بزرگترین ترس شما به عنوان یک کریتور در یوتیوب به حقیقت پیوسته است. آخرین آپلود شما تعامل مثبت زیادی را به همراه نداشته و دیس لایک در یوتیوب روی هم انباشته شده است.
ولی قبل از اینکه اجازه دهید این سناریو, کابوس را برای شما به ارمغان بیاورد، به یاد داشته باشید: دوست نداشتنها (دیس لایک در یوتیوب) آنقدرها که فکر میکنید مهم نیستند. به جای غرق شدن در عملکرد ضعیف یک ویدیو، از این آزمایش به عنوان یک تجربه یادگیری استفاده کنید. احتمالاً تأثیر زیادی بر بینندگان شما نخواهد داشت، اما درک ارزشمندی را در مورد آنچه بینندگان در مورد محتوای شما انجام میدهند, ارائه میدهد.
یادتان باشد, چیزی که به نظر میرسد یک مانع دلسرد کننده در حرفه تولید محتوا شما باشد، میتواند در دراز مدت سودمند باشد.
دیس لایک در یوتیوب بر میزان بازدید شما تأثیری نمیگذارد (در حال حاضر)
یوتیوب در نوامبر 2021 اعلام کرد که اگرچه دکمه دوست نداشتن باقی میماند، اما تعداد عدد واقعی نپسندیدنها از دید بینندگان پنهان میشود. این تصمیم با جنجالهای گستردهای مواجه شد و بسیاری استدلال میکردند که تعداد دفعات پسندیدن، فشارسنج کیفیتی سریع و آسان برای بینندگان است. در همین حال، سوزان مدیرعامل یوتیوب، از تصمیم شرکت دفاع کرده و گفته است که کریتورها را از حملات بیزاری و تنفر, محافظت میکند.
اگرچه این بحث هنوز به پایان نرسیده است، کریتورها میتوانند مطمئن باشند که بینندگان آنها تحت تأثیر انبوهی از افراد ناپسند قرار نخواهد گرفت. طبق تحقیقات Wojcicki و یوتیوب، دیس لایک در یوتیوب تأثیر معنیداری بر بینندگان ندارند – و نمونههایی در دنیای واقعی وجود دارد که این یافتهها را پشتیبانی میکنند.
برای کاهش نگرانی شما، مطالعه اخیر موزیلا نشان داد که الگوریتم یوتیوب حتی دوست نداشتن ها را در نظر نمیگیرد.
آنچه تو را نکشد قویترت میکند
فقط به این دلیل که نپسندیدنها بر عملکرد کانال شما تأثیر نمیگذارند، به این معنی نیست که باید نادیده گرفته شوند. تعداد نپسندیدن بهطور عمومی برای بینندگان در دسترس نیست، اما خود کریتور میتواند به دادهها در استودیو، دسترسی داشته باشند.
مانند سایر آمارهای عملکرد ویدیویی، به معیارهای عدم علاقه خود توجه داشته باشید. آیا نپسندیدن های شما در بین ویدیوها در نوسان است؟ آیا نپسندیدن ویدیوهای شما بیشتر از لایک است؟ آیا نپسندیدن های یک ویدیو بیشتر از محتوای دیگر شما است؟ افزایش دیس لایک در یوتیوب میتواند به این معنی باشد که محتوای شما واقعا برای بینندهها دوست داشتنی نیست و باید فکری کرد!
اگر متوجه الگویی در دوست نداشتن خود شدید، از بازخورد به نفع خود استفاده کنید. برای مثال، افزایش بازخورد منفی از زمانی که استفاده از یک میکروفون جدید را شروع کردهاید، ممکن است به این معنی باشد که زمان آن رسیده است که به گزینههای با کیفیت بالاتر نگاه کنید. یا اگر همه ویدیوهای سبک Q&A شما عملکرد ضعیفی دارند، به این فکر کنید که آن مجموعه را به نفع محتوایی با عملکرد بهتر پایان دهید.
بازخورد منفی میتواند دوست شما باشد، نه دشمن شما
بخش نظرات یک ویدیو میتواند مکانی ترسناک باشد – پر از ترولها و قلدرها. اما اگر بتوانید آن را شجاع کنید، میتواند به شما کمک کند درباره مخاطبان خود بیشتر بدانید. نظرات یک ویدیوی دوست نداشتنی را بخوانید تا متوجه شوید چه چیزی از دست رفته است.
مخاطبان شما ممکن است سبک ویدیوی شما را دوست نداشته باشند. یا شاید چیزی گفته اید که نباید میگفتید. در هر صورت، دانستن نحوه دریافت محتوای شما مفید است تا بتوانید پیشرفت کنید.
در پایان، دیس لایک در یوتیوب معیاری برای عملکرد محتوا هستند. اکنون که این اطلاعات از دید بینندگان پنهان شده است، هدف این نیست که ترافیک را به کانال خود دور کنید، بلکه این برای یادگیری از بازخوردها و ایجاد تغییرات برای بهبود خود و کانالتان است.
…
بیشتر بخوانید: