در همین هفته بود که گوگل تأیید کرد آزمایش اولیه تبلیغات رو که بین کلیپهای فید شورتزها نشون داده میشه، آغاز کرده. اما تبلیغات در یوتیوب شورت همهی خبر نیست – طبق گفته گوگل، شورتزها حالا دیگه به طور متوسط بیش از ۳۰ میلیارد بازدید روزانه دارند. این یک افزایش قابل توجه است از ۵ میلیارد بازدیدی که از ابتدای ایجاد شورتزها در ماه فوریه گزارش شده بود. همهی اینها حاکی از افزایش محبوبیت محتوای یوتیوب شورتز دارد و اینکه چرا حالا هر پلتفرم دیگری روی ویدیوهای کوتاه تمرکز میکند.
تبلیغات در یوتیوب شورتز اما، مسیر کسب درآمد جدیدی رو فراهم میکنه. این یک نکته مهم برای یوتیوب هست، چون تعداد بیشتری از افراد در یوتیوب در حال تماشای محتوای شورتزها هستند.
اینطور به نظر میاد که یوتیوب برای به حداکثر رسوندن پتانسیل درآمد خود باید مسیرهای جدید رو برای سازندههای شورتز ایجاد کنه و خب شما نمیتونید مستقیماً از کلیپهای شورتز درآمد کسب کنید.
گزینه اصلی که تا الان بهش تکیه کردن، کمک از صندوقهای مالی هست که از این صندوقها کریتورها میتونن بر اساس عملکرد کلیپهای شورتزشون، سهمی از این صندوق مالی رو به خودشون اختصاص بدن.
خطر این مورد در اینجا است که اگه اینها نتونند مسیرهای درآمدی محکمی رو برای کریتورهای برتر خودشون ایجاد کنند، در نهایت دقیقاً مثل آنچه که در Vine اتفاق افتاد، اون کریتورهای برتر به سمت سکوهایی که ترتیبات بودجه ای با ثباتتر و پر سودتر دارن، گرایش پیدا میکنند.
طبق گفته یوتیوب:
‘همانطور که همیشه ابتدا محصولی رو ارائه میکنیم و بعد دنبال درآمدزایی از آن هستیم، ابتدا روی ایجاد این تجربه عالی (شورتز) تمرکز کردیم و با گذشت زمان برای ایجاد درآمدزایی از آنها تلاش خواهیم کرد. که در حال حاضر در حال آزمایش این مورد هستیم’ تبلیغات در یوتیوب شورتز
منبع: engadget و socialmediatoday
…
بیشتر بخوانید: