1. فیلمهای با کیفیت بالا ایجاد کنید
برجسته شدن در یوتیوب کار سختی است، اما اگر روی ساخت ویدیوهای منحصر به فرد و با کیفیت بالا تمرکز کنید، هر چیزی در اینجا ممکن است. منظور ما از کیفیت بالا، حتما داشتن بهترین دوربین، نور، یا پس زمینه ویدئو نیست. بهترین ویدیوها از کریتورهایی است که مخاطبان خود و هنر داستان سرایی در یوتیوب را بلد هستند!
این مهارت یک شبه به دست نمیآید، اما زمانی که بتوانید بینندگان را وادار کنید در پایان یک ویدیو چیزی احساس کنند – الهامگرفته، با انگیزه، کنجکاو، کمی غلغلکخورده و … یعنی تغییر حال و هوای آنها از حالتی به حالت دیگر اتفاق بیافتد، به این معنی است که شما در حال اعمال نفوذ واقعی هستید (پس این باعث میشود که افراد سابسکرایب را بزنند و نوتیفیکیشن را روشن کنند).
2. محتوای خود را برای موتورهای جستجو سئو کنید
دوست دارید که یوتیوب ویدیوهای شما را به افراد بیشتری توصیه کند؟ با بهینه سازی یا سئو کردن محتوای خود برای حداکثر دسترسی به آنها کمک کنید!
برای بهترین سئوی ویدیوهای یوتیوب این وبلاگ را حتما بخوانید: صفر تا صد سئوی یوتیوب | نکاتی برای افزایش رتبه جستجوی کانال یوتیوب
3. طراحی تامنیل های جالب توجه
اگر می خواهید در یوتیوب رشد کنید، قدرت تامنیل را دست کم نگیرید. هر کدام از تامنیلهای شما مانند یک بیلبورد رنگارنگ هستند که قسمتهای «مهم» ویدیوی شما را تبلیغ میکنند. هرچه این تصاویر جذابتر به نظر برسند، بینندگان تمایل بیشتری برای کلیک بر روی محتوای شما دارند!
ما در این وبلاگها درباره اهمیت تامنیل و چگونگی بهتر شدن آن توضیح دادیم. بخوانید:
نکات مهم در ساخت تامنیل ویدیوهای یوتیوب
استفاده از قانون یک سوم در طراحی تامنیل یوتیوب
۱۲ مدل تامنیل یوتیوب که مردم دوست دارند روی آن کلیک کنند
بهترین برنامه های ساخت تامنیل یوتیوب
4. عناوین و توضیحات جذاب بنویسید
با عناوین یوتیوب، شما باید عادت کنید که برای بازی با احساسات بنویسید و نه اینکه فقط ویدیو را توصیف کنید. این مهم است زیرا بینندگان به چیزی بیش از “موضوع” مورد نظر علاقه دارند. بسیاری از ویدیوها در یوتیوب همین موضوع را پوشش میدهند. سوال واقعی این است که چرا مردم باید به یک ویدیوی خاص اهمیت دهند؟
پاسخ، احساس است. یک عنوان عالی به عمیق ترین ترسها و خواستههای بیننده ضربه میزند. مثلا شما را میترساند که تمام پول خود را از بازار سهام بیرون بکشید. در هر صورت، یک عنوان فریبنده باعث میشود که مردم بخواهند روی آن کلیک کنید.
برای رشد کانال یوتیوب در سال 2025 این وبلاگ را حتما بخوانید: ۳ راز برای نوشتن تایتل کلیک خور در یوتیوب
5. از هشتگها برای افزایش دسترسی خود استفاده کنید
افزودن هشتگ به ویدیوی یوتیوب به افراد بیشتری کمک میکند آن را کشف و پیدا کنند، بنابراین هشتگ گذاری محتوای شما همیشه ایده خوبی است. مانند اکثر رسانههای اجتماعی دیگر، هشتگها در یوتیوب 100٪ قابل کلیک هستند. این بدان معناست که یک بیننده میتواند بر روی هر هشتگ ضربه بزند و خود را در صفحهای بیابد که هزاران ویدیو مرتبط با یک موضوع را نشان میدهد.
این وبلاگها را حتما بخوانید:
هشتگ گذاری درست و افزایش بازدید کانال یوتیوب
آزمایش هشتگ های پیشنهادی برای شورت ویدیوهای یوتیوب
6. تعامل خود را با یک CTA تقویت کنید
- حتما کانال منو سابسکرایب کنید.
- ویدیوی منو لایک کنید.
- برامون کامنت بذارید.
همه این تعاملات منجر به رشد بیشتر کانال میشود، اما بیشتر بینندگان به انجام آن اقدامات فکر نمیکنند. آنها بیش از حد مشغول تماشای ویدیوها و کاوش در محتوای جدید هستند! برای ادامه شما باید از بینندگان خود بخواهید که در پایان هر ویدیو لایک کنند، نظر بدهند و سابسکرایب شوند.
برای رشد کانال یوتیوب در سال 2025 این وبلاگ ها را بخوانید:
هفت نوع CTA که باید در کانال یوتیوب خود استفاده کنید
راه های مفید برای پروموت و تبلیغ کانال یوتیوب
7. یک رابطه قوی با مخاطب خود ایجاد کنید
اگر با بینندگان خود ارتباط برقرار نکنید، رشد یک کانال دشوار است، بنابراین همیشه زمانی را برای اجتماعی بودن در یوتیوب پیدا کنید. یا به کامنتهایتان پاسخ دهید یا لایو پرسش و پاسخ برگزار کنید.
8. روی همکاری با دیگران سرمایه گذاری کنید
همکاریهای یوتیوب راهی عالی برای رشد کانال شما با معرفی بینندگان جدید است. البته، همه همکاریها موفق نیستند. شما باید شرکای مناسب با کانال خود را پیدا کنید، مطمئن شوید که مخاطبان شما با هم همپوشانی دارند، و کارهای دیگری برای اجرای پروژه انجام دهید.
این وبلاگها را پیرامون موضوع همکاری با یویتوبرهای همموضوع بخوانید:
۲۱ روش برای افزایش سابسکرایبر بیشتر در کانال یوتیوب
چهار گرایش برای افزایش بازدید یوتیوب در سال 2023
چطور سریعاً از ۵۰۰ به ۱۰۰۰ سابسکرایبر یوتیوب برسیم؟ + فایل صوتی
9. از ترندها و چالشهای فضای یوتیوب استفاده کنید
برای سرعت بخشیدن به رشد کانال خود، چرا در چالشهای یوتیوب یا ترندهای شبکههای اجتماعی شرکت نکنید؟ این رویکرد برای یوتیوبرهای کوچک خوب است – به ویژه آنهایی که به دنبال رشد زودتر هستند.
با این حال، هنگام انتخاب ترندها و چالشها احتیاط کنید. برخی از آنها برای تمرکز کانال شما مناسب نیستند و دنبالکننده وفادار نمیآورد.
10. یک پل بین محتوای شورت و لانگ بسازید
در سال 2023، یوتیوب اعلام کرد که پلی بین YouTube Shorts و ویدیوهای طولانی ایجاد خواهد کرد. قابل ذکر است، این پلتفرم متعهد شد که نحوه ساجست را تغییر دهد و ویدیوهای طولانیتر در کنار Shorts پیشنهاد میشوند.
فرض کنید یک Short خاص در حال دریافت بازدید یا تعامل گسترده است. در این صورت، پلتفرم ممکن است محتوای لانگ را از همان کانال توصیه کند!
این ثابت میکند که YouTube Shorts اکنون پلی است که برخی از بینندگان را به ویدیوهای طولانی مدت شما متصل میکند. بنابراین با ارسال Shorts، شانس واقعی برای تبلیغ بقیه ویدیوهای خود دارید!
این وبلاگها را بخوانید:
یوتیوب ویدیوهای طولانی را به بینندگان شورت توصیه می کند [به روز رسانی الگوریتم یوتیوب]
اتصال Shorts و دیگر انواع محتوای یوتیوب
11. حتما پلیلیست درست کنید
پلی لیست حس نظم به کانال شما میبخشد. آنها محتوای شما را سازماندهی میکنند تا بینندگان راحتتر ویدیوهای شما را مرور کنند و چیز جالبی پیدا کنند. علاوه بر این، آنها مردم را تشویق میکنند که محتوای شما را زیاد تماشا کرده و واچ تایم بیشتری را به کانال شما بیاورند.
برای رشد کانال یوتیوب در سال 2025 این وبلاگ را حتما بخوانید: چگونه کانال یوتیوب خود را با پلی لیست رشد دهیم؟ + فایل صوتی
12. در یوتیوب استریم کنید
پخش زنده به شما کمک میکند از طریق QA، بازیهای تعاملی و موارد دیگر با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.
اما آیا میدانستید که یوتیوب پخش زنده را به میزان قابل توجهی تبلیغ میکند؟ بخشی در این پلتفرم فقط برای ویدیوهای زنده وجود دارد. همچنین شایان ذکر است که پخش زنده شما نباید بی عیب و نقص باشد. شما میتوانید با رفتار دوستانه، تعاملی و جذاب، بیننده قوی برای کانال خود ایجاد کنید.
از این وبلاگ ها غافل نشوید:
معرفی Q&A در لایواستریمهای یوتیوب
چطور در یوتیوب استریم کنیم؟ | آموزش کامل لایو استریم یوتیوب + ویدیو
بهترین ابزارهای استریم کردن در یوتیوب
ویژگی های جدید به لایواستریم یوتیوب اضافه میشود
آپدیتهای جدید یوتیوب برای لایواستریم
13. ویدئوها را به طور مداوم و مستمر و روتین منتشر کنید
همه در مورد ثابت قدم بودن در یوتیوب صحبت میکنند. اما این به این دلیل است که واقعاً میتواند دیدگاهها، سابسکرایبرها و تعامل شما را دیکته کند. به هر حال، اگر به طور مداوم در کانال خود ظاهر نشوید، رشد کانالتان دشوار میشود.
برای ماندن در مسیر، مطمئن شوید که برنامه بارگذاری محکمی در یویتوب دارید. سپس به آن بچسبید!
راهنمای گام به گام شروع یک کانال یوتیوب در سال 2023 + فایل صوتی