گوگل می گوید یوتیوب شورت از ۵۰ میلیارد بازدید روزانه عبور کرد

همه شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی برای برنده شدن در جنگ ویدیوهای کوتاه در رقابت هستند و گوگل در برابر TikTok و Instagram پیشرفت‌هایی را نشان می‌دهد. این غول جستجو در آخرین تماس درآمدی خود اعلام کرده است که بازدید یوتیوب شورت از ۵۰ میلیارد بازدید روزانه عبور کرده است. این شرکت قبلاً ۳۰ میلیارد بازدید روزانه را به عنوان بخشی از درآمد سه ماهه اول 2022 گزارش کرده بود.

در حالی که عملکرد رشد شورت ویدیوها چشمگیر است، تعداد بازدیدهای ویدیوهای کوتاه در اینستاگرام و فیس بوک عقب‌تر مانده است. اکتبر گذشته، متا گفت که Reels روزانه 140 میلیارد بازدید در هر دو شبکه اجتماعی به دست آورده است.

درست مانند سایر پلتفرم‌ها، یوتیوب کاربران را به دیدن شورت, تحت فشار قرار داده است. در نوامبر، این شرکت شورت را در یوتیوب تی‌وی پخش کرد. TikTok تلاش مشابهی انجام داد تا برنامه خود را برای چندین پلتفرم با صفحه نمایش بزرگ، از جمله Amazon Fire TV، Android TV و تلویزیون های هوشمند LG و Samsung در سال 2021 در دسترس قرار دهد.

سال گذشته، یوتیوب اعلام کرد 1.5 میلیارد کاربر لاگین شده هر ماه شورت را تماشا می‌کنند. در سال 2021، TikTok اعلام کرد که از مرز 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه عبور کرده است. در مقایسه، اینستاگرام بیش از ۲ میلیارد کاربر دارد. این شرکت فاش نکرده است که چه تعداد از آن‌ها Reels را تماشا می‌کنند – اگرچه اگر وارد اینستاگرام شوید فرار از ویدیوهای کوتاه سخت است.

افزایش بازدیدهای ویدیویی کوتاه خبر خوبی برای گوگل است، اما باید از این بازدیدها نیز کسب درآمد کند. در سه ماهه چهارم سال 2022، یوتیوب 7.96 میلیارد دلار درآمد داشت که 8 درصد نسبت به سال گذشته 8.63 میلیارد دلار کاهش داشت. در نوامبر 2022، این شرکت گفت YouTube Music و Premium بیش از 80 میلیون مشترک در سراسر جهان دارند. اما مشخص نکرد که اشتراک‌ها چقدر به درآمد یوتیوب کمک می‌کنند.

در اول فوریه، یوتیوب برنامه جدیدی را برای به اشتراک گذاشتن درآمد تبلیغات با کریتورهای Shorts آغاز کرد. این می‌تواند کریتورهای بیشتری را برای تولید محتوای اصلی برای پلتفرم تشویق کند. نوامبر گذشته، پلتفرم ویدیویی همچنین شروع به آزمایش ویژگی‌های خرید و بازاریابی وابسته با Shorts کرد.

روث پورات، مدیر مالی شرکت گوگل درباره یوتیوب شورت گفت: “رشد مداوم در تعامل و کسب درآمد از بازدید یوتیوب شورت در اولویت ما قرار دارد.”

‌‌

بیشتر بخوانید:

تغییرات شرایط YouTube Partner Program | درآمدزایی از یوتیوب شورت ۲۰۲۳

آزمایش هشتگ های پیشنهادی برای شورت ویدیوهای یوتیوب

یوتیوب ویدیوهای طولانی را به بینندگان شورت توصیه می کند [به روز رسانی الگوریتم یوتیوب]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© All contents and rights belongs to Zinonetwork 2025