همیشه فرآیند تجدیدنظر یا (Appeals) Content ID یوتیوب برای بسیاری از یوتیوبرها مهم بوده است. این روند ممکن است خیلی طولانی شود و میتواند تأثیر طولانیمدتی بر کانال داشته باشد، بهویژه زمانی که کلیمها منجر به محدودیتهای مشاهده یا تأثیر در درآمدزایی شود. در گذشته، یوتیوب بهروزرسانیهایی را برای کمک به رفع برخی از این نگرانیها منتشر کرده است. و اما به تازگی، دو آپدیت اصلی دیگر را برای بهبود این فرآیند و ارائه راهحلهای سریعتر برای کلیمهای مورد مناقشه اعلام کرده است.
1. کاهش روند درخواست تجدیدنظر Content ID یوتیوب از 30 به 7 روز. یوتیوب گفته است که انتظار تا 30 روز برای بررسی یک اعتراض رد شده می تواند ناامید کننده باشد.
اکنون، شاکی به جای 30 روز، 7 روز فرصت دارد تا قبل از تصمیمگیری درباره درخواست حذف ویدیو، رها کردن کلیم یا اجازه انقضای آن، درخواست تجدیدنظر را بررسی کند. یوتیوب امیدوار است که کوتاه کردن مدت زمان فرآیند تجدیدنظر به یوتیوبر کمک کند تا ادعاها را سریعتر حل کنید!
توجه: برای این گزینه، مدعی همچنان 30 روز فرصت دارد تا اختلاف اولیه را بررسی کند. فقط درخواست Appeals که پس از رد اعتراض شما توسط شاکی انجام می شود، به 7 روز کاهش می یابد.
2. گزینه جدید “Escalate to Appeal” برای کلیمهای بلاک به کریتورهایی که واجد شرایط درخواست تجدیدنظر هستند اجازه میدهد از مرحله اعتراض اولیه رد شده و مستقیماً به مرحله Appeals بروند.
این گزینه جدید “Escalate to Appeal” که فقط برای کلیمهای بلاک شده است، تحت دوره بررسی 7 روزه جدید برای تجدیدنظر نیز قرار می گیرد. بنابراین، این بدان معناست که اگر از گزینه “Escalate to Appeal” استفاده کنید، فرآیند اعتراض کامل Content ID یوتیوب برای کلیمهای بلاک شده، که قبلاً ۶۰ روز طول میکشید، دیگر از ۷ روز تجاوز نخواهد کرد.
وقتی درخواست Appeals میکنید، شاکی یا ادعای خود را لغو میکند یا یک درخواست حذف به دلیل کپی رایت برای ویدیوی شما ارسال میکند. اگر این درخواست حذف معتبر باشد، ویدیوی شما حذف میشود و کانال شما اخطار کپی رایت دریافت میکند. لطفاً هنگام تصمیم گیری در مورد اعتراض (دیسپیوت) یا تشدید درخواست تجدیدنظر (Appeals)، این را در نظر داشته باشید.
…
بیشتر بخوانید:
حذف کپی رایت کلیم از ویدیوهای یوتیوب (۲۰۲۲)