موضوعاتی که در این وبلاگ مطرح می شود، هفت حقیقت دردناک درباره یوتیوب هستند که واقعاً باید به عنوان یک یوتیوبر در این فضا آنها را یاد بگیرید و بدانید. اگر این حقایق را بدانید و درک کنید، سریعتر پیشرفت خواهید کرد. به آنها فکر کنید تا بتوانید با موفقیتی بیشتر از آنچه فکر میکردید رو به جلو حرکت کنید. با من همراه باشید.
1• الگوریتم یوتیوب، مسئول شکست محتوای کم کیفیت شما نیست!
متأسفیم، اما محتوای بیکیفیت هر چقدر هم که سیستم و الگوریتم یوتیوب به آن فشار بیاورد، مورد توجه قرار نخواهد گرفت! در 99٪ مواقع، اگر ویدیویی شکست بخورد، قطعا دلیل موجهی وجود دارد. بسیاری از کریتورها عملکرد ضعیف ویدیوی خود را بدون بررسی کامل آنالیز به الگوریتم و سیستمهای یوتیوب نسبت میدهند. حقیقت معمولاً در دادهها آنالیتیکس وجود دارد.
همه چیز درباره الگوریتم یوتیوب: حقیقت دردناک درباره یوتیوب
زیر و بم الگوریتم های یوتیوب در سال ۲۰۲۲
نحوه کار الگوریتم یوتیوب و پاسخ به سوالات شما
تازه ترین پرسش و پاسخ در مورد الگوریتم یوتیوب ۲۰۲۲
یوتیوب ویدیوهای طولانی را به بینندگان شورت توصیه می کند [به روز رسانی الگوریتم یوتیوب]
2• محتوا ملکه است و تامنیل پادشاه است!
بهترین محتوای جهان همیشه با عنوان یا تامنیل ضعیف، پایین نگه داشته میشود! درست مثل خوشمزهترین غذای دنیا اگر غیرجذاب به نظر برسد، خورده نمیشود! پس این به شما اجازه نمیدهد که یک ویدیوی زباله بسازید و یک عنوان و تامنیل فرسوده برای آن درست کنید. به این شکل نمیتوانید پیشرفت خوبی داشته باشید. همچنین فکر نکنید که محتوای عالی به تنهایی بینندگان را جذب خود میکند!
صرف نظر از اینکه یوتیوب ویدیو را به چند نفر توصیه میکند، بینندگان تصمیم میگیرند با توقف یا کلیک کردن به خاطر عنوان و تامنیل شما، تماشا را شروع کنند. سپس به دلیل محتوای شما به تماشای خود ادامه میدهند. اتفاقا یک ویدیوی پربازدید با نرخ کلیک کمتر از متوسط تنها نشان دهنده این است که ویدیو پتانسیل بسیار بیشتری دارد. محتوا ملکه است، تامنیل پادشاه هستند. این یک ازدواج است 🙂 هر دو مهم هستند. شما باید هر دو را بهینه سازی کنید.
3• آنالیز شما از طریق استودیو قابل اعتمادتر از آنالیز خانواده یا دوستان شما از بیرون کانال است!
استودیوی یوتیوب یک نمای جامع از نحوه تعامل و واکنش مخاطبان به ویدیوهای شما را ارائه میدهد. صرف نظر از احساس شما، دادهها نشان میدهد که بینندگان شما چه احساسی دارند و چطور در مقابل کانال و ویدیوهای شما رفتار کردهاند.
حقیقت دردناک درباره یوتیوب
4• عملکرد ضعیف ویدیو، بازتابی از شما به عنوان یک انسان نیست!
این بازتابی است از اینکه چقدر خوب آن ویدیو را اجرا کردهاید و آن قطعه محتوا، قطعا محتوای بعدی شما نخواهد بود. وقتی به دادههای آنالیز به طور عینی نگاه میکنید و بر اساس آن تغییراتی ایجاد میکنید، محتوای شما بهبود مییابد. تجزیه و تحلیل به شما کمک میکند تا از هر گونه شکستی عبور کنید. به آنالیز نگاه کنید، نحوه بهبود را تعیین کنید، سپس یک ویدیوی بهتر بسازید.
5• یک کریتور هوشمند یوتیوب باید یک هنرمند و تحلیلگر باشد!
خلاقیت هنری برای ایجاد محتوای جذاب، منحصر به فرد و به یاد ماندنی ضروری است. همچنین برای درک عمیق مخاطبان، سنجش موفقیت محتوا و شناسایی فرصت های رشد، به مهارت های تحلیلی نیاز است.
ایجاد تامنیل بهتر و خلاقانه، ایجاد محتوای بهتر، کند و کاو در آنالیز، همه اینها کار زیادی به نظر میرسد. اما چیزی است که هست و باید انجام شود. اگر فکر میکردید که یوتیوب فقط ویدیو آپلود کردن است، اشتباه میکردید! به سرعت متوجه خواهید شد که چقدر کار دارد. در فضای کاری یوتیوب باید هم هنرمند و خلاق و هم تحلیلگر باشید!
6• خالق یوتیوب بودن کار دشواری است!
در بسیاری از موارد، شما سختتر از یک نقش حرفهای سنتی کار خواهید کرد. کریتورهای کوچک باید کلاه های زیادی بر سر بگذارند تا کانالهایشان به خوبی اجرا شود. بله، شاید بگویید من فقط یک یوتیوبر هستم، اما در واقع شما یک فیلمساز، تدوینگر، محقق، طراح گرافیک، نویسنده و خیلی چیزهای دیگر نیز هستید. یوتیوب یک شغل واقعی است و برای موفقیت به کار و تعهد واقعی نیاز دارد.
7• طول عمر یوتیوب ارتباط چندانی با تعداد سابسکرایبر شما ندارد!
تعداد ساب بالا قطعا بسیار زیبا است. اما بازدیدها، واچتایم و تعامل است که سودآور هستند.
برای ابتدای کار و گرفتن هزار ساب و مانیتایز شدن، بله مهم است. اما خارج از پارتنر پروگرم یا بعد از مانیتایزی، تعداد ساب شما واقعاً کار زیادی نمیکند. برای کسب درآمد به بازدید نیاز خواهید داشت. برای توصیه و ساجست به واچتایم نیاز دارید و برای ایجاد یک کامیونیتی به تعامل نیاز دارید. حتی دیده شده کانالی با 5000 ساب میتواند بازدیدهای بیشتری نسبت به کانالی با 50000 ساب داشته باشد. کانالی با 1 میلیون ساب میتواند تعامل کمتری نسبت به کانالی با صد هزار ساب داشته باشد.
و اما دیگر حقیقت دردناک درباره یوتیوب این است که برخی از مردم شما را دوست ندارند. این حقیقت محض است. قطعا هر کدام از ما برای همه نیستیم، و اتفاقا این خوب است! اگر ویدیوهایی را پست میکنید که انتظار دارید همه آنها را دوست داشته باشند، به سرعت از همه دیسلایکها و کامنتهای منفی ناراحت خواهید شد. پس بیایید آن را شخصی نگیریم. این ماهیت یک شخصیت عمومی است و برای آن آماده باشید. برای تولید محتوا سخت کار کنید. شما آن محتوا را پست کنید و سپس بازخورد عمومی دریافت خواهید کرد. فراموش نکنید که بازخورد منفی اجتناب ناپذیر است و اتفاق خواهد افتاد، اما اجازه ندهید این بازخوردها شما را دلسرد کند، به خصوص وقتی تازه کار هستید.
برای اینکه در یوتیوب عالی باشید، باید به صورت عمومی، ویدیو به ویدیو تمرین کنید.
به عنوان یک کریتور محتوا، مهمترین کاری که میتوانید انجام دهید انتشار مطبوعاتی است. ایدههای شما اگر فقط در یک دفترچه یادداشت بنشینند بیفایده هستند. اگر منتظر زمان مناسب برای اجرا هستید، از شخص دیگری که منتظر نمیماند، عقب میمانید. لطفا فقط پست کنید. یک طرح خوب، که همین حالا اجرا و منتشر شود، بهتر از یک برنامه کامل برای هفته آینده است.
مثلث رشد: پست کردن محتوا، گرفتن بازخورد و سپس تکرار است!