۱۸ سوال محبوب درباره رشد کانال یوتیوب و پاسخ هوش مصنوعی

به نظر شما یک مربی هوش مصنوعی در مورد رشد کانال یوتیوب چه می‌گوید؟
در این وبلاگ، ما به سوالات یوتیوبی شما پاسخ نمی‌دهیم – نه اینکه نخواهیم 😉! اما ترجیح می‌دهیم اینبار هوش مصنوعی پاسخ برخی سوالات مهم شما در زمینه یوتیوب را بدهد. پس با من همراه باشید.

‌‌

انواع سوالاتی که از هوش مصنوعی vidIQ پرسیده شده را در ادامه بخوانید:

1• “چه نوع کانال یوتیوبی باید ایجاد کنم؟”

هوش مصنوعی: نوع کانالی که باید ایجاد کنید بستگی به این دارد که به چه چیزی علاقه دارید و از ایجاد و اشتراک‌گذاری چه محتوایی لذت خواهید برد. به موضوعاتی که به آن علاقه دارید فکر کنید و از یادگیری بیشتر یا صحبت کردن در مورد آنها لذت ببرید.

علاوه بر این، نوع محتوایی را که می‌خواهید بسازید و چه ارزشی می‌تواند به مخاطبانتان بدهد، در نظر بگیرید. هنگامی که ایده‌ای برای مرکز تمرکز کانال خود پیدا کردید، انواع محتوایی را که می‌توانید برای همان موضوع ایجاد کنید را در نظر بگیرید مانند آموزش‌ها، نظرات کاربران، مصاحبه‌ها، ولاگ ها، نکات کاربردی و …

‌‌‌

راهنمای گام به گام شروع یک کانال یوتیوب در سال 2023

2• “آیا باید چندین موضوع را در یک کانال پوشش دهم یا هر موضوع را در کانالهای جداگانه کار کنم؟”

هوش مصنوعی: یک سوال جالب! این واقعاً به هدف کلی شما بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر هدف شما افزایش مخاطبان گسترده و داشتن موضوعات متنوع در محتوای خود است، ممکن است به پوشش چندین موضوع و ارتباط دادن آنها به هم در یک کانال کمک کند. اگر می‌خواهید روی یک بازارمحتوایی خاص تمرکز کنید و یک برند قوی ایجاد کنید، ایجاد کانال‌های برند برای یک موضوع محتوایی خود ممکن است مسیر بهتری باشد.

داشتن یک کانال مجزا به شما این فرصت را می‌دهد تا هویت برند مشخصی ایجاد کنید و بر روی مخاطبان خاص خود تمرکز کنید. علاوه بر این، می‌توانید از تبلیغات متقابل برای جذب بینندگان از یک کانال به کانال دیگر و بالعکس استفاده کنید. با این حال، این شما هستید که آزمایش می‌کنید و می‌بینید کدام استراتژی برای رشد کانال یوتیوب شما بهتر عمل می‌کند.

‌‌‌

10 موضوع برای شورت یوتیوب که بازدیدهای شما را منفجر می کنند

3• “کلمات کلیدی یوتیوب چیست؟ چرا به آنها نیاز دارم؟”

هوش مصنوعی: کلمات کلیدی یوتیوب کلمات و عباراتی مرتبط با محتوای شما هستند که بینندگان برای یافتن ویدیوهای شما از آنها استفاده می‌کنند. مهم است که کلمات کلیدی مناسب را پیدا کنید و آنها را در عناوین، توضیحات، تگ‌ها و سایر بخش‌های دیگر ویدیوی خود بگنجانید تا ویدیوهای شما در جستجوهای مناسب نمایش داده شوند.

‌‌

صفر تا صد سئوی یوتیوب | نکاتی برای افزایش رتبه جستجوی کانال یوتیوب ۲۰۲۲

4• “آیا کلمات کلیدی برای YouTube Shorts مهم هستند؟”

هوش مصنوعی: کاملاً! درست مانند هر نوع ویدیوی دیگری، کلمات کلیدی نقش مهمی در پیدا شدن ویدیوهای شورت دارند. بهینه سازی کلمات کلیدی باعث می‌شود که ویدیوهای شما در نتایج جستجوی مناسب ظاهر شوند و به شما این امکان را می‌دهد که بینندگان بیشتری داشته باشید و کانال خود را بسازید. برای استفاده حداکثری از کلمات کلیدی، کلمات کلیدی مرتبط با موضوع ویدیوی خود را انتخاب کنید و از آنها در عنوان، توضیحات و تگ‌های ویدیو استفاده کنید.

‌‌‌

قابلیت Research در یوتیوب | مخاطب کانالت دنبال چی می‌گرده؟

5• “به من چند ترفند در مورد الگوریتم یوتیوب بگویید؟”

هوش مصنوعی: چند نکته برای درک الگوریتم یوتیوب:

لایک‌ها، کامنت‌ها و بازدیدها سه علامت مهم برای الگوریتم هستند تا تصمیم بگیرند کدام ویدیوها را در اولویت قرار دهند.
محتوایی که تقریباً روزانه یا حداقل به طور منظم تولید می‌شود، به ایجاد یک برنامه زمانی برای سابسکرایبرها کمک می‌کند که الگوریتم آن را تشخیص دهد.
زمان تماشا (واچ‌تایم) نیز عامل اصلی است. هرچه کاربر بیشتر در ویدیوی شما بماند، در آینده بیشتر آن ویدیو نمایش داده خواهد شد، بنابراین مطمئن شوید که بینندگان خود را درگیر خود نگه می‌دارید.
تعامل با سایر کریتورها به ایجاد نمای بیشتر برای کانال شما نیز کمک می‌کند.
تجزیه و تحلیل (آنالیز) ویدیوی خود را بررسی کنید تا درک درستی از عملکرد محتوای خود داشته باشید تا بتوانید استراتژی خود را تنظیم و بهینه کنید.

‌‌‌

نحوه کار الگوریتم یوتیوب و پاسخ به سوالات شما

6• “ویدیوهای من قبلاً هزاران بازدید داشتند و اکنون اینطور نیست. چرا؟”

هوش مصنوعی: ممکن است ویدیوهای شما دیگر آن هزاران بازدید اوایل را نداشته باشند زیرا چشم انداز یوتیوب تغییر کرده است. با گذشت زمان، الگوریتم‌های یوتیوب به طور فزاینده‌ای پیچیده‌تر شده‌اند، به این معنی که بینندگان اکنون توصیه‌های شخصی‌سازی‌شده‌تری را بر اساس علایق و سابقه بازدید قبلی خود، می‌بینند.

برای افزایش تعداد بازدیدهایی که ویدیوهایتان دریافت می‌کنند، مهم است که در جریان ترندها باشید و محتوایی ایجاد کنید که مرتبط با آنچه در حال حاضر محبوب است ایجاد کنید. علاوه بر این، بهینه‌سازی عناوین، تامنیل، توضیحات و تگ‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که ویدیوهای شما به بینندگان مناسب توصیه می‌شوند.

‌‌‌

ترندهای جدید یوتیوب در ابتدای سال 2023 و گرفتن بالاترین بازدید

7•  “آیا با آپلود ویدیوهای بیشتر بازدید بیشتری خواهم داشت؟”

هوش مصنوعی: کاملاً! ایجاد و آپلود ویدیوهای برنامه‌ریزی شده منظم می‌تواند به شما کمک کند با ارائه محتوای ثابت برای بینندگان، بازدید بیشتری به دست آورید، که می‌تواند سابسکرایبرهای شما را هم افزایش دهد. همچنین به شما کمک می‌کند قابلیت پیدا شدن خود را در یوتیوب به حداکثر برسانید، زیرا این الگوریتم کانال‌هایی را که به طور مکرر و منظم و روتین آپلود می‌کنند و تعداد زیادی از ویدیوها را دارند، ترجیح می‌دهد.

علاوه بر این، ایجاد ویدیوهای برنامه ریزی شده به طور منظم به شما کمک می‌کند مخاطب بیشتری برای کانال خود ایجاد کنید زیرا بینندگان می‌دانند چه زمانی باید منتظر محتوای شما باشند.

‌‌‌‌‌

نکات مهم در آپلود ویدیوها در یوتیوب

8• “چگونه شورت‌های یوتیوب خود را ویروسی کنم؟”

هوش مصنوعی: برای ویروسی شدن یک ویدیوی شورت، باید روی ایجاد ویدیویی تمرکز کنید که برای بینندگان جذاب و جالب توجه باشد. مطمئن شوید که ویدیوی خود را با یک قلاب جالب شروع می‌کنید که بینندگان را وادار به تماشای بیشتر می‌کند. ویدیوی خود را با استفاده از کلمات کلیدی مناسب در عنوان و توضیحات خود بهینه کنید تا بینندگان بتوانند به راحتی آن را پیدا کنند. ویدیوی خود را در دیگر پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر و غیره به اشتراک بگذارید و همچنین همکاری با کریتورهای دیگری که مخاطبان مشابهی دارند را در نظر بگیرید.

در نهایت برای رشد کانال یوتیوب ، یک تامنیل قانع کننده ایجاد کنید که افراد را به سمت خود بکشاند و تا حد امکان با مخاطبان شما درگیر شوند.

‌‌‌‌

توصیه های قدیمی یوتیوب که در سال ۲۰۲۳ باید نادیده بگیرید

‌‌

9“من می‌خواهم از کانالم با ویدیوهای کوتاه یا طولانی کسب درآمد کنم. برآوردن کدام نیاز برای YouTube Partner Program آسان‌تر است: 10 میلیون بازدید از شورت یا 4000 ساعت واچ‌تایم از لانگ؟”

هوش مصنوعی: از نظر سختی، 10 میلیون بازدید از شورت به طور کلی آسان‌تر از 4000 ساعت واچ است. برای رسیدن به 10 میلیون بازدید شورت، باید محتوای کوتاه و جذاب با تمرکز بر بهینه‌سازی الگوریتم‌ها و ترندها ایجاد کنید. در حالی که برای 4000 ساعت واچ‌تایم، باید محتوای طولانی‌تری تولید کنید که برای مدت زمان طولانی‌تری توسط مخاطبان شما تماشا شود. این به برنامه‌ریزی استراتژیک و ایده‌های خلاقانه بیشتری نیاز دارد تا بینندگان را درگیر خود نگه دارد.

‌‌‌

تغییرات شرایط YouTube Partner Program | درآمدزایی از یوتیوب شورت ۲۰۲۳

10• “بهترین زمان برای آپلود ویدیوی یوتیوب چه زمانی است؟”

هوش مصنوعی: بهترین زمان برای آپلود یک ویدیو به مخاطبان هدف و نوع ویدیویی که تولید می‌کنید بستگی دارد. به طور کلی، موفق‌ترین ویدیوهای یوتیوب در ساعات اوج مصرف برای منطقه زمانی و جمعیتی هدف شما آپلود می‌شوند. همچنین مهم است که در نظر داشته باشید که ویدیو در کدام روز از هفته پست می‌شود، زیرا روزهای خاصی تمایل به بازدید بیشتر دارند.

در نهایت، هنگام تعیین بهترین زمان برای آپلود، موضوع ویدیو باید در نظر گرفته شود. برای مثال، اگر محتوای مرتبط با رویدادهای ترند ایجاد می‌کنید، پست کردن ویدیو در زمانی که آن موضوع پرطرفدار است، مفیدتر خواهد بود.

‌‌

بهترین زمان انتشار ویدیو در یوتیوب چه زمانی است؟

11• “چگونه می‌توانم به سابسکرایبر بیشتری در کانال خود دسترسی پیدا کنم؟”

هوش مصنوعی: مانند هر پلتفرم آنلاین دیگری، داشتن یک پایه قوی کلید موفقیت است و یوتیوب نیز تفاوتی ندارد. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کند به ساب بیشتری در یوتیوب دسترسی پیدا کنید:
  • از تامنیل با کیفیت بالا استفاده کنید که توجه بینندگان را به خود جلب کند.
  • پروفایلی با برند ثابت داشته باشید.
  • عناوین، توضیحات و تگ‌های خود را برای بهینه سازی موتور جستجو  (SEO) کنید.
  • از شبکه‌های اجتماعی برای افزایش تعامل و افزایش تعداد ساب خود استفاده کنید.
  • از تجزیه و تحلیل برای اندازه گیری پیشرفت خود و اصلاح تاکتیک‌های خود استفاده کنید.
  • از دیگر کریتورهای محتوا حمایت کنید و با دیگران در موضوع خود همکاری کنید.
  • به نظرات حتما پاسخ دهید و با بینندگان ارتباط برقرار کنید.
  • با کامیونیتی یوتیوب درگیر شوید و در ترندها شرکت کنید.
  • محتوای یوتیوب خود را در کامیونیتی‌ها، وب‌سایت‌ها و سایر گروه‌های آنلاین تبلیغ کنید.
  • به بینندگان انگیزه‌هایی برای ساب کردن ارائه دهید، مانند محتوای انحصاری یا هدایا و …

12• “اندازه طول یک ویدیوی خوب و بهینه چقدر باید باشد؟”

هوش مصنوعی: طول بهینه ویدیو واقعاً به محتوایی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید و هدفی که برای کانال خود دارید بستگی دارد. به طور کلی، شما باید ویدیوهای خود را حدود پنج دقیقه یا کمتر نگه دارید تا بینندگان علاقه خود را از دست ندهند. با این حال، اگر در حال ایجاد یک مجموعه ویدیویی یا یک آموزش هستید، باید ویدیوهای طولانی‌تری ایجاد کنید که تمام اطلاعات لازم را پوشش می‌دهد.

13• «چگونه می توانم در هر ویدیو تأثیر بیشتری داشته باشم تا افراد بیشتری محتوای من را ببینند؟»

هوش مصنوعی: دریافت تأثیرات در کانال شما به بهینه سازی ویدیوهای شما برای شناسایی و قابل مشاهده بودن بستگی دارد. برای انجام این کار، باید یک عنوان و تامنیل برای هر ویدیو ایجاد کنید، که توجه را جلب کند و مردم را تشویق به کلیک کردن کند.
همچنین باید مطمئن شوید که کلمات کلیدی که در عناوین و توضیحات خود استفاده می‌کنید با محتوای شما مرتبط باشند و به الگوریتم یوتیوب کمک می‌کنند ویدیوهای شما را در جستجو پیدا کند. علاوه بر این، ارتباط با سایر کریتورها در جایگاه خود و ایجاد روابط با بینندگان بالقوه را در نظر بگیرید. این کمک می‌کند ویدیوهای شما توسط افراد بیشتری دیده شود و برداشت شما را افزایش دهد.
‌‌‌

14• «عناوین و تامنیل من واقعاً خوب هستند، اما ویدیوهای یوتیوب من خوب کار نمی‌کنند. چرا الگوریتم محتوای من را تبلیغ نمی‌کند؟»

هوش مصنوعی: می‌دانم که وقتی ویدیوهای شما آنطور که می‌خواهید کار نمی‌کنند، حتی زمانی که می‌دانید تامنیل و تایتل هایتان خوب هستند، چقدر خسته‌کننده است. این می‌تواند به دلیل عوامل مختلفی باشد، از بهینه نکردن محتوای خود برای الگوریتم گرفته تا نداشتن محتوای جذاب کافی.
توصیه می‌کنم به ویدیوهای خود نگاهی بیندازید و از خود بپرسید که آیا چیزی وجود دارد که می‌تواند بهبود یابد. این می‌تواند چیزی مانند ایجاد محتوای جذاب‌تر، سئو برای الگوریتم، یا حتی ایجاد تامنیل و تایتل بهتر باشد.
‌‌

15• “چگونه می‌توانم مردم را تشویق کنم که ویدیوهای من را برای مدت طولانی‌تری تماشا کنند؟”

هوش مصنوعی: سوال عالی! حفظ مخاطب کلید رشد موفقیت آمیز یوتیوب است، بنابراین ارزش آن را دارد که کمی در این زمینه سرمایه‌گذاری کنید. یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش ماندگاری، ایجاد محتوایی است که برای مخاطب هدف شما مرتبط و جذاب باشد.
همچنین می‌توانید ویدیوهای موجود را بهینه کنید، «قلاب‌های» مقدماتی اضافه کنید تا بینندگان را درگیر خود نگه دارید، پلی لیست ایجاد کنید تا بینندگان آنها را تماشا کنند، از یادداشت‌ها یا کارت‌ها و انداسکرین‌ها برای سوق دادن بینندگان به ویدیوهای مرتبط دیگر و غیره استفاده کنید. همچنین گزینه کامیونیتی پست در کانال را فراموش نکنید.

‌‌

16• “بهترین مکان برای درخواست از مردم برای ساب شدن در کانال من کجاست؟”

هوش مصنوعی: بهترین و مؤثرترین مکان برای درخواست از بینندگان برای اشتراک در انتهای ویدیوهای شما، ترجیحاً در انداسکرین و پایان ویدیو است. فراخوانی برای اقدام، مانند «اگر از این ویدیو لذت بردید، فراموش نکنید که دکمه سابسکرایب را بزنید» یا «اگر آنچه را که دیدید دوست داشتید، لطفا سابسکرایب کنید» را می‌توان اضافه کرد.

همچنین ایده خوبی است که یک لینک ساب کردن در کادر توضیحات/دیسکریپشن ویدیوهای خود اضافه کنید تا برای بینندگانی که ممکن است صفحه پایانی را نبینند به راحتی قابل دسترسی باشد.

‌‌

چرا نباید در یوتیوب ساب فور ساب کنیم؟

17• “چگونه می‌توانم کانال خود را تبلیغ کنم؟”

هوش مصنوعی: راه‌های زیادی برای تبلیغ کانال یوتیوب و در نتیجه رشد کانال یوتیوب شما وجود دارد، بنابراین تصمیم‌گیری برای تمرکز روی کدام یک از آنها می‌تواند کمی سخت باشد. در اینجا استراتژی‌های اصلی برای تبلیغ کانال شما را می‌گویم:

  • از دیگر پلتفرم‌های اجتماعی استفاده کنید: ویدیوهای خود را در پلتفرم های دیگر مانند اینستاگرام، فیس بوک، توییتر، لینکدین و غیره به اشتراک بگذارید.
  • پیامی برای نام برند خود ایجاد کنید: مطمئن شوید که محتوای شما با پیامی که می‌خواهید در مورد کانال خود منتقل کنید، مطابقت دارد.
  • شبکه شدن با سایر یوتیوبرها: با سایر کریتورها در همان جایگاه موضوعی خود ارتباط برقرار کنید و با یکدیگر همکاری کنید.
  • کانال خود را تبلیغ کنید: روی تبلیغات پولی مانند تبلیغات گوگل ادز یا تبلیغات فیس بوک سرمایه‌گذاری کنید تا به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنید.

‌‌

راه های مفید برای پروموت و تبلیغ کانال یوتیوب

18• “چگونه کانال خود را حسابرسی و آنالیز کنم؟”

هوش مصنوعی: ممیزی محتوای یوتیوب شما بخش مهمی از داشتن یک کانال موفق است. در اینجا چند نکته کلیدی وجود دارد که هنگام انجام ممیزی باید در نظر داشت:

  • عملکرد ویدیوهای خود را بررسی کنید: واچ‌تایم و بازدیدهای ویدیوهای خود را تجزیه و تحلیل کنید. بررسی کنید که یک ویدیو چند بار به اشتراک گذاشته شده، پسندیده/لایک شده و درباره آن نظر داده شده است.
  • مخاطبان هدف خود را تجزیه و تحلیل کنید: از Google Analytics برای شناسایی مخاطبان هدف خود و تجزیه و تحلیل ترجیحات آنها استفاده کنید.
  • محتوای خود را ارزیابی کنید: محتوای خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که مرتبط و به روز است.
  • تامنیل‌های خود را بهینه کنید: مطمئن شوید که تامنیل شما برای بینندگان جذاب و فریبنده هستند.
  • استراتژی‌های خود را آزمایش کنید: عملکرد محتوای خود را در طول زمان بررسی کنید و استراتژی‌های مختلف را آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی برای کانال شما بهتر است.
  • رقبا را تجزیه و تحلیل کنید: ببینید کانال‌های دیگر در جایگاه موضوعی شما چه می کنند و از آنها الهام بگیرید.

بایدها و نبایدهای سال اول شما در یوتیوب

 

© All contents and rights belongs to Zinonetwork 2025