور غلط یوتیوب بیشترین تأثیر منفی را برای کانال دارند.
افسانههای زیادی در مورد یوتیوب وجود دارد، به خصوص آنهایی که با رشد یک کانال مرتبط هستند. برخی افراد بر این باورند که برای شروع فیلمبرداری به تجهیزات گران قیمت نیاز دارند. دیگران فکر میکنند که کسب درآمد با یک کانال کوچک یوتیوب غیرممکن است و مواردی از این دست …
این ۱۲ باور و افسانه غلط را در ادامه این مطلب بخوانید:
1. ویدیوهای طولانیتر یوتیوب از ویدیوهای کوتاهتر رتبه بالاتری دارند
این یکی از قدیمیترین افسانهها در مورد یوتیوب است. اما مهم نیست که چقدر قابل باور باشد، به هر حال حقایق باقی میمانند – ویدیوهای طولانیتر هیچوقت پُلی برای بازدید بیشتر یا رتبهبندی بالاتر نیستند.
حقیقت این است که یک ویدیوی یک دقیقهای میتواند به اندازه یک ویدیوی ۲۰ دقیقهای ویروسی باشد. مهمترین چیزی که کریتورها باید در اینجا به خاطر بسپارند این است که بدون توجه به اینکه فکر کنید ویدیوهایتان چقدر باید طولانی باشند، سعی کنید منظورتان را به گوش دیگران برسانید.
به عنوان مثال، یک کانال میم به نام Beluga با ده ها ویدیوی کوتاه پر شده است. اما هر یک میلیونها بازدید دارد زیرا محتوا راضی کننده است، ارزشش را دارد و تجربه مثبتی را برای بینندگان ایجاد میکند.
2. افراد فقط روی تامنیلهایی که دارای متن هستند کلیک میکنند
این یک افسانه و باور بشدت غلط است، بیشتر به این دلیل که بیش از یک راه برای ایجاد تامنیل یوتیوب وجود دارد. تصمیم گیری برای قرار دادن متن روی گرافیک خود به نوع محتوایی که ایجاد میکنید, بستگی دارد.
مثلا: اگر یک ولاگر هستید، ممکن است همیشه به متن تامنیل نیاز نداشته باشید. ویدیوهای شما معمولاً داستانی معمولی دارند و بینندگان قبل از کلیک کردن انتظار یک نمای کلی دقیق را ندارند. آنها برای این به آنجا میآیند چون دوست دارند شما را تماشا کنند، بنابراین یک تصویر جذاب (حتی بدون متن) این کار را انجام میدهد. پس متن روی تامنیل همیشه واجب نیست!
3. تگهای یوتیوب به شما کمک میکنند تا رتبه ویدیوی شما بالاتر رود
به راحتی میتوان به تگها نگاه کرد و ناخودآگاه آنها را به عنوان کلمات کلیدی در نظر گرفت. اما یوتیوب بارها این باور غلط را رد کرده است. بنابراین اکنون بهتر است بپذیرید که تگهای ویدیو به کسی کمک نمیکند ویدیوهای شما را کشف کند. در واقع، کار اصلی آنها چیز دیگری است.
«اگر محتوای ویدیوی شما معمولاً غلط املایی داشته باشد، تگها میتوانند مفید باشند. در غیر این صورت، تگها نقش حداقلی در کشف ویدیوی شما دارند.» یوتیوب در صفحه پشتیبانی خود این را بیان کرده است.
4. یک ویدیوی بد به کانال شما آسیب میرساند
چه یک کریتور کوچک باشید چه یک کریتور بزرگ، ساختن ویدیوهای بد بخشی از سفر شما در این پلتفرم است. این زمانی اتفاق میافتد که تازه شروع کردهاید و سعی میکنید نحوه عملکرد یوتیوب را بیاموزید. همچنین زمانی اتفاق میافتد که برای مدتی ویدیو ایجاد میکنید اما میخواهید ویدیوهای جدیدی را تجربه کنید. در هر صورت، همیشه نمیتوانید یک موفقیت بزرگ داشته باشید – و این اصلا اشکالی ندارد. در حین حرکت در این سفر یاد خواهید گرفت و یوتیوب شما را به خاطر آن اصلا جریمه نمیکند.
یوتیوب خودش گفته: «نه، ویدیوها در یوتیوب همه به صورت جداگانه در نظر گرفته میشوند.» بنابراین داشتن یک ویدیو که کاملاً شکست خورده است به این معنی نیست که ویدیوی بعدی شما تحت تأثیر آن قرار خواهد گرفت.
5. برای ساختن ویدیوهای ویروسی به تجهیزات گران قیمتی نیاز دارید
این یک افسانه و باور غلط یوتیوب است. حقیقت این است که اکثر کانالها میتوانند با فیلمهای اولیه دوربینهای گوشیهای هوشمند رشد کنند. وقتی با مخاطبانی صحبت میکنید که عاشق فناوری هستند، آن وقت است که همه چیز تغییر میکند.
طبیعی است که یک فیلمبردار فیلمهای شفافی از یک دوربین سطح بالا داشته باشد. منطقی است که یک عکاس با فناوری پیشرفته عکسهای بهتری بگیرد.
پس مطمئن باش. مگر اینکه کاری فنی انجام دهید، ارتقاء تجهیزات شما یک گزینه است نه یک قانون.
6. برای دریافت بازدید باید از Clickbait استفاده کنید
طعمه کلیکی بد: قول دادن به چیزی که هرگز در ویدیو اتفاق نمیافتد. اساساً به بیننده دروغ میگویید.
طعمه کلیکی خوب: چیزی را که در ویدیو اتفاق میافتد، اما با یک پیچ و تاب هیجان انگیز، تمسخر میکنید.
یوتیوب میگوید: «نیازی نیست عناوین شما بیکلیک باشند، اما باید عنصری از کنجکاوی ایجاد کنند.»
7. برای به دست آوردن سابسکرایبر یوتیوب به ویدیوهای زیادی نیاز دارید
خیلی کمیت ویدیوهایی که ایجاد میکنید مهم نیست، بلکه کیفیت آن مهم است. اگر مردم ویدیوهای شما را دوست دارند، برای دیدن تعداد بیشتری از آنها سابسکرایب میشوند.
«ما نمونههایی از کانالهایی را دیدهایم که یک یا دو ویدیو ساختهاند و در حال حاضر هزاران ساب و میلیونها بازدید دریافت کردهاند.»
به عنوان مثال، Conaticus، یک کانال در مورد برنامه نویسی کامپیوتر، در هشت ماه اول تنها ۱۵ ویدیو ساخته است. اما این سازنده در همان زمان 24000 ساب و 1.7 میلیون بازدید جمع کرده است.
8. ارسال شورتزهای یوتیوب به کانال شما آسیب میرساند
این افسانه در نگاه اول منطقی به نظر میرسید. اگر مردم برای دیدن ویدیوهای طولانی شما آمدهاند، چرا ناگهان باید Shorts شما را تماشا کنند؟
به هر حال، حالا دیگر میتوانیم بگوییم که Shorts به کانال شما آسیب نمیرساند. در واقع، آنها میتوانند به شما کمک کنند تا از ویدیوهای طولانی مدت بازدید بیشتری هم داشته باشید. این وبلاگ را درباره تغییر الگوریتم یوتیوب بخوانید …
یوتیوب اخیراً الگوریتم خود را بهروزرسانی کرده است و تغییر بزرگ این بود که شروع به توصیه ویدیوهای طولانی به بینندگان شورتز کرد. بنابراین اگر یک شورتز محبوب ایجاد کنید، یوتیوب ممکن است ویدیوهای طولانیتر شما را به همان بینندگان توصیه کند – یک مزیت بزرگ برای همه کریتورها. پس اصلا شورت را در کانال خود دستکم نگیرید!
9. تمام درآمد یوتیوب از بازدیدهای ویدیویی به دست میآید
و باز هم باور غلط یوتیوب! راه های زیادی برای کسب درآمد در یوتیوب وجود دارد و همه آنها به بازدید از ویدیو مربوط نمیشود.
فرصت های دیگر عبارتند از:
عضویت در کانال (Channel Memberships): فروش محتوای انحصاری به طرفداران فوق العاده هر ماه.
YouTube Premium: جمع آوری درآمد زمانی که یک مشترک YouTube Premium محتوای شما را تماشا میکند.
صندوق YouTube Shorts: دریافت پاداش ماهیانه از 100 تا 10000 دلار (تقریبی) زمانی که شورت شما عملکرد خوبی داشته باشد.
قفسه کالاها: فروش کالاهای مارک دار از نمایه کانال و صفحات تماشا.
Super Chats و Stickers: جمع آوری پول از بینندگان هنگام پخش زنده.
Super Thanks: پذیرش “tips” کوچک در مورد ویدیوهای معمولی.
معاملات برند و حمایت مالی: اینکه برندها به شما پول بدهند تا خدمات خود را در محتوای شما تبلیغ کنند.
درآمد وابسته: دریافت کمیسیون فروش هنگامی که بینندگان با استفاده از لینک وابسته شما خرید میکنند.
10. تعداد سابسکرایبرها تأثیر قابل توجهی بر درآمد یوتیوب دارد
در حالی که برخی از کانالهای بزرگتر درآمد بیشتری دارند، همیشه به این دلیل نیست که سابهای بیشتری دارند. آنچه که بیش از همه مهم است موضوعی است که یک فرد در کانال خود پوشش میدهد.
پس شما باید شروع به یادگیری CPM یوتیوب کنید – مقداری که به ازای هر 1000 بازدید بدست میآورید. وبلاگ CPM و RPM.
11. کانالهای کوچک نمیتوانند در یوتیوب کسب درآمد کنند
این نمیتواند دور از واقعیت باشد.
حتی اگر در برنامه YPP نیستید، میتوانید همین الان شروع به کسب درآمد کنید. برای واجد شرایط بودن لازم نیست منتظر بمانید تا 1000 ساب و 4000 ساعت واچتایم داشته باشید. گزینههایی که بالاتر گفتیم: دریافت معاملات با نام تجاری و برند، خرید و فروش محصول …
12. برای قرار گرفتن در فهرست پرطرفدار یوتیوب، باید در یک زمان خاص پست بگذارید
این افسانه و باور غلط یوتیوب مضر است زیرا بر یک مفهوم خیالی تمرکز میکند. در واقع، هیچ «پنجره زمانی» مشخصی وجود ندارد که ویدیوها در آن ترند شوند.
«یوتیوب آنقدرها هم کهنهکار نیست. هر 24 ساعت یک بار به محتوای ویدیو نگاه نمیکند…. حقیقت این است که لیست ترندها حدودا هر 15 دقیقه یکبار تجدید نظر میشود. بنابراین میتوانید ویدیوی خود را در هر دقیقه از روز پست کنید، و اگر مخاطبان زیادی آن را دریافت کنند، میتوانید روند رو به رشد خود را در ساعتهای معینی آغاز کنید.»
به این ترتیب، زمانی که مشترکین شما آنلاین هستند و آماده تماشای ویدیو هستند، ویدیوها را پست میکنید. وبلاگ بهترین زمان پست گذاشتن …
در نهایت، بینندگان فقط محتوای مورد نظر خود را میخواهند. بنابراین امیدواریم پس از یادگیری این ۱۲ افسانه و باور غلط که نیازی به تمرکز روی آنها ندارید, احساس سبکی بیشتری داشته باشید و فقط به تولید محتوای با کیفیت و منظم ادامه دهید.
این لیست آپدیت میشود … 😉