یادگیری نحوه استفاده درست از کامیونیتی پست در کانال یوتیوب, بخشی از رشد یک کانال موفق به حساب میاد. مطمئناً، داشتن ویدیوهای عالی باعث میشود مردم برای تماشای محتوای شما باز به کانال شما برگردند، اما ایجاد یک کامیونیتی پست برای موفقیت کانال به همان اندازه عالی بودن ویدیوها, مهم است.
پیش از این در این وبلاگها به نحوه باز شدن تب کامیونیتی پست اشاره کردیم و توضیح دادیم.
تمام چیزهایی که باید درباره کامیونیتی پست یوتیوب بدانید
چرا کامیونیتی پست من زودتر از موعد فعال شد؟ | ویژگیهای بیشتر با Advanced features
در ادامه در این وبلاگ با ما همراه باشید تا به نکات مهمی که در انتشار کامیونیتی پست باید رعایت کنید, بپردازیم.
رشد کامیونیتی پست شما در مقابل رشد کانال شما
رشد کانال یوتیوب شما بسیار ساده است: ایجاد محتوای با کیفیت و ارائه آن به مخاطبان هدف شما، سابسکرایبر را به دست میآورید و به دست آوردن ساب، تعداد بازدیدهای ویدیوهای شما را افزایش میدهد.
اما رشد یک کامیونیتی پست بیشتر و بهتر است. دریافت بازدیدهای زیاد یعنی شما یک کامیونیتی آنلاین دارید که در آن افراد با محتوای شما درگیر میشوند و اقدام به عمل میکنند. وادار کردن افراد به اقداماتی مانند بازدید از وب سایت شما یا خرید کالا به تلاش بیشتری نیاز دارد. محتوای کامیونیتی پست یوتیوب, راهی برای تحریک این نوع تعامل بیشتر را فراهم میکند.
چرا باید در تب کامیونیتی پست سرمایه گذاری کنید؟
ایجاد یک کامیونیتی از مشترکین متعهد میتواند به شما کمک کند در وهله اول به اهداف خود بهتر دست یابید، خواه این موضوع رشد کسب و کار شما، انتشار اطلاعات یا حتی افزایش تعامل با سایر ویدیوهای شما باشد.
به گفته کارشناسان تأیید شده توسط یوتیوب در vidIQ، اگر کاربری با یک کامیونیتی پست درگیر شود، پستها و ویدیوهای بیشتری را از آن کریتور مشاهده خواهد کرد.
حقیقت این است که یوتیوب میخواهد به شما کمک کند. اگر محتوای با کیفیتی ایجاد کنید که مردم آن را دوست دارند، یوتیوب به عقب خم میشود تا محتوای شما را در مقابل افرادی که میخواهند آن را تماشا کنند قرار دهد.
پست کردن در تب کامیونیتی پست بین آپلودها به شما امکان میدهد برای یک ویدیوی آینده هیجان ایجاد کنید. اگر اعضای مخاطب هدف شما که هرگز محتوای شما را ندیدهاند با آن تعامل داشته باشند، احتمال بیشتری وجود دارد که ویدیوی شما را هنگام انتشار ببینند، حتی اگر در کانال شما سابسکرایب نشده باشند.
اما معمولا این ویژگی دست کم گرفته میشود, که میتواند محتوای یوتیوب شما را به مخاطبان بیشتری معرفی کند و تعداد بینندگان شما را به شدت افزایش دهد.
بینندگان شما اغلب میخواهند با شما گفتگوی دوطرفه داشته باشند و استفاده از تب کامیونیتی پست، تعامل و قدردانی شما را برای بینندگانتان آسانتر میکند. همچنین به شما این امکان را میدهد که اگر زمانی برای ایجاد یک ویدیو ندارید، به سرعت با این تب اخبار را به آنها اطلاع دهید.
از طرفی کامیونیتی پست هایی با تعامل بالاتر توسط الگوریتم یوتیوب در سراسر این برنامه تبلیغ میشوند و میتوانند در صفحه اصلی کاربری که هرگز از کانال شما بازدید نکرده, ظاهر شوند. همانطور که میتوانید تصور کنید، این میتواند یک فرصت بزرگ برای هدایت ترافیک اضافی به کانال شما و به دست آوردن ساب بیشتر باشد. (پس نتیجه میگیریم, الگوریتم یوتیوب علاوه بر اینکه ویدیوها رو ساجست و ریکامند میکنه, کامیونیتی پست رو هم پیشنهاد میده.)
برگه کامیونیتی پست به کاربران اجازه میدهد تا محتوای کانالهایی را که ممکن است ساب آنها نباشند، مستقیماً در صفحه اصلی مشاهده کنند. راههای مختلفی برای تبلیغ کانال شما و ارتقای تعامل با محتوای شما فراهم میکند. بنابراین، شما باید رویکرد متفاوتی برای ایجاد محتوای کامیونیتی پست در مقابل ویدیوهای معمولی خود داشته باشید.
بهترین روشها برای تبلیغ کانال خود با استفاده از برگه کامیونیتی پست
کامیونیتی پست یک راه عالی برای تبلیغ کانال یوتیوب شما است. شما میتوانید محتوای خود را با یک پست بدون ذکر محتوای ویدیوی خود یا پیوند به کانال خود تبلیغ کنید. فقط پست کردن محتوای جذاب در این برگه، پست های آینده شما را تبلیغ میکند.
تبلیغات خود را برای مخاطب هدف خود تنظیم کنید
هنگام تبلیغ کانال خود، مهم است که بدانید مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و چگونه به آنها دسترسی پیدا کنید. تجزیه و تحلیل یوتیوب، که از طریق YouTube Studio قابل دسترسی است، میتواند درک بهتری را در مورد اینکه دقیقاً چه کسی محتوای شما را مشاهده میکند و با آن تعامل دارد، ارائه دهد.
پستهای طولانی با چندین عکس بنویسید
اگر فقط یک پست کوتاه دارید، پیمایش برای افراد آسان است. وقتی مطالب زیادی مینویسید و عکس دارید، نه تنها جایی وجود خواهد داشت که میتوانند روی ادامه مطلب کلیک کنند، بلکه جایی نیز وجود خواهد داشت که میتوانند برای دیدن عکسهای بیشتر به عکس کناری اسکرول کنند.
در کامیونیتی پست شخصیت برند خود را نشان دهید
آیا شما برندی هستید که به خاطر جدی بودن شما شناخته شده است یا شوخ طبع هستید؟ بگذارید مردم شما را جدا از برندتان بشناسند. اگر از یوتیوب برای تبلیغ شرکت خود استفاده میکنید، به مردم اجازه دهید درباره افراد و کارکنان شما بیاموزند و شرکت شما را بهتر بشناسند.
این را یادتان باشد که این احتمال بسیار بیشتر است که مردم با پستهایی که از یک انسان در مقایسه با یک برند میآیند درگیر شوند.
برای جلب توجه بیشتر از GIF استفاده کنید
یکی دیگر از راه های سرگرم کننده برای متوقف کردن اسکرول، استفاده از GIF های محبوب است. مردم عاشق تعامل با GIF هستند و اگر چیزی واقعاً با آنها برخورد کند، اغلب برای گذاشتن نظر متوقف میشوند.
در کامیونیتی پست سوال بپرسید
پرسیدن سوالی که مردم میخواهند به آن پاسخ دهند، راه خوبی برای افزایش تعامل است. شما باید چیزی بپرسید که به چیزی بیش از یک بله یا نه نیاز دارد. نظر مردم را در مورد چیزی که ممکن است در فضای شما کمی بحث برانگیز باشد بپرسید و ببینید چند نفر به صفحه کلید خود میروند.
حال تاثیر تاکتیکهای خود را تجزیه و تحلیل کنید
هر روش یا روشی را که برای تبلیغ کانال خود انتخاب کنید، باید به ویژگی تجزیه و تحلیل یوتیوب توجه زیادی داشته باشید. با دسترسی به صفحه تجزیه و تحلیل در YouTube Studio، میتوانید ببینید که ترافیک کانال شما از کجا میآید.
این به شما امکان میدهد ارزیابی کنید که آیا تبلیغات، تبلیغات رسانههای اجتماعی یا کامیونیتی پست شما واقعاً به شما ترافیک میدهند یا خیر و کدامیک بیشترین تأثیر را دارند. به این ترتیب، میتوانید رویکرد خود را دوباره ارزیابی کنید و برخی از تاکتیکها را دوچندان کنید و در عین حال از اتلاف وقت برای برخی دیگر اجتناب کنید.
اگر در چند روش تبلیغ کانال یوتیوب درگیر هستید، میتوانید به راحتی اجازه دهید کیفیت محتوای شما کاهش یابد. مهمتر از همه، باید مطمئن شوید که زمان و انرژی لازم برای تمرکز بر ایجاد محتوای ویدیویی جذاب و ادامه آپلود مکرر را دارید. فراموش نکنید هیچ تبلیغی نمیتواند کیفیت پایین محتوا را جبران کند.
نکاتی برای تعامل با کامیونیتی شما
بنابراین شما کانال خود را تبلیغ کردهاید و در این فرآیند سابسکرایبر زیادی به دست آوردهاید. حالا چگونه باید آنها را درگیر نگه دارید؟
در ساختن یک کامیونیتی پست در یوتیوب، میخواهید تعامل با محتوای خود را تحریک کنید. میخواهید گروهی وفادار از سابسکرایبر را انتخاب کنید که از محتوای شما، چه خرید کالا، روشن کردن نوتیفهای کانال، یا کلیک کردن روی ویدیوی دیگری از کانال شما، اقدامی انجام دهند. بهعنوان یک کریتور، وظیفه شما این است که با فعالترین عضو کامیونیتی خود، راهی برای تعامل و ترویج این تعامل در اختیار بینندگان خود قرار دهید.
از کامیونیتی پست برای تقویت تعامل استفاده کنید
هر پست در کامیونیتی که ایجاد میکنید باید راههای روشنی برای تعامل کاربران با آن داشته باشد. می توانید از نظرسنجی ها برای ایجاد هیجان برای ویدیوهای جدید استفاده کنید. به عنوان مثال، میتوانید یک نظرسنجی درباره موضوعی ایجاد کنید که مخاطبان شما علاقه زیادی به آن دارند.
فرض کنید کانال شما یک کانال زیبایی است. می توانید یک نظرسنجی در مورد اینکه چه کسی مژه مصنوعی میزند و چه کسی نمیتواند آن را روی چشمان خود تحمل کند، انجام دهید.
مردم دوست دارند نظر خود را به اشتراک بگذارند، بنابراین از رای دادن در نظرسنجی بسیار خوشحال خواهند شد، اما احتمالاً نظراتی را در کامیونیتی پست شما در مورد به اشتراک گذاشتن داستانهایی در مورد مژهها و احساس آنها در مورد آن میگذارند.
برای ایجاد هیجان برای ویدیوهای آینده یا تبلیغ ویدیوهای جدید، میتوانید عکسهای پشت صحنه پست کنید.
محتوای خود را مرتبط نگه دارید
تبلیغ یکی از پستهای کامیونیتی شما در سراسر یوتیوب همیشه چیز خوبی است، درست است؟ اما نه زمانی که آن پست ربطی به محتوای دیگر شما ندارد. پستهایی که به کانال شما بیربط هستند، ممکن است لایکها و کامنتهای زیادی ایجاد کنند و به بسیاری از افرادی که قبلاً ویدیوهای شما را ندیدهاند نشان داده شوند.
با این حال، پستهای نامربوط به احتمال زیاد باعث تحریک تعامل کاربرانی میشوند که بخشی از مخاطبان هدف شما نیستند. این افراد طبیعتاً کمتر احتمال دارد که با هر یک از محتوای دیگر شما ارتباط برقرار کنند. ویدیوی بعدی شما میتواند باورنکردنی باشد، اما اگر افرادی که الگوریتم یوتیوب آن را به آنها نشان میدهد به آن موضوع علاقهمند نباشند، تعامل زیادی ایجاد نخواهد کرد.
از محتوای خود برای رشد کامیونیتی پست استفاده کنید
میتوانید از محتوای موجود در کانال خود برای تبلیغات استفاده کنید و بینندگان را به سابسکرایبر درگیر تبدیل کنید. یکی از راهها این است که لینکهای ویدیوهای دیگر خود را در توضیحات ویدیوهای محبوبتر خود قرار دهید.
خود کانال شما نیز باید سازماندهی شود. اگر به هزار ساب رسیدهاید، احتمالا مدتی است که در یوتیوب بوده اید و ممکن است صفحه شما مملو از محتوا باشد. سازماندهی ویدیوهایتان در پلیلیست، پیمایش کانالتان را آسانتر میکند و به بازدیدکنندگان جدیدی که از تبلیغات یا کامیونیتی پست میآیند کمک میکند محتوای مورد نظرشان را سریعتر پیدا کنند.
راههای دیگر برای تعامل با کامیونیتی شما
فراموش نکنید که کامیونیتی شما بیش از خود تب کامیونیتی پست را شامل میشود. بینندگان، سابسکرایبرها، کاربرانی که با ویدیوهای شما درگیر هستند و حتی سایر کریتورهای یوتیوب در جایگاه شما، همه افرادی هستند که میتوانند از رشد کانال شما حمایت کنند. اما این اتفاق نمیافتد مگر اینکه با آنها درگیر شوید.
لایک کردن و پاسخ دادن به نظرات در مورد ویدیوهای خود راهی عالی برای نشان دادن این است که به آنچه مردم درباره محتوای شما میگویند اهمیت میدهید. میزبانی پرسش و پاسخ در لایواستریم به بینندگانتان راه دیگری برای تعامل با شما بهعنوان یک کریتور میدهد. این نوع از تعاملات بین شما و مخاطبان شما ارتباط شخصیتری برقرار میکند و آنها را تشویق میکند که علاقه بیشتری به محتوای شما داشته باشند.
حتی سایر کریتورهایی که ممکن است آنها را به عنوان رقیب در نظر بگیرید میتوانند منبعی باشند برای رشد هر دوی شما. همکاریها و تبلیغات متقابل با کانالهایی در همان جایگاه میتواند به شما کمک کند تا به تعداد بیشتری از مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید. به هر حال، یوتیوب دومین وب سایت پربازدید در اینترنت است و کاربران هر روز بیش از یک میلیارد ساعت ویدیو در یوتیوب تماشا میکنند، بنابراین شما دقیقاً برای یک کالای کاملاً محدود رقابت نمیکنید. در این پلتفرم یک نگرش مشارکتی میتواند بسیار سودمندتر از یک نگرش رقابتی باشد.
…
بیشتر بخوانید:
آپدیت های جدید | یوتیوب آپشن های جدید برای کامیونیتی پست ارائه می دهد
آپدیت جدید یوتیوب| ناپدید کردن کامیونیتی پست یوتیوب
آپدیت های جدید یوتیوب | ابزارهای خلاقانه جدید برای کامیونیتی پست یوتیوب
چرا کامیونیتی پست من زودتر از موعد فعال شد؟ | ویژگیهای بیشتر با Advanced features