موفقیت TikTok باعث رشد بیسابقهای در محتوای فرم کوتاه و ایجاد یک یوتیوب شورت خفن شده است زیرا پلتفرمهای شبکه های اجتماعی در سراسر جهان تلاش میکنند دستاوردهای آن را تکرار کنند. از سال 2020، 82 درصد از نسل Z و نسل هزاره روزانه محتوای فرم کوتاه را تماشا میکنند که 11 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. برای مقابله با این تقاضای فزاینده، یوتیوب راه خود را برای محتوای کوتاه راه اندازی کرد: Shorts. اکنون، شورتها روزانه 30 میلیارد بازدید در سراسر جهان جمع آوری میکنند. به طور خلاصه باید گفت: آنها در حال انفجار هستند.
برای کریتورها، شورتس راه دیگری برای ارائه محتوای شما به بیرون است. این پلتفرم به شما امکان میدهد تا خود را در لقمههای خیلی کوچک معرفی کنید و بازدیدهای زیادی و دنبالکنندههای فراوان جمعآوری کنید. دسترسی گسترده در کانالها به بینندگان امکان میدهد محتوای شما را در همه جا پیدا کنند و حتی میتواند به رشد مخاطبان شما برای ویدیوهای طولانیتر کمک کند (به زبان سادهتر می توانید با ایجاد یک یوتیوب شورت خفن ، آنها را در 60 ثانیه قلاب و درگیر کنید و کاری کنید که آنها برای دیدن موارد بیشتر به کانال شما برگردند!)
شورت، راههای معدودی را برای توسعه محتوا ارائه میدهد – خواه ایجاد ویدیوی بومی، تغییر هدف محتوایی از کانالهای دیگر یا درگیر شدن در گفتگوی سریع با مخاطبانتان. ترکیب این سه نوع محتوا یک استراتژی شورتز قوی و موثر ایجاد میکند. هنگامی که محتوای Shorts شما به درستی انجام شود، میتواند به شما کمک کند تا یک برند خلاقانه و تأثیرگذار بسازید که بینندگان جدید را جذب کند و بینندگان موجود را بارها و بارها برگرداند.
محتوای بومی: شورت جدید و اورجینال
قبل از اینکه مستقیماً به تولید محتوا بپردازید، به سراغ ایجاد یک یوتیوب شورت خفن (و حتی TikTok یا Instagram Reels اگر اولین بار است که تلاش می کنید برای ایجاد ویدیوهای فرم کوتاه) بروید. با موضوعات داغ و ترند و محبوب آشنا شوید. به هر حال، ترندها همیشه در حال تغییر هستند. از توابع جستجو در سرتاسر پلتفرمها برای کشف ترندها در جایگاه خود استفاده کنید.
به یاد داشته باشید: شورت کوتاه است! با پریدن سریع از یک مقدمه طولانی و رسیدن به اصل مطلب، فوراً مخاطب خود را جذب کنید. بهجای «هی بچه ها سلام چطورین چه خبر» معمولیتان، مقدمه رسمی را کنار بگذارید و سریعا وارد محتوا شوید، خواه یک ویدیوی رقص باشد یا یک تفسیر جدید. هر مقدمه ای ممکن است کوتاه به نظر برسد، اما زمانی که همه چیز باید در 60 ثانیه یا کمتر اتفاق بیفتد، زمان بسیار ارزشمند است.
اگر بعد از اولین برداشت و ضبط خود احساس اعتماد به نفس دارید و فکر میکنید همه چی در ویدیوتان اوکی است، به سمت ویرایش بروید. می توانید متن و کپشن (بسیاری از کاربران زیرنویس اضافه میکنند)، فیلترهای اضافی یا موسیقی جدید به ادیت ویدیوهای خود اضافه کنید.
استفاده مجدد از محتوا
اگر در اصل از شورتها برای هدایت ترافیک به محتوای کانال اصلی خود استفاده میکنید، پس خوششانس هستید. در اوایل سال جاری، یوتیوب «Edit into a Short» را راهاندازی کرد، ابزار جدیدی برای کمک به کریتورها برای ایجاد Shorts از محتوای طولانی اصلی خود.
این قابلیت باعث میشود کریتورها ویدیوهای طولانیتر را – که قبلاً ساعتها برای ویرایش آنها صرف کردهاند – به ویدیوهای کوتاهی تبدیل کنند که میتوانند مخاطبان جدیدی را در Shorts جذب کنند. این برای یک لحظه کمدی تاپ یا یک نکته کوتاه از یک ویدیوی طولانی و بزرگتر کانالتان عالی است. با برش ویدیوهای خود از طریق این ویژگی، یوتیوب به طور خودکار محتوا را به ویدیوی اصلی شما نسبت میدهد و بینندگان را به کانال و محتوای شما وصل میکند.
استفاده مجدد از محتوا همچنین میتواند در بین کانالها ارزشمند باشد. اگر قبلاً در TikTok پست گذاشتهاید، محتوای خود را مجدداً در YouTube Shorts ارسال کنید تا محتوای خود را در معرض دید مخاطبان جدید قرار دهید و حضور اجتماعی متنوعتری ایجاد کنید — یا برعکس. Short جدید ایجاد شده خود را بردارید و برای دسترسی بیشتر در TikTok و Instagram آپلود کنید (به خاطر داشته باشید که یوتیوب اخیراً واترمارک را به Shorts های دانلود شده اضافه کرده است).
ساختن یک کامیونیتی
در حالی که Shorts برای به اشتراک گذاشتن- محتوای شما با مخاطبان جدید مؤثر است، این پلتفرم فرصت جدیدی را برای تعامل با پایگاه هواداران فعلی شما فراهم میکند. برای ایجاد یک یوتیوب شورت خفن ویژگی پاسخ به کامنتها با شورت که به تازگی راه اندازی شده است یک راه سریع و نسبتا آسان برای تقویت گفتگو است. کریتورها میتوانند به نظرات در مورد ویدیوهای طولانیتر با Short پاسخ دهند. نتیجه، یک مکالمه دو طرفه غیررسمی است در مقایسه با ویدیوی سنتی یک طرفه.
نحوه انجام به چه صورت است؟ در هر فیلم کوتاه یا کانال اصلی، یک کامنت را انتخاب کنید و دکمه پاسخ را فشار دهید. شما این گزینه را خواهید داشت که به صورت شورت به آن نظر پاسخ دهید و نظر را در ویدیو نشان دهید. از این ویژگی برای پاسخ به سوالات طرفداران یا اشتراک گذاری محتوای جایزه استفاده کنید.
✅ به روز رسانی | انتخاب تامنیل شورت ویدیو یوتیوب به iOS اضافه شد
اکنون زمان آن است که سوار آن شوید. در واقع، یوتیوب با افزودن و بهروزرسانی منظم ویژگیها برای شورتهای خود، روی Shorts سرمایهگذاری میکند. امکانات محتوا در YouTube Shorts مداوم در حال افزایش است. این فرصتی برای جذب بینندگان جدید است و برای طرفداران متعهد فرصتی است که مشتاقانه منتظر آن باشند. لحظه را از دست ندهید …
…
بیشتر بخوانید:
پاسخ دادن به کامنت های ویدیوها با شورتز یوتیوب
انتخاب تامنیل برای شورت ویدیوها برای کاربران iOS راه اندازی شد
از ویدیوهای بلند کانال یوتیوب شورت ویدیو بسازید
آپدیت های جدید یوتیوب برای اطلاعات عملکردی شورت ویدیوها
یوتیوب راهنمای جدیدی برای استفاده از یوتیوب شورت منتشر کرد