سیستم کشف و عملکرد یوتیوب به بینندگان کمک میکند ویدیوهایی را که احتمال دارد تماشا کنند, پیدا کنند و رضایت طولانیمدت بینندگان را به حداکثر برساند. با پرسشهای متداول زیر پاسخهایی درباره عملکرد ویدیو و کانال خود دریافت کنید:
یوتیوب چگونه ویدیوهایی را برای تبلیغ و پروموت انتخاب می کند؟
سیستم توصیه یوتیوب با توجه به موارد زیر بهترین مجموعه ویدیوها را برای ارائه به مخاطبان محدود میکند:
– چیزی که تماشا میکنند.
– آنچه را که تماشا نمیکنند.
– چقدر برای تماشا کردن وقت میگذارند.
– دوست دارند و دوست ندارد.
– بازخورد ‘Not interested’.
چگونه میتوانم ویدیوهایم را به مخاطبان بیشتری معرفی کنم؟
برای موفقیت در سیستم کشف و عملکرد یوتیوب لازم نیست در الگوریتمها یا تجزیه و تحلیلها متخصص باشید، در عوض روی شناخت مخاطبان خود تمرکز کنید. سیستم توصیه ما ویدیوها را برای مخاطبان شما تبلیغ نمیکند، بلکه هنگام بازدید از یوتیوب، ویدیوها را برای مخاطبان شما پیدا میکند. ویدیوها بر اساس عملکرد و ارتباط آنها با مخاطب شما رتبه بندی میشوند.
ویدیوها در صفحه اصلی چگونه رتبه بندی میشوند؟
صفحه اصلی یوتیوب جایی است که مخاطبان شما هنگام باز کردن برنامه یوتیوب یا بازدید از YouTube.com میبینند. اینجاست که هدف ما ارائه مرتبطترین و شخصیشدهترین توصیهها به هر بیننده است. وقتی مخاطبان شما از صفحه اصلی بازدید میکنند، یوتیوب ویدیوهایی را از اشتراکها نمایش میدهد. ویدیوهای تماشا شده توسط بینندگان مشابه و ویدیوهای جدید نیز نمایش داده میشود. انتخاب ویدیوها بر اساس موارد زیر است:
Performance — از جمله عوامل دیگر، میزان علاقه و رضایت ویدیوی شما توسط بینندگان مشابه.
Watch and search histor — هر چند وقت یکبار مخاطبان شما یک کانال یا موضوع را تماشا میکنند و ما قبلاً هر ویدیو را چند بار نشان دادهایم.
ویدیوها چگونه در «Suggested» در «Up Next» رتبهبندی میشوند؟
ویدیوهای پیشنهادی در کنار ویدیویی که مخاطبان شما در قسمت «Up Next» تماشا میکنند، ساجست میشود. ویدیوهای پیشنهادی برای ارائه ویدیوهایی به مخاطبان شما رتبهبندی میشوند که به احتمال زیاد در آینده تماشا خواهند کرد. این ویدیوها اغلب به ویدیویی که مخاطبان شما تماشا میکنند مربوط میشوند، اما میتوانند بر اساس سابقه تماشا نیز شخصیسازی شوند.
ویدیوها چگونه در جستجو رتبه بندی میشوند؟
مانند موتور جستجوی گوگل، جستجوی یوتیوب تلاش میکند تا مرتبط ترین نتایج را بر اساس جستجوهای کلیدواژه نشان دهد. ویدیوها بر اساس فاکتورهای زیر رتبه بندی می شوند:
– عنوان، توضیحات و محتوای ویدیو چقدر با جستجوی بیننده مطابقت دارد.
– چه ویدیوهایی بیشترین تعامل را برای جستجو ایجاد میکنند.
آیا تغییر عنوان یا تامنیل ویدیو، ویدیو را در الگوریتم رتبهبندی مجدد میکند؟
احتمالا، اما به این دلیل است که سیستم کشف و عملکرد یوتیوب بهجای تغییر عنوان یا تامنیل ویدیو، به نحوه تعامل بینندگان با ویدیوی شما بهطور متفاوتی پاسخ میدهند. وقتی ویدیوی شما برای بینندگان متفاوت به نظر میرسد، نحوه تعامل بینندگان با آن, هنگام ارائه به آنها تغییر میکند. تغییر عنوان و تامنیل ویدیوی شما میتواند راهی موثر برای دریافت بازدیدهای بیشتر باشد، اما آنچه را که دارد به خوبی کار میکند اصلا تغییر ندهید.
چگونه میتوانم عنوان و تامنیل خود را برای جستجو بهینه کنم؟
میتوانید از این نکات برای بهینهسازی عنوان و تامنیل برای کشف استفاده کنید:
– مطمئن شوید که تامنیل شما از خط مشی تامنیل های یوتیوب پیروی میکند.
– از عناوین جذاب برای ویدیوهای خود استفاده کنید که به طور دقیق محتوای شما را نشان میدهد.
– تامنیلی ایجاد کنید که به طور دقیق محتوای شما را نشان دهد.
– از استفاده از عناوین و تامنیل گمراه کننده، طعمه کلیک یا هیجان انگیز خودداری کنید. این روش ها می توانند بینندگان جدید بالقوه را از کانال شما دور کنند. همچنین میتواند منجر به ریپورت ویدیوی شما شود که باعث میشود ویدیوی شما کمتر به بینندگان جدید توصیه شود.
آیا وضعیت کسب درآمد (نماد زرد) بر کشف ویدیوی من تأثیر میگذارد؟
نه، سیستم کشف و عملکرد یوتیوب نمیداند از کدام ویدیوها کسب درآمد میشود و کدام نه. تمرکز یوتیوب بر توصیه ویدیوهایی است که برای مخاطبان شما راضی کننده خواهند بود، صرف نظر از اینکه آیا کسب درآمد میکنند یا خیر. اگر ویدیوی شما حاوی محتوای خشونتآمیز باشد، ممکن است از سیستم خارج شود. همچنین ممکن است به تعداد زیادی از بینندگان توصیه نشود چون مناسب نیست.
تگ ها چقدر مهم هستند؟
خیلی مهم نیست. تگها عمدتاً برای کمک به تصحیح اشتباهات املایی رایج استفاده میشوند.
آیا تنظیم موقعیت مکانی کانال من روی یک کشور/منطقه خاص به من کمک میکند تا بینندگان بیشتری را در آن مخاطبان جذب کنم؟ (مثلاً تغییر مکان به ایالات متحده حتی اگر در برزیل هستم)
خیر، تنظیمات مکان برای اطلاع از نحوه توصیه ویدیوها در یوتیوب استفاده نمیشود.
آیا لایک/دیسلایک بر نحوه توصیه ویدیوی من تأثیر میگذارد؟
تاحدی. دوست داشتن و دوست نداشتن برخی از صدها سیگنالی است که یوتیوب برای رتبه بندی در نظر میگیریم. سیستم توصیه یوتیوب از انتخاب یا عدم انتخاب بینندگان برای تماشای ویدیو یاد میگیرد. سیستم متوجه میشود که بیننده چه مقدار از ویدیو را تماشا میکند و آیا راضی است یا خیر. عملکرد کلی ویدیوی شما با ترکیبی از این عوامل تعیین میشود.
اگر ویدیویی را بهعنوان آنلیست آپلود کنم و بعداً آن را عمومی کنم، آیا این به عملکرد ویدیوی من آسیب میزند؟
نه، آنچه مهم است این است که بینندگان پس از انتشار آن چگونه پاسخ میدهند و چه عکسالغملی دارند.
اگر در آپلود وقفهای برای استراحت بیافته، آیا این به عملکرد کانال من آسیب میرساند؟
یوتیوب شما را تشویق میکند که در صورت نیاز به استراحت بپردازید. ما هزاران کانال را مطالعه کردیم که وقفه داشتند و هیچ ارتباطی بین طول استراحت و تغییر در بازدیدها پیدا نکردیم. به خاطر داشته باشید که ممکن است مدتی طول بکشد تا مخاطبان شما دوباره به برنامههای معمول تماشای خود بازگردند.
آیا باید روزانه یا حداقل یک بار در هفته آپلود کنم؟
نه، یوتیوب در طول سالها تجزیه و تحلیلهایی که انجام داده دریافته که رشد بازدیدها در سراسر آپلودها با زمان بین آپلودها ارتباطی ندارد. بسیاری از سازندگان از طریق کیفیت بر کمیت، ارتباط قابل اعتمادی با مخاطبان خود برقرار کردهاند. ما شما را تشویق میکنیم که مراقب خود باشید تا از فرسودگی شغلی جلوگیری کنید که برای مخاطبان و سلامتی شما مهم است.
چرا بازدیدهای من کمتر از تعداد سابهای من است؟
تعداد مشترکین شما نشاندهنده تعداد بینندگانی است که برای دنبال کردن کانال شما مشترک شدهاند. تعداد بینندگانی که ویدیوهای شما را تماشا میکنند نشان نمیدهد. بینندگان به طور متوسط در دهها کانال مشترک هستند و ممکن است برای هر بار آپلود جدید کانالهایی که در آنها مشترک هستند، برنگردند. همچنین معمول است که بینندگان مشترک کانالهایی شوند که دیگر تماشا نمیکنند.
…
بیشتر بخوانید:
پاسخ به سوالات متداول درباره یوتیوب شورتز
پاسخ به سوالات مهم درباره نحوه استفاده از شورت ویدیو برای رشد بهتر کانال یوتیوب