یوتیوب, پاسخهای جدیدی به سؤالات کلیدی و مهم درباره شورتز برای رشد بهتر کانال یوتیوب ارائه کرده است. گزینه محتوای فرم کوتاه یوتیوب که به سرعت در حال رشد است، به طوری که حالا توسط بیش از 1.5 میلیارد کاربر یوتیوب, هر ماه مشاهده میشود.
یوتیوب شورتز با کپیبرداری از تیکتاک، راه دیگری را برای کریتورهای یوتیوب فراهم کرده است تا جذابیت و دسترسی مخاطبان خود را به حداکثر برسانند، که سپس میتواند به رشد کلی آنها در یوتیوب کمک کند.
یوتیوب در این ویدیو توضیحاتی برای رشد بهتر کانال یوتیوب ارائه داده است که در ادامه ترجمه آنها را بازگو میکنیم:
در این ویدیو، مدیر محصول یوتیوب، پیرس ولوچی، به برخی از رایجترین سوالاتی که کریتورها درباره شورت میپرسند پاسخ میدهد، که میتواند به شما در توسعه استراتژی شورتها کمک کند.
• اولین سوال مربوط به تاثیری است که ایجاد شورتزها میتواند بر آپلودهای ویدیوهای معمولی شما داشته باشد و اینکه آیا آپلود شورتها ممکن است به عملکرد کلی آسیب برساند یا خیر؟
ولوچی توضیح میدهد که بر اساس تجزیه و تحلیل یوتیوب، کانالهایی که هم ویدیوهای کوتاه و هم طولانی منتشر میکنند، در کل عملکرد بهتری نسبت به کانالهایی دارند که برای شورت وقت نمیگذارند.
به نظر می رسد کانالهایی که شورت ساختهاند و منتشر کردهاند, سریعتر رشد میکنند. ما پیشبینی میکنیم که تقاضای مخاطب برای محتوای کوتاه, به قوت خود باقی بماند. این قالبی است که به طور فزایندهای محبوب شده و میشود.”
پس از آنجایی که افراد بیشتری با محتوای شوترز درگیر میشوند، این کلیپها میتوانند به عنوان یک تبلیغ برای کانال اصلی شما عمل کنند که میتواند به شما کمک کند به کاربران بیشتری دسترسی پیدا کنید. و از آنجایی که یوتیوب نیز حضور شورتها را در برنامه خود گسترش میدهد، این به معنای فرصت بیشتری برای ارائه کانال و محتوای خود در مقابل افراد بیشتر است. رشد بهتر کانال یوتیوب
• ولوچی همچنین درباره استراتژی شورت بحث میکند و اینکه کریتورها چگونه باید با کلیپهای شورت شروع به کار کنند؟
به عنوان یک کریتور، باید به این فکر کنید که از کدام قالبها و چگونه از آنها استفاده کنید. بینندگان عاشق محتوای سرگرم کننده هستند و این چیزی است که توصیه میشود. اما، بینندگان مختلف ترجیحات متفاوتی دارند و کریتورهای مختلف کم و بیش در قالبهای مختلف مهارت دارند. دسته ای از محتواها و موضوعات مختلف را امتحان کنید و چیزهایی که میبینید بهتر کار میکند را بیشتر بسازید.”
به عبارت دیگر، ارزش آن را دارد که چیزهایی را امتحان کنید و ببینید چه چیزی به مخاطب شما بیشتر میچسبد، و همچنین خود ِشما چه چیزی را بهتر میسازید. رشد بهتر کانال یوتیوب
• سوال دیگر به رشد شورتزها مربوط میشود و اینکه آیا تمرکز بر روی کلیپهای کوتاه باعث میشود محتوای طولانیتر در ساجستها و پیشنهادات آسیب ببیند؟
ولوچی توضیح میدهد که بینندگانی که فیلمهای کوتاه را تماشا میکنند همیشه همان بینندگانی نیستند که محتوای طولانیتری را تماشا میکنند.
«برای مثال، زمانی که برای اولین بار شورت را راهاندازی کردیم، آمدیم همه آن ویدیوهای شورت را در سابقه تماشای همان بینندگان قرار دادیم. بنابراین وقتی بینندگان از فید شورت خارج میشدند، شروع به دریافت توصیههایی درباره ویدیوهای شورت کردند که سیستم ما از سابقه تماشای آنها یاد گرفته بود. در همان موقع، این امر منجر به شکایات بسیاری از جانب بینندگان شد، چون بسیاری از مردم نمیخواستند ویدیوهای شورت زیادی در صفحه اصلی خود داشته باشند. به همین دلیل، تاریخچه تماشای فرم های کوتاه و بلند را از هم جدا کردیم. بنابراین وقتی کسی کانال جدیدی را از طریق فید شورت کشف میکند، ما در حال حاضر از آن برای اطلاع دادن ویدیوهای طولانیتر خارج از تجربه شورت به او توصیه نمیکنیم.”
این اتفاق بسیار جالبی است – در حال حاضر پیشنهادات محتوای کوتاه و بلند یوتیوب از هم جدا شدهاند، بنابراین بر یکدیگر تأثیر نمیگذارند. این میتواند عنصر مهمی در به حداکثر رساندن دسترسی هر دو برای مخاطبان مختلف و گرایشهای استفادههای متفاوت باشد. رشد بهتر کانال یوتیوب
• ولوچی همچنین به سؤالی در مورد الگوریتم یوتیوب شورت پاسخ میدهد و اشاره میکند به اینکه, الگوریتم شورتز به چند بار آپلود شورتها نیاز دارد تا بتواند محتوای شورت شما را به بهترین نحو درک کرده و رتبهبندی کند.
ولوچی میگوید که به هر شورت فرصتی برای موفقیت داده میشود، “بدون توجه به کانال یا تعداد ویدیوهای کانال”.
«عملکرد یک Short به این بستگی دارد که; آیا مردم تصمیم میگیرند ویدیو را تماشا کنند و یا آیا از ویدیو در فید شورت رد میشوند یا نه. این درگیری مخاطب اغلب در طول زمان ایجاد میشود، نه اینکه به صورت آنی اتفاق بیفتد. ”
بنابراین هیچ ارتباط مستقیمی بین تعداد آپلود شورتها و نحوه نمایش محتوای شما توسط الگوریتم برای بینندگان وجود ندارد. اما هرچه بیشتر منتشر کنید، بهتر میتوانید روند مخاطبان را درک کنید و با عناصر مختلف به روشهای مختلف ارتباط برقرار کنید.
…
بیشتر بخوانید:
از ویدیوهای بلند کانال یوتیوب شورت ویدیو بسازید
آپدیت های جدید برای یوتیوب شورت | گزینه های جدید Cut و Draft