هشتگ گذاری درست و افزایش بازدید کانال یوتیوب

هشتگ های یوتیوب کلیدواژه‌هایی هستن که قبل از اونها علامت # اضافه می‌شه. هشتگ گذاری درست به تولیدکننده محتوا کمک می‌کنه تا محتوای خودشون رو به راحتی با ویدیوهای دیگه‌ای که با همون هشتگ تو یوتیوب منتشر شدن، پیوند بدن.

مثلا، ویدیوهای شورتز! وقتی شما ویدیوی شورتز یا کوتاه میسازی موقع آپلود باید #Shorts رو تو عنوان ویدیوت بزنی. وقتی اینکارو میکنی ویدیوت کنار کلی ویدیوی شورتز دیگه به بیننده نشون داده میشه. اینطوری بیننده‌ای که شاید یک بار هم تو کانال‌تون نیومده باشه می‌تونه اون شورتز شما رو از طریق هشتگ ببینه و این طوری با کانال تون آشنا میشه.

. سیاست های استفاده از هشتگ های یوتیوب

درست مثل همه ویدئوهای آپلود شده تو یوتیوب، هشتگ‌ها هم باید قوانین Community Guidelines رو رعایت کنند. هشتگ‌هایی که سیاست‌های یوتیوب رو نقض می‌کنن، نشون داده نمیشن و ممکنه کلا حذف بشن. موقع استفاده از هشتگ‌ها، حتما این موارد رو رعایت کنید:

  • هشتگ زدن بیش از حد: تگ‌های زیادی رو تو یک ویدیو اصلا اضافه نکنید. هر چقدر تگ‌های بیشتری به یک ویدیو اضافه کنید، برای بیننده‌هایی که در حال جستجو هستند، ممکنه کمتر نشون داده بشه. اگه ویدیویی بیش از ۶۰ هشتگ داشته باشه، یوتیوب همه هشتگ‌های اون ویدیو رو چه مرتبط چه نامرتبط، به طور کل نادیده می‌گیره. تگ زدن بیش از حد حتی ممکنه منجر به حذف ویدیوی شما از آپلودها یا از جستجوها بشه.
  • محتوای گمراه‌کننده: هشتگ‌هایی که مستقیماً به ویدیوی شما مربوط نیست رو هرگز اضافه نکنید. هشتگ‌های گمراه کننده یا نامرتبط ممکنه منجر به حذف ویدیوی شما بشه.
  • آزار و اذیت: از افزودن هشتگ با هدف آزار، تحقیر، رعب و وحشت، افشاگری یا تهدید یک فرد یا گروهی خاص، خودداری کنید. نقض این قانون منجر به حذف ویدیوی شما میشه.
  • سخنان تنفرآمیز: هشتگی که خشونت یا نفرت علیه افراد رو ترویج می‌کنه، اصلا اضافه نکنید. هشتگ‌هایی که حاوی توهین‌های نژادپرستانه، جنسیت‌گرایانه یا مواردی از این دست هستند رو اصلا اضافه نکنید.
  • محتوای جنسی: افزودن هشتگ‌های جنسی ممکن‌ه منجر به حذف ویدیوی شما بشه. در کل اگه قراره محتوای ویدیویی تحریک‌آمیز جنسی باشه، احتمال اینکه برای یوتیوب قابل قبول باشه، خیلی خیلی کم‌ه.
  • زبان مبتذل: استفاده از عبارات توهین‌آمیز در هشتگ‌های شما ممکنه منجر به محدودیت سنی یا حذف ویدیوی شما بشه.

. استفاده از هشتگ گذاری درست در دیسکریپشن

علاوه بر قسمت Tags یا همون جاتگی : ) که مخصوص برچسب‌گذاری‌ه، می‌تونید از هشتگ‌های مرتبط در قسمت توضیحات ویدیو هم استفاده کنید تا به بیننده‌ها کمک کنید هنگام جستجوی یک هشتگ خاص، ویدیوی شما رو هم پیدا کنند.

وقتی ویدیویی رو آپلود می‌کنید، می‌تونید هشتگ‌ های یوتیوب رو در قسمت دیسکریپشن ویدیوی خودتون وارد کنید. هشتگ‌ها تو توضیحات ویدیو، لینک‌هایی هستند که کاربران می‌تونند روی اون کلیک کنن تا به صفحه نتایج جستجوی اون هشتگ برن و ویدیوهای بیشتری رو در مورد اون موضوع ببینن.

  • هشتگ‌ها رو همیشه در بخش‌های کلیدی توضیحات ویدیوتون اضافه کنید تا به بیننده‌ها کمک کنید، ویدیوی شما رو راحت‌تر پیدا کنن.
  • مهم مهم؛ مطمئن باشید که دارید از هشتگ های مرتبط با ویدئوتون استفاده می‌کنید.  مثلا، اگه دارید نقد یه فیلم خاصی را آپلود می‌کنید خب هشتگ‌هایی که مخصوص یه فیلم‌ محبوب دیگه هست رو وارد نکنید، یا هشتگ مرتبط با بازیگرانی که اصلا تو اون فیلم نیستن رو هرگز اضافه نکنید. چون با این کارتون انگار میخواید که بیننده رو گمراه کنید بیاد روی ویدیوتون کلیک کنه.  خب با این کار بازدید‌های کاذب برای ویدئوتون جمع می‌کنید و الگوریتم یوتیوب کاملا اینو  متوجه می‌شه.  و وقتی که بفهمه به طور کاذب و دروغ، به دلیل هشتگ‌های نامناسب و غیرمربوط بازدید افزایش میدید، ممکنه اون ویوها رو اصلا درنظر نگیره.
  • هشتگ زیاد تو توضیحات ویدئو ممنوع است. سعی کنید بخش توضیحات رو با هشتگ اشباع نکنید. اگه ویدیویی بیش از ۱۵ هشتگ داشته باشه، یوتیوب همه هشتگ‌ها رو نادیده می‌گیره. استفاده از هشتگ‌ها با محتوای پرطرفدار مثل اخبار و رویدادها و حواشی تازه، بسیار عالی‌ه. قطعا بیننده‌هایی هستن توی یوتیوب که دنبال ویدیوهایی با موضوعات روز و پرطرفدار هستن.

. اما چرا هشتگ گذاری درست در یوتیوب مهمه؟

وقتی طبق آمار در حال حاضر ۵۰۰ ساعت ویدیو در هر دقیقه تو یوتیوب آپلود میشه، پس باید هر کاری که می‌تونید بکنید تا به کاربران کمک کنید ویدیوهای شما رو در اقیانوس وسیع ویدیوهای یوتیوب پیدا کنند. استفاده از هشتگ‌ های یوتیوب بسیار شبیه نحوه استفاده از هشتگ‌‌ها در سایر کانال‌‌های رسانه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و غیره است.

  1. هشتگ گذاری درست در دیسکریپشن یا توضیحات

تگ زدن تو دیسکریپشن، رایج‌ترین راه برای اضافه کردن هشتگ به ویدیوها ست. شما به راحتی اونها رو تو متن توضیحات ویدیوتون می‌تونید اضافه کنید. شما می‌تونید تا ۱۵ هشتگ رو تو دیسکریپشن اضافه کنید، اما ۳ هشتگ اول مهم‌ترین هستن چون یوتیوب این ۳ هشتگ اول رو می‌گیره و اونها رو به عنوان پیوندهای قابل کلیک بالای عنوان ویديوی شما اضافه می‌کنه.

در ویدیوی زیر ببینید چطوری این اتفاق می‌افته:

با کلیک کردن روی این هشتگ‌ های یوتیوب به صفحه همون هشتگ میرید که همه ویدیوهای دیگه رو تو یوتیوب نشون میده که از اون هشتگ استفاده کردن، بنابراین مراقب باشید که رقبای شما تا چه حد روی هشتگ های یوتیوب که استفاده می‌کنید فعال‌اند و سعی کنید ترکیبی از هشتگ‌های رقابتی و منحصربفرد رو وارد کنید.

  1. هشتگ گذاری درست در تایتل یا عنوان ویدیو

علاوه بر جاتگی و دیسکریپشن که توضیح دادیم برای هشتگ گذاری درست، یه جای دیگه هم هست که شما میتونی اونجا هم تگ بزنی، یعنی تایتل یا عنوان ویدیوت. می‌تونید به عنوان ویدیو هشتگ اضافه کنید اما هر هشتگی رو که به توضیحات ویدیو اضافه کردید، متاسفانه لغو می‌کنه. میشه گفت تگ زدن توی عنوان بین کاربرها خیلی کمتر رایج‌ه. یوتیوب میگه اگه می‌خواهید یه هشتگ خاصی رو برجسته کنید یا اگه برای برند شدن سازمان شما خیلی مهمه، از این روش استفاده کنید. در غیر این صورت، در بیشتر موارد، توصیه می‌کنیم به جای اون از روش اول استفاده کنید – سعی کنید به جای عنوان، هشتگ‌ها رو توی توضیحات ویدئوتون اضافه کنید.

هشتگ های یوتیوب به قابلیت کشف ویدئوهای شما کمک خیلی زیادی می‌کنه. از اونجایی که یوتیوب در درجه اول یک موتور جستجوئه، البته از نوع ویدئویی. این موتور جستجوی ویدیویی میاد از سیگنال‌های رتبه‌بندی مختلفی برای تعیین موقعیت ویدیوها تو  صفحه نتایج جستجو، استفاده می‌کنه. یکی از این سیگنال‌های رتبه‌بندی همین هشتگ هاست، بنابراین استفاده از اون همراه با سیگنال‌های دیگه مثل عنوان و توضیحات به سئوی ویدیوی شما خیلی کمک می‌کنه.

اینو توجه داشته باشید که هر چه یوتیوب بیشتر بفهمه ویدیوی شما در مورد چیه، شانس بیشتری برای رتبه‌بندی ویدیوتون تو نتایج جستجو خواهید داشت.

مثل تمام عناصر یوتیوب که بعد از آپلود میشه ادیتشون کرد در مورد هشتگ‌ها هم همینه. می‌تونید پس از انتشار ویدیوهاتون برید و اونها رو ویرایش کنید. بنابراین اگه احساس می‌کنید که  ویدیوتون هنوز خیلی خوب دیده نشده، می‌تونید برید و تگ ها رو تغییر بدین.

نکته دیگه اینکه افراد آنلاین در یوتیوب معمولاً اصطلاحات غیررسمی رو مخفف می‌کنن و از اونها استفاده می‌کنن. بنابراین بسته به ویدیوی شما، گنجاندن برخی از این اصطلاحات تو قسمت تگ‌ها در صورت مرتبط بودن ممکنه مفید باشه.

بیشتر بخوانید:

کسب درآمد یوتیوب | دقیقا چقدر پول میده؟

زیر و بم الگوریتم های یوتیوب در سال ۲۰۲۲

© All contents and rights belongs to Zinonetwork 2025