اگر میخواهید در یوتیوب به سرعت درآمد کسب کنید، از این سه نوع کانال یوتیوب اجتناب کنید!
بیشتر کریتورها میخواهند در یوتیوب کسب درآمد کنند، اما کانالهای آنها همیشه از «تست محتوا» سربلند بیرون نمیآید. این پلتفرم جایی است که به همه چیز در یک کانال – عناوین، تامنیلها، ویدیوهای محبوب و موارد دیگر – نگاه میکند تا تصمیم بگیرد که آیا برای YPP مناسب است یا خیر.
بنابراین، چه چیزی کریتورها را از درآمد داشتن در یوتیوب باز میدارد؟ بیشتر اوقات، این زمانی اتفاق میافتد که یک قانون جدی در یوتیوب را نقض میکنند که قطعا یوتیوب نمیتواند آن را نادیده بگیرد. بنابراین، در این مطلب سه کانال را معرفی میکنیم که با این شرایط نمیتوانند در یوتیوب درآمد داشته باشند!
1. کانالهایی با محتوای 100٪ استفاده مجدد ( Reused Content)
یکی از سریعترین راهها برای کسب درآمد استفاده مجدد از محتوای دیگران در پلتفرم یوتیوب است. امروزه، بسیاری از کریتورها، کلیپهای ویروسی یا وایرالی را بدون هیچ تغییری، یعنی (اضافه کردن تفسیر، تصاویر جدید یا ویرایشهای قانعکننده) بازنشر میکنند. و این همان چیزی است که یوتیوب از آن متنفر است! و درآمدی برای آن درنظر نمیگیرد – ویدیوهایی که دقیقا کپی از چیز دیگری هستند.
آنچه یوتیوب درباره کانال های ۱۰۰٪ رییوز میگوید: « روح این سیاست ما این است که مطمئن شویم به کریتور برای محتوای اصلی و معتبری که ارزشی برای بیننده میآفریند پاداش میدهیم. پس اگر کانالی، این اصل مهم را رعایت نمیکند و ارزش آفرینی ندارد برای درآمدزایی او را نمیپذیریم. »
چرا این کانال ها پول در نمی آورند؟
یوتیوب برای محتوای اصلی و واقعی ارزش قائل است. اگر کسی ویدیویی را از جای دیگری بگیرد و بدون ارزش افزوده آن را مجدداً پست کند، پرداخت هزینه برای آن اصلا منطقی نیست. و قطعا سرقت محتوا منجر به انبوهی از کلیمها و استرایکها مربوط به کپی رایت میشود.
نمونه هایی از محتوای استفاده مجدد
- گرفتن کلیپهای محبوب از منابع مختلف و جمع آوری آنها در یک ویدیو.
- بازنشر میم ها بدون تفسیر یا ارزش اصلی.
- ارسال کلیپ از برنامه های تلویزیونی یا فیلم های محبوب.
- آپلود موسیقی از هنرمندان مختلف بدون اجازه آنها.
2. کانالهایی با محتوای تکراری
محتوای تکراری پتانسیل کسل کننده بودن را دارد. بنابراین، بهترین کار این است که از استفاده مکرر از تامنیل، عناوین، توضیحات و محتوای ویدیویی مشابه خودداری کنید. استفاده از همان مقدمه و اینترو و اوترو یا کلیپ های مرجع از ویدیوهای قدیمی بیخطر است، اما بخش عمده ای از محتوای خود را همیشه اصلی نگه دارید.
همچنین، سعی کنید ویدیوهای خود را تنها با استفاده از هوش مصنوعی تولید انبوه نکنید. به محتوای خود جنبه انسانی بدهید و اجازه دهید هوش مصنوعی به این روند کمک کند یا آن را بهبود ببخشد نه که تمام کار را آن انجام دهد.
بیشتر بخوانید: آیا با هوش مصنوعی کانال یوتیوب شما در معرض خطر است؟
آنچه یوتیوب درباره کانال های محتوای تکراری میگوید: « محتوای تکراری به کانالهایی اطلاق میشود که محتوا در آنها بسیار مشابه است، بینندگان ممکن است در تشخیص تفاوت بین ویدیوها در همان کانال دچار مشکل شوند. »
چرا این کانال ها پول در نمی آورند؟
تبلیغکنندگان بهدنبال محتوای جذاب و اصلی هستند که در آن آگهیهایشان قرار گیرد. اگر کانالی به طور مکرر محتوای مشابه و تکراری را منتشر کند، تبلیغکنندگان را جذب خود نمیکند یا اصلا برای کسب درآمد تأیید نمیشود.
نمونه هایی از محتوای تکراری
- لوپ کردن کلیپهای کوتاه برای مدت طولانی.
- بارگذاری یک ویدیو چندین بار، اما با عناوین و تامنیل متفاوت.
- ایجاد ویدئوهای اسلایدی خودکار با استفاده از همان الگو، متن و تصاویر (بدون هیچ تغییری)
- استفاده از نرمافزار تبدیل متن به گفتار برای خواندن مقالات، فهرستها یا محتوای دیگری که متعلق به شخص دیگری است.
3. کانال هایی که سیاستهای کامیونیتی یوتیوب را نقض میکنند
یوتیوب فهرست بلندبالایی از خط مشیها یا سیاستها دارد که هدف آن حفظ امنیت همه افراد در پلتفرم است. کانالهایی که دست به اعمال خطرناک میزنند، مستقیماً این قوانین را نقض میکنند، به این معنی که نمیتوانند درآمد کسب کنند. یوتیوب این قدرت را دارد که این کانال ها را به طور کامل حذف کند.
به طور خاص یوتیوب اسپم، فریب، محتوای مزاحم یا حساس، محتوای خشونتآمیز یا خطرناک، اطلاعات نادرست را مجاز نمیداند.
بیشتر بخوانید: سیاست ها و قوانین محتوای تنفربرانگیز و آزار و اذیت در یوتیوب
چرا این کانال ها پول در نمی آورند؟
هنگامی که یک کانال درگیر فعالیتهایی مانند سخنان تنفر، آزار و اذیت، یا انتشار اطلاعات نادرست میشود، به یک پلتفرم پرخطر برای تبلیغکنندگان تبدیل میشود. برندها نمی خواهند شهرت آنها خدشه دار شود.
نمونه هایی از نقض سیاستها
- انتشار اطلاعات نادرست یا تئوریهای توطئه، به ویژه در مورد بهداشت عمومی، انتخابات، یا سایر رویدادهای مهم
- ساختن ویدیو برای آزار، ارعاب، یا قلدری
- ترویج یا تمجید از استفاده از مواد مخدر یا مواد غیرقانونی
- ارسال محتوایی که خردسالان را در معرض فعالیت های خطرناک قرار می دهد.
یوتیوب از کانالهایی که محتوای اصلی، جذاب و تبلیغ پسند ارائه میدهند، کسب درآمد میکند. به کانالهای آموزشی، ولاگهای سرگرمکننده، بررسیهای روشنگرانه یا حتی داستان سراییهای جذاب فکر کنید. همه اینها در یوتیوب کار میکند و راه را برای کسب درآمد هموار میکند.