پنج اشتباه که مانع رشد کانال یوتیوب شما می‌شود + فایل صوتی

یوتیوبر بودن می‌تونه یک چالش باشه. تبدیل شدن به یک کریتور خوب به زمان و تلاش نیاز داره و زمانی که کانال شما به اون سرعتی که می‌خواهید رشد نمی‌کنه، براتون خسته‌کننده میشه. رشد کانال یوتیوب

در این مطلب, پنج اشتباه اصلی را که باعث کوچک نگه داشتن کانال یوتیوب شما و مانع رشد کانال یوتیوب شما میشه رو بازگو کردیم. در ادامه با ما همراه باشید.

1. کانال شما ارزش پیشنهادی واضحی نداره

ارزش پیشنهادی چیست؟ این باید یک جمله ساده باشه که به سه سوال از یوتیوب پاسخ بده:

  • چی؟
  • کی؟
  • چرا؟

چی؟ کانال شما در مورد چیه؟ جایگاه کانال شما چیه؟ آیا شما یک کانال آشپزی هستید یا یک کانال بازی؟ یا یک کانال موسیقی هستید؟ پس مهمه که جایگاه خودتون رو بشناسید و مطمئن بشید که محتوایی ایجاد می‌کنید که در خدمت اون جایگاه باشه.

کی؟ مخاطب هدفی که می‌خواهید به اون برسید چه کسانی هستند؟ علاقه مشترکی که مخاطبان هدف شما دارند چیه؟ یک عامل مشترک که همه افراد مختلفی را که ممکن است از تماشای ویدیوی شما لذت ببرند را به هم مرتبط می‌کند؟

چرا؟ چرا اون کاربران باید ویدیوی شما را در مقابل هر ویدیوی دیگری که ممکن است به آنها ارائه شود، تماشا کنند؟

‌‌

2. درک نکردن نحوه عملکرد یوتیوب

برخی از کریتورها فکر می‌کنند که برای رشد کانال یوتیوب، فقط به خودِ یوتیوب نیاز دارند تا ویدیوهای اونها رو بیشتر توصیه کند، اما اینطور نیست.

یوتیوب فقط محتوایی را توصیه می‌کند که معتقد است به مخاطبان هدف مناسب می‌رسد. حالا اینکه این افراد کلیک کنند و تماشا کنند، تفاوت زیادی با این دارد که آیا یوتیوب همچنان محتوای شما را به بینندگان بیشتری در آینده توصیه خواهد کرد یا خیر.

هرچه افراد بیشتری پاسخ دهند، تعامل کنند و با محتوای شما درگیر شوند، یوتیوب بیشتر یاد می‌گیرد که ویدیوهای شما بر اساس آن رفتار بیننده برای چه افرادی مناسب هستند و باز بیشتر و بیشتر آن را پیشنهاد می‌دهد و این چرخه ادامه دارد …

پس یوتیوب کار خودش را برای ساجست و پیشنهاد انجام می‌دهد اما ادامه این روند به نحوه تعامل کاربر با ویدیوی شما بستگی دارد.

‌‌

3. شما مخاطبان خود را تکه تکه و جدا می‌کنید

یوتیوب می‌خواهد مخاطب هدفی را که محتوای شما برای آنها مناسب است بفهمد و بیشتر بشناسد. با این حال، اگر کانال شما به گیم پلی معروف است، اما ویدیویی درباره تعطیلات با خانواده خود دارید منتشر می‌کنید، گیج کننده می‌شود.

یوتیوب سعی خواهد کرد ویدیوی تعطیلات شما را به همان افرادی که به ویدیوهای بازی شما پاسخ داده‌اند, ارائه دهد. اما اگر آن بینندگان فقط به محتوای بازی شما علاقه‌مند باشند، احتمالاً روی پخش این ویدیو نعطیلات کلیک نخواهند کرد.

ویدیوی تعطیلات شما ممکن است عالی باشد، اما اگر نیازهای مخاطب هدف را برآورده نکند، دچار مشکل خواهید شد.

حتی بدتر از آن، اگر ویدیوی تعطیلات شما به خوبی شروع به کار کند و بعد از آن یک ویدیوی بازی منتشر کنید، می‌توانید همان اتفاق را برعکس انجام دهید. ممکن است افرادی که عاشق بازی‌های شما در تعطیلات هستند به بازی اهمیتی ندهند و در نهایت به محتوایی که می‌خواستید تولید کنید آسیب می‌رسانید.

4. بهینه سازی کانال شما ممکن است بد باشد

اگر کانال شما بهینه سازی ضعیفی داشته باشد درک اینکه چرا باید در کانال شما مشترک شوند را برای بینندگان سخت‌تر می‌کنید.

شاید پیام کانال شما نامشخص باشد. ممکن است پلی‌لیست‌های شما عناوین افتضاحی داشته باشند یا فاقد توضیحات باشند. بنابراین بسیاری از کریتورها نمی‌توانند پلی‌لیست خود را به درستی بهینه کنند. این یکی از دلایل مهمی است که مانع رشد کانال یوتیوب می‌شود. حتما وبلاگ بهینه سازی کانال یوتیوب یا SEO را بخوانید.

‌‌

5. چیزی که ممکنه کانال شما رو کوچک نگه داره, خود ِشما هستید

شما باید از مقایسه خود با کانال‌های دیگر دست بردارید و شروع به مقایسه خود با خودتان کنید. به کانال خود گوش دهید, اگر امروز یک ویدیو ده بازدید بیشتر از ویدیویی که هفته گذشته منتشر کردید داشته باشد، این بدان معناست که مخاطبان شما به شما می‌گویند که کاری را درست انجام داده‌اید.

پس این پنج اشتباه را به طور جدی حل کنید تا مسیر رشد سریع‌تر در یوتیوب داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

هفت دلیل تضمین شده که چرا در یوتیوب بازدید نمی گیرید

۳ راز برای نوشتن تایتل کلیک خور در یوتیوب

قواعد ویدیوهای ری اکت در یوتیوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© All contents and rights belongs to Zinonetwork 2025