۳ راز برای نوشتن تایتل کلیک خور در یوتیوب

نام‌گذاری ویدیوهای یوتیوب یا همان عنوان ویدیو ممکن است دشوار باشد، اما وقتی چند ترفند برای نوشتن تایتل کلیک خور در یوتیوب بدانید، آسان‌تر می‌شود. نوشتن عناوین ویدیویی برای یوتیوب کمی مشکل است. زمان زیادی طول می‌کشد و فکر زیادی لازم دارد تا چیزی به قدری جذاب بسازید که بیننده فکر کند، هوم، جالب است و کلیک کند. این چیزی است که در یوتیوب بسیار مهم است!

جیک توماس، کارشناس نوشتن عنوان، می‌گوید برای موفقیت در نوشتن تایتل کلیک خور در یوتیوب, به سه عنصر نیاز دارید: کنجکاوی، ترس, میل و اشتیاق.

توماس می‌گوید: «اگر بتوانید نحوه تسلط بر این سه احساس را بیاموزید، می‌توانید در یوتیوب واقعاً خوب شوید. و این فقط برای عناوین یوتیوب نیست. ما در مورد تامنیل، اینتروها، درباره موضوع ایمیل، موضوعات توییتری و غیره صحبت می‌کنیم. این یک نوع مطالعه برای جلب توجه مردم و سپس جلب کردن آنها برای کلیک کردن است.”

• عبارات قدرت را یاد بگیرید

قبل از نوشتن عناوین با استفاده از کنجکاوی، ترس و میل و اشتیاق‌تون، چیزی وجود دارد که باید بدانید. استفاده از این احساسات، به خصوص بدون کمک، دشوار است. شروع نوشتن با لیستی از عبارات قدرتمند بسیار ساده تر و سریع‌تر است. اینها کلماتی هستند که در هر کسی که آنها را می‌خواند، از جمله بینندگان یوتیوب، واکنش احساسی ایجاد می‌کند.

توماس چند ماه پیش لیستی از عبارات قدرتمند را توییت کرد و آنها به شما کمک می‌کنند روند طوفان فکری خود را تسریع کنید:

🌞 زندگی من را تغییر دهید

⚖️ حقیقت در مورد …

🛑 متوقف شدم

🛏 پشیمانم

🥷 این کار/کارها را انجام دهید

⏱ در [تایم مورد نظر]

🐣 مبتدی/ برای مبتدی ها

🚫 بدون …

🤡 داری اشتباه انجام میدی

🧙‍♂️ این کاری است که من انجام میدم

توماس می‌گوید این عبارات در عناوین یوتیوب میزان موفقیت بالایی دارند. آنها در جلب علاقه بینندگان به یک ویدیو موثر هستند که منجر به کلیک‌های بیشتر می‌شود.

حالا که این عبارات را دیدید، نحوه استفاده از آنها در عناوین احساسی و کلیک‌خور را با ۳ راز به شما می‌گوییم:

1. کنجکاوی / Curiosity

توماس می‌گوید «کنجکاوی» بیش از هر احساس دیگری باعث ایجاد کلیک می‌شود. اما چگونه می‌توان این احساس را در بینندگان یوتیوب بیدار کرد؟

اولین قدم برای نوشتن تایتل کلیک خور در یوتیوب این است که مبهم باشید. یعنی عناوین را مبهم بنویسید. برخی از اطلاعات را مخفی نگه دارید و لو ندهید تا بینندگان مجبور شوند برای اطلاع از آنچه واقعاً در ویدیوی شما اتفاق می‌افتد کلیک کنند. به عبارت دیگر، یک رمز و راز ایجاد کنید!

2. ترس / Fear

ما به عنوان انسان برای جلوگیری از درد و رنج طراحی شده‌ایم. به همین دلیل است که ما به هر چیزی که احساس خطر می‌کند، واکنش عاطفی داریم. ما عرق می‌کنیم، رفتارهای جنگی یا فراری انجام می‌دهیم و کارهای تکانشی دیگری را در حرارت یک لحظه انجام می‌دهیم.

کلیک کردن روی یک ویدیوی یوتیوب نیز می‌تواند همینطور تکانشی باشد. اگر ویدیویی در مورد چیز مهمی در زندگی‌تان می‌بینید – اما خبرهای وحشتناکی در آن وجود دارد – چقدر سریع ویدیو را تماشا می‌کنید تا بیشتر درباره آن بدانید؟

حدس ما: رعد و برق سریع.

کریتورهای امور مالی و بازار در یوتیوب می‌دانند چگونه چنین ترسی را برانگیزند. آنها عناوین اعصاب خردکن مانند “بزرگترین سقوط مسکن در راه است” یا “چرا من خرید سهام را متوقف کردم” می‌نویسند. در واقع، این مدل عنوان نوشتن می‌تواند بازدیدهای میلیونی ایجاد کند. اما اگر دقیق‌تر نگاه کنید، دلایل بیشتری وجود دارد که کسی آن ویدیو را تماشا کند:

– این نشان می دهد که مردم پول خود را از دست خواهند داد (یک ترس رایج).
– از عبارت قدرت “متوقف شدم” استفاده می‌کند.
– باعث می‌شود بیننده دلیل آن را بپرسد. چرا باید خرید سهام را متوقف کرد؟
“آیا پول من در بازار سهام امن است؟”  “آیا حالا باید سرمایه‌گذاری را متوقف کنم؟” اینها سوالاتی است که هر کسی پس از خواندن عنوانی که گفته شد, می‌پرسد. اما تماشای همین ویدیو تنها راه برای دریافت پاسخ به این سوالات است.

3. میل و اشتیاق / Desire

در نهایت، عناوینی بنویسید که خواسته اولیه انسان را در بر می‌گیرد. بسته به تمرکز کانال شما، این می‌تواند پول، موفقیت، همراهی، یک غذای خوشمزه، رفاه، قدرت یا تجربه یک سفر باشد. مردم خواسته‌های زیادی دارند، بنابراین در اینجاست که درک جایگاه کانال شما و نحوه تفکر بینندگان شما مفید خواهد بود.

بیایید به مثال همراهی، به طور خاص دوستیابی و روابط نگاه کنیم. این ویدیوها در یوتیوب محبوب هستند زیرا بسیاری از افراد تمایل به شراکت دارند:  “هنوز مجردی؟ داری اشتباه می کنی.”

چیزی آشنا می‌بینید؟ به عبارات قدرت توماس برگردید و متوجه خواهید شد که این عنوان از فرمول “داری اشتباه انجام میدی” استفاده می‌کند.

پس از دیدن چنین جمله‌ای، بینندگان از خود می‌پرسند “من چه کار اشتباهی انجام میدم؟” آن لحظه انعکاس, آنها را یک قدم به کلیک کردن روی ویدیو نزدیک‌تر می‌کند. به هر حال، یک اطلاعات پنهانی وجود دارد و آنها می‌خواهند بدانند چیست.

جمع‌بندی:

هر سه احساس و راز را برای نوشتن تایتل کلیک خور در یوتیوب ترکیب کنید.
حالا که می‌دانید از کدام نشانه‌های احساسی (کنجکاوی، ترس، میل) استفاده کنید، گاهی سعی کنید هر سه را در عنوان بعدی خود ترکیب کنید. قبل از اینکه متوجه شوید، پیام شما به عمیق‌ترین بخش ذهن بیننده می‌رسد – جایی که امیدها و رویاهای آنها با هم برخورد می‌کنند. پیدا کردن آن مکان به شما امکان می‌دهد هزاران کلیک را جذب کنید و بازدیدهای بیشتری داشته باشید.

‌…

بیشتر بخوانید:

اصول درست نوشتن دیسکریپشن ویدیوهای یوتیوب

نکات مهم در آپلود ویدیوها در یوتیوب

نکات مهم درباره نرخ کلیک (CTR) و ایمپرشن (Impressions) در یوتیوب

قسمت بندی کردن ویدیوهای یوتیوب | Video chapters

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© All contents and rights belongs to Zinonetwork 2025