راه های مفید برای پروموت و تبلیغ کانال یوتیوب

مهم نیست که شما یک تازه‌کار باشید یا یک تولیدکننده محتوای حرفه‌ای و با تجربه، ممکنه همیشه دوست داشته باشید بازدیدهای بیشتری برای ویدیوهاتون بگیرید! یوتیوب میلیاردها مخاطب و بازدیدکننده از بیش از ۱۰۰ کشور داره و ممکنه که محتوای شما رو دوست داشته باشند! تبلیغ کانال یوتیوب
روش‌هایی که در ادامه میگیم، روش‌های تجربه شده، اثبات شده و ارگانیکی هستن که برای ارتقاء و تبلیغ کانال یوتیوب مفید خواهند بود و به شما کمک می‌کنند تا بتونید به همه بیننده‌‌ها دسترسی پیدا کنید.
اگه به تازگی تولید محتوا رو شروع کردید و نمی‌دونید چطوری باید کانال یوتیوب‌ خودتون رو تبلیغ کنید، از این نکات استفاده کنید:

۱. از کیفیت بالای ویدیوها اطمینان حاصل کنید.

در حالی که میزان محتوای متنوع و با کیفیت در یوتیوب در حال رشده، اولین چیزی که باید در موردش نگران باشید، کیفیت فیلم‌های شما است:
  • وضوح حداقل باید 1080p باشه، اما حتما باید برای ویدیوهای 4K تلاش کنید.
  • صدا باید واضح، قابل درک و بدون سر و صدای پس زمینه باشه.
بدون این موارد، شما فرصتی برای تبلیغ کانال یوتیوب خود نخواهید داشت. مردم فقط محتوای شما رو رد می‌کنند و دنبال‌کننده‌های جدید رو به راحتی از دست میدین.
اما استثنائاتی هم در این قانون وجود داره! مثلا اخبار یا محتوای ویروسی رو میشه در یک دوربین Intercom فیلمبرداری کرد و معمولاً از تبلیغات ارگانیک یوتیوب هم استفاده کرد.

۲. سبک منحصر به فرد خودتون رو توسعه بدین.

یک سبک منحصر به فرد شما رو از سایر کریتورها در همون موضوع، متمایز می‌کنه. حالا این فقط می‌تونه یک تفاوت بصری باشد.
همچنین می‌تونید از عبارات سرگرم کننده یا یک سبک غیرمعمول اجرا استفاده کنید – همه این موارد به شما کمک می‌کنه تا در یوتیوب، مورد توجه قرار بگیرید.

۳. ادیت فیلم‌ها مثل حرفه‌ای ها.

هیچ کس فیلم‌هایی رو دوست نداره که مثل وبلاگ‌نویسان فقط از کلمات پرکننده زیادی استفاده کنند. محتوای فیلمبرداری شده این مدلی که فقط حرف زده میشه بدون هیچ ادیت قشنگی، احتمالاً باعث میشه افراد به خواب برن و در نهایت شما رو دنبال نکنند. خبر خوب اینه که ویرایش ویدیو این مشکلات رو برطرف می‌کنه و محتوای ویرایش شده حرفه‌ای تر می‌تونه بهتر تبلیغ بشه!
ما به شما توصیه می‌کنیم:
  • فیلم‌های کوتاه یا شورتز ایجاد کنید و هر آنچه را که برای بیننده‌های شما معنی ندارد، اصلاح کنید.
  • از یک میکروفن برای ضبط صدای واضح و اضافه کردن اون در هنگام ادیت به ویدیو استفاده کنید.
  • عکس‌های خودتون رو تغییر بدین تا از نظر بصری جالب باشه.
  • سرعت ویدیوها پر جنب و جوش باشه – مخاطبان خودتون رو منتظر نذارید. از اینتروها با تصاویر یا افکت‌هایی با پیش زمینه متفاوت استفاده کنید.
  • سرانجام، از چشمان مردم محافظت کنید و از همان طرح ِرنگی برای هر قسمت ویدیوها استفاده کنید.

۴- محتوای مفیدی رو ارائه بدید.

آوردن ارزش برای مخاطب یکی از راه های اصلی تبلیغ کانال یوتیوب شماست. الگوریتم رتبه بندی یوتیوب، نه تنها فیلم‌های بهینه‌سازی شده سئو بلکه موارد بهترین تجربه بیننده رو هم در اولویت قرار میده.
حالا چطور باید بفهمیم که ویدیوی ما ارزشمنده؟ فقط این سوالات ساده رو از خودتون بپرسید:
  • آیا ویدیوی من برای مخاطبان من مشکلی ایجاد می‌کنه؟
  • آیا با این ویدیو دارم اونها رو سرگرم می‌کنم؟
  • آیا این ویدیو برای زندگی اونها مفید خواهد بود؟
اگر جواب برای این قبیل سوالات ‘بله’ است، پیش برید و به کارتون ادامه بدین! به این ترتیب، شما حتی بدون هیچ پرداختی،دارید ویدیوی خودتون رو تبلیغ می‌کنید!
همچنین، سعی کنید رقبای خودتون رو که قبلاً میلیون‌ها بازدید گرفتن. هرگز کپی نکنید. یادتون باشه که کاربران همیشه وفادار به منبع اصلی اطلاعات می‌مونن!

۵- به ترندها توجه داشته باشید.

مرحله مهم بعدی هنگام تقویت فیلم‌های یوتیوب، مطالعه و استفاده از ترندها برای محتوای شما است:
ترندها برای همه مهم و ضروری هستن. فقط نگاه کنید به محبوب‌ترین رقبای خودتون که در زمینه‌ی شما چی تولید کردن و مردم در مورد اون محتوا چه چیزی رو دوست دارند.
در مورد ترندها سطح جهانی هم اهمیت داره. تحقیق در مورد ترندهای جهانی به شما امکان میده کانال یوتیوب خودتون رو به مخاطبان جدید و بیشتری از سراسر دنیا ارائه بدین!

۶. به محتوای همیشه سبز اعتماد کنید.

سازندگان محتوای موفق، تعادل بین موضوعات ترند و بی‌موقع رو حفظ می‌کنند. این بهشون کمک می‌کنه تا حتی پس از یک موضوع داغ، توجه‌ها رو به خودشون جلب کنند. از جمله این موضوعات Ever Green عبارتند از:
  • محتوای How to و راهنما
  • لیست‌های Top ، پرداختن به ابزارها و منابع اطلاعاتی
  • محتوای آموزشی
  • مستند
  • داستان‌های صوتی
چنین محتوایی، سال‌ها ارتقاء و پروموت ارگانیک یوتیوب رو تضمین می‌کنه. علاوه بر این، بسته به کلمات کلیدی محبوب می‌تونید اون رو برای موتور جستجو بهینه کنید و به مخاطبان جدید برسونید!

۷. به طور مرتب ویدیو ارسال کنید.

آیا ماهانه یک بار فیلم های جدید آپلود می‌کنید و نمی‌دونید چطوری می‌تونید بازدیدهای بیشتری کسب کنید؟
پیشنهاد ما اینه که:
  • اگ تازه کار هستید، هفته‌ای یک بار آپلود ویدیوهای جدید رو امتحان کنید.
  • کریتورهایی که پیشرفته‌تر هستن هر دو روز یکبار ویدیو آپلود می‌کنن.
یکی از استراتژی‌ها اینه که محتوای محکم بسازید. داشتن پلن یا برنامه در این مورد بسیار مهم‌ه، چون این امر به شما اشاره می‌کنه که چقدر زمان برای آماده کردن قسمت جدید باقی مونده. در نظر داشته باشید که هرچه فیلم‌های با کیفیت و بهینه تر منتشر کنید، شانس بیشتری برای پروموت ارگانیک یوتیوب دارید.

۸. ترجمه فیلم‌ها.

آیا دوست دارید ویدیوهای شما در خارج از کشور هم تقویت شود؟ افرادی را در نظر بگیرید که به زبان مادری شما صحبت نمی‌کنند. اضافه کردن زیرنویس به زبان‌های مختلف به شما امکان میده تا از خارجی‌ها بازدید بگیرید.

۹. کلمات کلیدی را درج کنید.

اضافه کردن کلمه کلیدی، روی پروموت ارگانیک ویدیوهای شما برای ایجاد مخاطبان جدید، مؤثر خواهد بود. الگوریتم یوتیوب به دنبال عبارات کلیدی در عناوین، هشتگ‌‌ها و توضیحات است تا بفهمد این فیلم درباره چیست و به چه کسی می‌تونه اون رو پیشنهاد بده. به خاطر داشته باشید که استفاده از کلمات کلیدی محبوب اما بی‌ربط به ویدیوی شما هرگز کمک نمی‌کنه چه بسا ضرر هم داره، به این صورت که الگوریتم، محتوای شما رو به عنوان هرزنامه یا اسپم در نظر می‌گیره و ممکنه اون رو مسدود کنه. بنابراین، فقط کلمات مربوطه رو به عناوین و توضیحات ویدیو تون اضافه کنید. تبلیغ کانال یوتیوب
از کجا می‌تونید کلمات مربوطه رو برای جلب توجه بیشتر پیدا کنید؟
کلمات کلیدی، ارتباط اونها و محبوبیت اونها رو با استفاده از چندین سرویس بررسی کنید:
  • Keywordtool: یک نرم‌افزار مبتنی بر وب رایگان است. که می‌تونه کلمات ترند، سرچ‌خور و لول اونها رو نشون بده.
  • Google Keyword Planner: برای همه کسانی که دارای حساب Google ADS هستند، رایگان است.
  • VidIQ: ابزاری با پرداخت مؤثر برای یافتن کلماتی که به شما در تبلیغ کانال یوتیوب‌تون کمک می‌کنه. این افزونه کلمات کلیدی مرتبط، نمره‌ی هر کدوم اونها، فیلم‌های اون حوزه و علاقه بیننده‌ها رو به مرور زمان نشون میده. (وبلاگ وید ای کیو)
  • Ahrefs Keywords Explorer: پولی هست اما بسیار مفید! این حجم جستجو کلی، تعداد کلیک‌ها، محبوبیت کشورها و همچنین کلمات مربوطه رو پیدا می‌کنه.

۱۰. هشتگ اضافه کنید.

هشتگ‌ها افزودنی‌های قابل کلیک برای کلمات کلیدی شما هستند که به شما کمک می‌کنند تا بازدیدهای بیشتری رو کسب کنید. با کلیک بر روی هشتگ، بیننده به صفحه‌ای هدایت میشه که شامل تمام فیلم‌های مشخص شده با اون هشتگ خاص است.
از هشتگ با نام کانال یوتیوب و نام دسته‌ای منحصر به فرد در توضیحات ویدیوی خودتون استفاده کنید.
سه هشتگ اول در زیر پلیر ویدیو و بالاتر از عنوان نمایش داده میشه. بنابراین، احتمال اینکه اونها مورد توجه و کلیک قرار بگیرند بسیار زیاد است. (سه تای اول در توضیحات مهم است.)

۱۱. از کاور یا تامنیل ویدیویی جذاب استفاده کنید.

حالا بعد از اینکه مخاطب محتوای شما رو با استفاده از کلمات کلیدی پیدا کرد، باید اون رو در بین صدها فیلم دیگه مشاهده کنه. کاورهای جذاب و روشن و غیرمعمول به ویدیوهای شما کمک می‌کنه تا در یوتیوب مورد توجه قرار بگیرن!
چند توصیه براتون داریم:
  • برای جلب توجه، کاور رو با عناصر زیادی اضافه نکنید.
  • از رنگ های روشن استفاده کنید.
  • از متن کم استفاده کنید و فقط در صورت لزوم. حتا گاهی اوقات اگر می‌تونید اون رو حذف کنید، حتی یک کلمه هم اضافه نکنید!

۱۲. بازدید بیشتر با استفاده از سوشال مدیا.

علاوه بر تبلیغ محتوای خود در یوتیوب، توصیه میشه که اون رو در سایر شبکه های اجتماعی هم به اشتراک بگذارید. مثل; فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، تیک‌تاک و حتی Reddit! ارسال لینک ویدیوها به عنوان پست یا استوری.
همچنین، ارسال لینک ویدیو در گروه‌های موضوعی و کامیونیتی‌ها یکی از راه‌های عالی برای تبلیغ کانال یوتیوب است. هرچه افراد بیشتر به شما توجه کنند، دنبال‌کننده‌های بیشتری خواهید داشت. فقط بیش از حد این کار رو نکنید، چون ممکنه پست‌های زیادی هم به عنوان اسپم در نظر گرفته شود!
به جز شبکه‌های اجتماعی، ممکنه یک خبرنامه ایمیلی یا محتوای تبلیغی رو در موتورهای جستجو امتحان کنید.

۱۳. با مخاطب تعامل داشته باشید و CTA رو افزایش بدید.

یک روش ساده و در عین حال فوق‌العاده مؤثر برای ترویج کانال یوتیوب، ارتباط و تعامل با بیننده‌‌ها است:
  • از بیننده‌ها بخواهید فیلم‌ها رو لایک کنند و به اشتراک بگذارند.
  • ازشون بخواهید که کانال شما رو ساب کنند و نوتیفیکیشن کانال رو هم روشن کنند.
  • بهشون بگید که اگه این ویدئو 10،000+ لایک دریافت کنه، این موضوع رو ادامه خواهید داد.
  • نظر اونها رو بخواهید و بگید که کامنت بگذارند و به کامنت‌هاشون حتما پاسخ بدین.

۱۴. کامنت‌ها قدرتمند هستند.

یکی از رازهای مهم, چگونگی به دست آوردن کامنت بیشتر و ارتباطات مناسب‌ه. همانطور که در نکته بالا ذکر شد. نه تنها پاسخ دادن به نظرات به عنوان کامنت بلکه پاسخ دادن به اونها در فیلم‌های آینده هم بسیار مهم است.
مثلا آیا مخاطبان شما می‌خواهند یک موضوع خاص رو پوشش بدید؟ چه اتفاق خوبی! پس حتما اون رو به برنامه‌تون اضافه کنید تا بیشتر از پروموت ارگانیک یوتیوب استفاده کرده باشید. سعی کنید محتوایی رو که متناسب با منافع شخصی آنها باشه، به اشتراک بگذارید.

۱۵. از قابلیت کارت یوتیوب حتما استفاده کنید.

یکی دیگه از ابزارهای نسبتاً ساده که به کریتورها کمک می‌کنه تا بازدیدهای یوتیوب رو افزایش بدن، کارت‌هایی است که مثل یک نکته برای بینندگان کار می‌کنه. کارت‌ها می‌تونن کاربران رو به فیلم‌های دیگه منتقل کنن و جلسات مشاهده کانال شما رو گسترش بدن.
می‌تونید هنگام ویرایش یک ویدیو در استودیوی یوتیوب، اونها رو اضافه کنید.
اطمینان حاصل کنید که در لحظه مناسب کارت‌ها رو قرار میدین تا بینندگان علاقه‌مند باشند و احتمالاً روی اونها کلیک کنند. ما توصیه می‌کنیم در حالی که دارید تو اون ویدیو، ویدیوهای قبلی رو میگید و معرفی می‌کنید، در همون لحظه اون رو در کارت قرار بدین.

۱۶. در کنار کارت، End Screen فراموش نشه.

یک روش مؤثرتر برای تبلیغ کانال یوتیوب و افزایش بازدید، اضافه کردن پیشنهادات ویدیویی به صفحه نهایی است. با این وجود، فقط قرار دادن اونها ممکن‌ه برای موفقیت کافی نباشه. چرا؟ چون پس از شنیدن ‘خداحافظی’، بینندگان بدون اینکه منتظر لینک ویدیوهای بعدی شما باشند، به سادگی به ویدیوی دیگری از پیشنهادات یوتیوب میرن. بنابراین، پس از اتمام صحبت‌های خود در مورد موضوع، از بازدیدکنندگان بخواهید که از پیشنهادات ویدیویی انتهایی استفاده کنند و به ویدیوی دیگری بروند و در کانال سابسکرایب بشن. بعد ازون می‌تونید بگید خداحافظ!
در بیشتر موارد، ۲ یا ۳ فیلم پیشنهادی کافی هست.

۱۷. و در آخر سراغ Google Ads برید.

یوتیوب تبلیغات پرداخت شده برای هر دو تازه کار و آن دسته از سازندگان که نیاز به افزایش قرار گرفتن در معرض خود دارند ، کار می کند. Google Ads انواع مختلفی از تبلیغات را ارائه می دهد که می توانید از حساب تبلیغاتی خود تنظیم کنید.
مخاطبان هدف را برای الگوریتم YouTube انتخاب کنید تا بینندگان مناسب را پیدا کنید.
کلمات کلیدی و موضوعات را مشخص کنید.
با نماهای جدید پرداخت شده راه اندازی و رشد کنید! 🙂

بیشتر بخوانید:

کسب درآمد یوتیوب | دقیقا چقدر پول میده؟

سال ۲۰۲۲ و مهم ترین امکانات یوتیوب

چطور زودتر به ۱۰۰۰ سابسکرایب اول یوتیوب برسیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© All contents and rights belongs to Zinonetwork 2025