هفت نوع CTA که باید در کانال یوتیوب خود استفاده کنید

اون اینتروهایی را که سال‌ها پیش تقریباً در شروع هر ویدیوی یوتیوب ظاهر می‌شد را به خاطر دارید؟ آنها فوراً صفحه شما را می‌پوشانند و فریاد می‌زنند که “کانال من را سابسکرایب کنید!” یا «ویدیوی بعدی من را تماشا کنید!»، شما را مجبور می‌کردند به سمت ماوس بروید و کاری که خواستند را انجام دهید، قبل از اینکه شروع ویدیویی را که می‌خواهید تماشا کنید کاملاً خراب کنند.

این CTAهای همه جا حاضر همیشه اعصاب کاربر را به هم می‌ریختند، اما یوتیوب تصمیم گرفت که به طور کامل از شر آنها خلاص نشود.

آن‌ها می‌دانستند که CTA برای مدیران کانال برای افزایش بازدید، واچ‌تایم و ساب‌ها چقدر مهم است، بنابراین، در طول سال‌ها، تلاش‌های هماهنگی برای ادامه افزایش قابلیت‌های دعوت به اقدام (Call To Action) خود انجام دادند. امروزه CTAها به طور یکپارچه‌تر با ویدئوها ترکیب می‌شوند و تجربه کاربری بسیار بهتری را ارائه می‌دهند.

CTA های یوتیوب (کال تو اکشن) می‌توانند روشی ارزشمند برای هدایت بینندگان به دیگر ویدیوهای کانال, وب‌سایت و صفحات شبکه‌های اجتماعی شما باشند، بنابراین برای آشنایی با هفت نوع CTA یوتیوب که نه تنها حضور شما را در این پلتفرم، بلکه کل حضور آنلاین شما را تقویت می‌کنند در این وبلاگ حرف زدیم.

1. CTA شروع ویدئو

با توجه به معیارها، 20٪ از بینندگان از ویدیوهایی که فقط 1 دقیقه طول می‌کشند و 40٪ از بینندگان از ویدیوهایی که 2  3 دقیقه هستند، پرش می‌کنند و رد می‌شوند. اگر بخش قابل توجهی از بینندگان شما قبل از اینکه حتی به CTA برسند از ویدیوی شما خارج می‌شوند، قرار دادن آن در ابتدای ویدیو و رها کردن آن تا پایان آن می‌تواند کلیک‌های بیشتری ایجاد کند. افرادی که معمولاً قبل از پایان ویدیوی شما پرش می‌کنند و از ویدیو خارج می‌شوند، فرصتی برای کلیک کردن روی آن خواهند داشت و افرادی که ویدیو را تا پایان راه تماشا می‌کنند، که به احتمال زیاد عمل مورد نظر شما را انجام می‌دهند، نیز این شانس را خواهند داشت که روی آن کلیک کنند.

2. CTA پیشنهاد کردن ویدیوی دیگر

اگر مخاطبان شما شروع به اختصاص کل جلسات تماشای یوتیوب به ویدیوهای شما کنند، اعتماد و علاقه به برند شما به شدت افزایش می‌یابد. این همچنین زمان تماشای ویدیوهای شما را افزایش می‌دهد که عامل مهمی در الگوریتم رتبه‌بندی یوتیوب است.

برای اینکه مخاطبانتان به تماشای ویدیوهایتان یکی پس از دیگری ادامه دهند، باید ویدیوهای مرتبطی را پیشنهاد کنید که احتمال تماشای آنها بیشتر از ویدیوهای پیشنهادی عملکرد پخش خودکار خود یوتیوب است.

به این صورت که در پایان هر یک از ویدیوهای خود، آنها بینندگان را تشویق می‌کنند تا روی ویدیوهایی کلیک کنند که بیشتر مربوط به ویدیویی است که تازه تماشا کرده‌اند.

3. CTA کانال من رو سابسکرایب کنید

سابسکرایبرها برای کانال شما مهم هستند زیرا یوتیوب برای آنها اعلان‌هایی در مورد ویدیوهای جدید شما ارسال می‌کند و ویدیوهای شما را در صفحه اصلی آنها نمایش می‌دهد. این بدان معنی است که آنها ویدیوهای شما را بیشتر می‌بینند، که به شما کمک می‌کند بازدیدهای بیشتری داشته باشید.

سابسکرایبرها تمایل دارند ویدیوهای شما را بیشتر از کسانی که ساب نکردند, تماشا کنند، بنابراین هرچه تعداد ساب بیشتری داشته باشید، واچ‌تایم ویدیوهای شما بیشتر می‌شود و احتمال بیشتری دارد که یوتیوب آنها را در سرچ خود رتبه‌بندی کند و آنها را در بخش مرتبط نشان دهد.

یوتیوب همچنین تعداد بینندگانی را که بلافاصله پس از تماشای یکی از ویدیوهای شما در کانال شما سابسکرایبر می‌شوند، ردیابی می‌کند. بنابراین اگر یکی از ویدیوهای شما ساب جدید زیادی را جذب کند، آن‌ها با رتبه‌بندی بالاتر و ویژگی‌های بیشتر در بخش مربوطه به آن پاداش می‌دهند.

4. CTA دیگر شبکه‌های اجتماعی من را دنبال کنید

اگر مخاطبان شما دوست دارند ویدیوهای یوتیوب شما را تماشا کنند، احتمالاً از مصرف محتوای شما در رسانه‌های اجتماعی نیز لذت خواهند برد. با قرار دادن دکمه‌های رسانه‌های اجتماعی دیگر در ویدیوهایتان، وفادارترین ساب‌های یوتیوب شما می‌توانند به فعال‌ترین دنبال‌کنندگان رسانه‌های اجتماعی شما نیز تبدیل شوند.

والت دیزنی با قرار دادن دکمه‌های رسانه‌های اجتماعی در انتهای تریلر موانا در یوتیوب، از آنها استفاده کرد. این امر مردم را تشویق کرد که فیلم را در فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرام دنبال کنند و به والت دیزنی اجازه می‌دهد به طور مداوم محتوای موآنا را به دنبال‌کنندگان جدید خود ارسال کند و تبلیغات و آگاهی بیشتری برای فیلم ایجاد کند.

‌‌

5. CTA به وب‌سایت من سر بزنید

یکی از راه‌هایی که می‌شود از محبوبیت کانال برای کسب درآمد استفاده کرد، قرار دادن  CTA ویدیویی مثلا در پایان ویدیو است که بینندگان را به سایت فروشگاه‌ها می‌برد.

اگر مخاطبان بسیار وفادار و درگیر یوتیوب دارید، سعی کنید بینندگان را پس از تماشای ویدیوهای خود به صفحه محصولات راهنمایی کنید. هنگامی که آنها به محصولات خاصی وابسته هستند و برند شما را دوست دارند، قطعاً مایل به حمایت از شما خواهند بود.

6. CTA در توضیحات

اگر نمی‌خواهید مخاطبان خود را با CTA های بازشو در طول ویدیو بمباران کنید یا اگر فضای کافی برای قرار دادن CTA در ویدیو یا انداسکرین خود ندارید، می‌توانید از بخش دیسکریپشن ویدیوهای خود استفاده کنید تا بینندگان را ترغیب کنید که بیشترین اقدام دلخواه را انجام دهند. به هر حال افراد قبل یا بعد از تماشای یک ویدیو توضیحات را می‌خوانند.

7. CTA کامنت و شِیر

مدتی پیش Backlinko میلیون‌‌ها نتیجه سرچ یوتیوب را تجزیه و تحلیل کرد و یک ارتباط آماری معنادار بین کامنت و رتبه‌بندی کشف کرد. آنها همچنین متوجه شدند وقتی بینندگان ویدیوهای شما را در رسانه‌های اجتماعی از طریق دکمه‌های Share یوتیوب به اشتراک می‌گذارند، رتبه‌بندی ویدیوی شما را افزایش می‌دهند. از آنجایی که یوتیوب از نظرات ویدیویی و اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی برای سنجش کیفیت بالای ویدیوی شما استفاده می‌کند، باید از بینندگان خود بخواهید ویدیوی شما را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند و با درخواست از آن‌ها برای ادامه مکالمه‌ای که ویدیوی شما شروع کرده است، بحثی را در کامنت‌ها ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید:

اصول درست نوشتن دیسکریپشن ویدیوهای یوتیوب

نکات مهم در آپلود ویدیوها در یوتیوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© All contents and rights belongs to Zinonetwork 2025