گوگل به دنبال افزایش ظرفیت جستجوی خود در داخل ویدیوهای یوتیوب است. به این صورت که در حال آزمایش جدیدی است برای جستجوی کلیدواژه در بخشهایی از کلیپهای ویدیویی.
همانطور که در مثال بالا مشاهده میکنید، گوگل آزمایش جدیدی را ابتدا در هند انجام میدهد که از زیرنویسهای ویدئویی، ویدیوهای آپلود شده یا تولید خودکار، برای کمک به کاربران برای یافتن بخشهای مرتبط در کلیپهای ویدئویی استفاده میکند.
یوتیوب مدتی است که این ظرفیت جستجوی جدید را توسعه داده است، ابتدا از طریق افزودن جستجوی فصلهای ویدیویی (همان چپترها) در سال 2021، که شامل تشخیص متن برای کمک به شناسایی فصلهای هر کلیپ بود. یوتیوب همچنین در اکتبر سال گذشته رونوشتهای ویدیویی را قابل جستجو کرد و با بهروزرسانی جدید خود مرحله بعدی گسترش شناسایی و تعیین خودکار موجودیتها در کلیپهای ویدیویی را انجام داد.
این آپدیتهای فوقالعاده میتواند یک ملاحظات سئو در ویدیوهای یوتیوب باشد. افزودن بیشتر ابزارهای جستجوی مبتنی بر متن، انگیزه بیشتری به تولیدکنندگان محتوای ویدیویی در یوتیوب میدهد تا اطمینان حاصل کنند که زیرنویسها در کلیپهایشان دقیق هستند و میتواند به بهبود کلی کیفیت زیرنویس کمک کند، در حالی که به عنوان یک ابزار راهنما برای سرچ نیز عمل میکند.
و از آنجایی که گوگل به دنبال گسترش بیشتر آن است و زیرنویسهای ویدیوهای یوتیوب را در جستجوی گوگل فهرست میکند، این میتواند به عنصر بزرگتری در استراتژی و برنامهریزی ویدیو تبدیل شود.
این یک بهروزرسانی بسیار خوب است که میتواند کاربردهای مختلفی داشته باشد و دیدن اینکه چگونه قرار است بر رفتار جستجو و کشفیات متن در داخل ویدیو تأثیر بگذارد، جالب خواهد بود.
پس, از این رو, اگر ویدیوهای یوتیوب شما زیرنویس و چپتر (مملو از کلیدواژههای پرسرچ) داشته باشد, به راحتی برای مخاطب هدف در دسترس قرار خواهد گرفت …
…
ویژگی جدید Research یوتیوب به طور عمومی راه اندازی شد
آزمایش ویژگی جدید ‘Promotions’ در استودیو برای آسان کردن تبلیغات یوتیوب