در هفت سال گذشته، یوتیوب پیشرفتها و محصولات کلیدی و مهمی رو معرفی کرده است تا محتوا در دسترستر برای کاربران باشد. محصولات مهمی که یک چیز مشترک را به اشتراک میگذارند: اونها این امکان رو فراهم میکنن تا عمیقتر با محتوا و کریتورهای موردنظر ارتباط برقرار کنند.
1. Fan funding
بیش از ۱۵ سال است که یوتیوب به خلاقیت پاداش میدهد. اکنون ۱۰ راه برای کریتورها برای کسب درآمد در یوتیوب وجود دارد، اما پروژه fan funding ابتکاری که در سال ۲۰۱۷ با راه اندازی Super Chat آغاز شد و از آن زمان به Super Stickers و Super Thanked گسترش پیدا کرد. قابلیتی که به طرفداران این امکان رو میده تا با کریتورها، ارتباط برقرار کنند و از طریق پرداخت، قدردانی خودشون رو نشون بدن. سال گذشته، خیلی از کریتورها از این محصولات تونستن درآمد بیشتری کسب کنند.
2. Shorts
کریتورها در یوتیوب میتونن با استفاده از طیف وسیعی از قالبهای ویدیویی، از جمله فیلمهای بلند، لایو، تا کلیپها و شورتزهای کوتاهتر، با جامعه خود با محتوای مناسب در زمان مناسب ارتباط برقرار کنند. طی چند سال گذشته، هرچه تعداد بیشتری از افراد شروع به تماشا و ساخت ویدیو با موبایل کردند، پس یوتیوب خواست این کار رو براشون سادهتر کنه. اینطور شد که در پاییز سال ۲۰۲۰ شورتزهای بتا رو در هند معرفی کرد و امروزه شورتز در بیش از ۱۰۰ کشور با بیش از ۳۰ میلیارد بازدید روزانه در دسترس همگان است که از سال گذشته چهار برابر افزایش داشته! و یوتیوب عمیقاً در بهتر شدن شورتزها سرمایه گذاری میکنه. حتی برای کمک بیشتر به کریتورها در کسب و کارشون در محتوای شورتز، صندوق شورتز راه اندازی کرد. در حالی که در حال حاضر روی یک مدل کسب درآمد بلند مدت برای شورتز هم کار میکند. شورتز همچنین میتونه سابسکرایبرهای کانال رو افزایش بده.
3. Premieres
این ویژگی مورد علاقه کریتورها بوده و هست، به این صورت که با ساختن یک پیشنمایش برای ویدیوی جدید یا لایواستریم، از اون برای جلب طرفداران از سراسر جهان استفاده میکنند. یوتیوب این ابزار مهم رو در سال ۲۰۱۸ معرفی کرد.
4. YouTube TV
هنگامی که تیمهای یوتیوب از پنج سال پیش شروع به توسعه YouTube TV کردند، دیده شد که انعطافپذیری بازدیدهایی که مردم در مورد پلتفرم یوتیوب دوست داشتهاند میتونه ارزش باورنکردنی رو برای تلویزیون به ارمغان بیاره. با تلویزیون یوتیوب، میتونید تلویزیون زنده رو در حال حرکت تماشا کنید.
5. YouTube Music + Premium
در حالی که یوتیوب در ابتدا برای تماشا و دیدن و محتوای بصری طراحی شده بود، علاقهمندان نیز برای گوش دادن به آهنگهای مورد علاقه خود و جستجوی موسیقی جدید به این پلتفرم اومدن. بنابراین یوتیوب در سال ۲۰۱۸ برنامه یوتیوب موزیک رو راهاندازی کرد تا کاوش و شخصیسازی موسیقی رو آسونتر کنه، در حالی که به بینندهها اجازه میده یکپارچه بین صدا و فیلم جابجا بشن و برای انتخاب بیشتر به کاربران، YouTube Premium رو برای حذف تبلیغات و تبلیغات رایگان، تجربه موسیقی آفلاین در یوتیوب موزیک راه اندازی کرد. YouTube Music حالا در بیش از ۹۰ کشور قابل دسترس است.
6. YouTube Kids & supervised experiences on YouTube
هیچ چیز سیریناپذیر از کنجکاوی کودکان وجود نداره و برای کمک به اونها در کشف و یادگیری، YouTube Kids در سال ۲۰۱۵ راه اندازی شد. کنترل والدین در این برنامه و اخیراً، اشتراک والدین به اونها اجازه میده، تجربه بازدیدهای فرزندان خودشون رو سفارشی کنند. یوتیوب همچنین این افتخار رو داره که نوار محتوای کودکان رو رونمایی کرده و با همکاری یک گروه خارجی از کارشناسان رشد کودک، اصول کیفیت این برنامه مجزا رو برای کریتورها ایجاد کرده.
…
بیشتر بخوانید:
اضافه شدن ویژگی Corrections برای افزودن یادداشت به ویدیوها
YouTube TV از موبایل به عنوان صفحه نمایش دوم استفاده می کند
آپدیت یوتیوب| نمایش بهترین قسمت ویدیو در نوار پیمایش پلیر یوتیوب