واداشتن بینندگان ویدیوهایمان برای ضربه زدن به دکمه سابسکرایب نباید پیچیده باشد. گاهی اوقات، شما فقط باید به راحتی از آنها درخواست کنید. در این وبلاگ چند نکته مهم و ساده را به شما یادآوری میکنیم!
آیا تا به حال آنالیز کانال خود را بررسی کردهاید و متوجه شدهاید که بیشتر بازدیدهای شما از سوی سابسکرایبر کانال یوتیوب شما نمیآید؟ اگر چنین است، احتمالاً این کارت را تب Audience دیدهاید:
آیا تعجب نمیکنید، چرا آنها در کانال شما سابسکرایب نمیشوند؟
حتی کریتورهای بزرگ نیز با این سوال روبرو هستند. اما چرا؟
سابسکرایب شدن، اولویت شماره یک بینندهها نیست
پاسخ کوتاه این است که هیچ کس نیازی به زدن «subscribe» برای لذت بردن در یوتیوب ندارد. کاربران برای تماشا به یوتیوب میآیند! این پلتفرم دارای یک سیستم توصیه است و در ارائه ویدیوها به بینندگان مناسب واقعاً خوب است. بنابراین حتی اگر سابسکرایبر کریتور مورد علاقه خود نباشید، باز هم یوتیوب ویدیوهای او را مانند یک دستیار شخصی در صفحه اصلی شما قرار میدهد.
به هر حال این موضوع ثابت میکند که سابسکرایبرها، مهمترین معیار در یوتیوب نیستند.
اما با این حال، برای درآمدزایی همچنان به سابسکرایبر نیاز دارید: 500 ساب برای دسترسی به ابزارهای تأمین مالی طرفداران و 1000 ساب برای کسب درآمد از ویدیوها با تبلیغات.
بنابراین، اگر یک کانال کوچک دارید، تبدیل بینندگان خاموش به سابسکرایبر کانال یوتیوب قطعا برایتان مهم میشود. اما چهکار کنیم؟
در ایجاد «Calls to Action» مهارت داشته باشید
در یوتیوب، فراخوان برای اقدام (یا CTA) هر درخواستی است که یک یوتیوبر از بینندگان خود میکند. برخی افراد درخواست لایکهای ویدیویی بیشتری میکنند و برخی دیگر انواع مختلفی از تعامل مانند گذاشتن کامنت را درخواست میکنند.
اما از همه سختتر؟ واداشتن مردم به سابسکرایب شدن است! و بینندگان فقط در صورتی این کار را انجام میدهند که دلیل خوبی برای آن داشته باشند.
بنابراین اولین قدم درک شما و کانال شما و موضوع شما است. باید بدانید چرا آنها یوتیوب را باز میکنند، چه زمانی احتمال دارد سابسکرایبر کانال یوتیوب شوند و چرا باید این کار را انجام دهند.
مشکل > راه حل > رضایت > اشتراک
با شناسایی مشکل اصلی مخاطبان خود شروع کنید. پس از آن، مدتی را صرف یافتن یک راه حل ارزشمند کنید، سپس آن دانش را در یک سری ویدیوهای متقاعدکننده و غیرقابل مقاومت به اشتراک بگذارید. اگر خوب پیش برود، بینندگان با رضایت از محتوای شما سابسکرایب میشوند.
اگر هنوز میدانید مخاطبانتان چه میخواهند، از این راهنما برای ساختن شخصیتی استفاده کنید که نشان دهنده عادات و خواستههای آنها باشد. سپس میتوانید CTA های بهتری بسازید!
حال چگونه از بینندگان بخواهیم سابسکرایب شوند؟
بنابراین، یک CTA خوب چگونه باید باشد؟

- به خواسته عمیقی که مخاطب دارد میپردازد.
- وعده ارزشهای بیشتری را میدهد، که بر اساس ارزشی است که به تازگی دریافت کرده اند (یعنی نکات کسب درآمد)
- همانطور که میبینید، برای آوردن آن بینندهها به خانه اصلی کار زیادی لازم نیست. در موضوعی که مخاطب میخواهد بمانید، و ببینید که چطور همه چیز خوب خواهد شد. قول ارزش بیشتر بدهید!
بهترین روشها برای CTAهای یوتیوب
در حالی که نوشتن CTA ساده است، اما اجرای آنها میتواند چالش برانگیز باشد. فقط این نیست که در آن لحظات چه میگویید، بلکه نحوه بیان آن، زمانی که آن را میگویید و چرا آن را میگویید مهم است!
ابتدا ارزش را ارائه دهید. یک عنوان و تامنیل خوب ایجاد کنید. سپس مستقیماً به سر اصل مطلب در مقدمه ویدیوی خود برسید. یعنی اول توجه بیننده را جلب کنید!
خیلی زود درخواست ساب نکنید. در عوض، آنچه را که بینندگان میخواهند به آنها بدهید. نکات خوبی را بیان کنید، سرگرمی را به ارمغان بیاورید و به سوالات مهم در مورد موضوع، پاسخ دهید.
حالا CTA خود را نزدیک انتهای ویدیو قرار دهید. در حال حاضر، بینندگان به چیزی که برای آن آمده بودند رسیدهاند. به آنها یادآوری کنید که با ساب میتوانند ارزش بیشتری کسب کنند.
دلیل قانعکنندهای برای ساب شدن آنها بیاورید. واضح و مشخص باشید. کانال شما چه ارزش منحصر به فردی را قرار است ارائه دهد؟ آن را بگویید تا بینندگان بدانند باید منتظر چه باشند؟!
آنچه حتی بیشتر از سابسکرایبر کانال یوتیوب اهمیت دارد
در حالی که برای ایجاد مخاطب به تعدادی بیننده نیاز دارید، هر چیزی بیش از 1000 سابسکرایبر بیهوده است! تا آن زمان، همه چیزهایی را که برای کسب درآمد از محتوای خود نیاز دارید، از درآمد تبلیغاتی گرفته تا ابزارهای تأمین مالی طرفداران، در اختیار دارید. بنابراین بعد از هزار ساب، بیشتر روی موارد زیر تمرکز کنید:
- تعداد بینندگانی که به کانال شما بازگشتهاند.
- میانگین تعداد بازدیدهایی که هر بازدیدکننده به شما میدهد.
اینها شاخصهای بهتری از رشد کلی کانال هستند. آنها نشان دهنده میزان خوبی هستند که میتوانید بینندگان را به کانال خود بازگردانید و آنها را مجبور کنید چندین ویدیو را تماشا کنند – نه فقط یک یا دو تا.
…
بیشتر بخوانید:
هفت نوع CTA که باید در کانال یوتیوب خود استفاده کنید
۲۱ روش برای افزایش سابسکرایبر بیشتر در کانال یوتیوب
چطور زودتر به ۱۰۰۰ سابسکرایب اول یوتیوب برسیم؟