یوتیوب چگونه محتوای شما را تبلیغ می کند؟ | معیار مهم واچ تایم + فایل صوتی

یوتیوب این پتانسیل را دارد که محتوای شما را در مقابل چشمان میلیون‌ها بیننده قرار دهد، اما با توجه به محتواهای زیادی که برای جلب توجه در این پلتفرم رقابت می‌کنند، طبیعتا جلب توجه دشوار است.

به عنوان یک کریتور، چالش این است که شما برجسته و بُلد شوید. راه برجسته شدن این است که هم یوتیوب و هم رفتار بینندگان را درک کنید.

واچ تایم یکی از مهم‌ترین معیارهایی است که یوتیوب برای تعیین ارزش و ارتباط یک ویدیو از آن استفاده می‌کند.

این عامل اصلی است که الگوریتم یوتیوب برای رتبه‌بندی ویدیوها در نتایج جستجو، توصیه‌ها و بخش ترند استفاده می‌کند. این به این معنی است که هر چه زمان تماشای ویدیو بیشتر باشد، در یوتیوب رتبه بالاتری خواهد داشت و در نتیجه بازدید، تعامل و سابسکرایبر بیشتری خواهد گرفت.

واچ تایم چیست و چرا اینقدر مهم است؟

از آنجا که نشان‌دهنده سطح تعامل بیننده با یک ویدیو است. هر چه بیننده مدت بیشتری یک ویدیو را تماشا کند، بیشتر به محتوا علاقه‌مند می‌شود، به این معنی که ویدیو ارزشی را به بیننده ارائه می‌دهد. این باعث افزایش تعامل می‌شود، مانند لایک‌ها، نظرات، اشتراک گذاری ها، همه عواملی که الگوریتم هنگام رتبه بندی ویدیوها در نظر می‌گیرد.

بنابراین بهبود واچ تایم برای کریتورهایی که می‌خواهند کانال‌های خود را رشد دهند و مخاطبان بیشتری را جذب کنند، ضروری است.

‌‌

بنابراین بیایید با درک نحوه عملکرد یوتیوب از دیدگاه یک کریتور محتوا شروع کنیم:

یوتیوب بزرگترین پلتفرم اشتراک گذاری ویدیو در جهان است. میلیاردها کاربر فعال و میلیون‌ها ساعت محتوای ویدیویی دارد. الگوریتم‌های یوتیوب به‌طور انتخابی محتوا را به بینندگان نشان می‌دهند.

الگوریتم توصیه‌های یوتیوب محتوا را بر اساس عادات و علایق بیننده بُلد می‌کند. یوتیوب علاقه خاصی به بازدید و بازگشت مردم دارد. با تجزیه و تحلیل داده‌ها در مورد محتوا، رفتار کاربر، الگوهای تعامل و غیره، این الگوریتم توصیه هایی را به فرد ارائه می‌دهد.

یوتیوب هر روز بیش از 80 میلیارد بیت اطلاعات در مورد رفتار کاربر دریافت می‌کند و بر این اساس، الگوریتم‌های آن هر روز هوشمندتر می‌شوند.

عوامل کلیدی که الگوریتم های یوتیوب در نظر می‌گیرند عبارتند از:

  • Watch History (سابقه تماشا): هر ویدیویی را که کاربر قبلا تماشا کرده است احتمالاً بهترین نشانه است که بیننده کدام ویدیو را تماشا خواهد کرد.
  • Engagement (تعامل): لایک‌ها، نپسندیدن‌ها، نظرات و اشتراک‌گذاری‌ها همگی نشان دهنده تعامل هستند و یوتیوب ویدیوهایی با الگوهای تعامل مشابه را توصیه می‌کند.
  • Search History (تاریخچه جستجو): تاریخچه جستجوی یک بیننده واضح است که چیزهای زیادی در مورد محتوای مورد علاقه آنها می‌گوید.
  • Watch Time (واچ‌تایم): یوتیوب محتوا را بر اساس مدت زمانی که یک کاربر به طور معمول درگیر می‌کند، توصیه می‌کند.
  • Related Videos (ویدیوهای مرتبط):  ویدیوهایی که مستقیماً با ویدیو، موضوع یا دسته‌ای که بیننده در حال جذب آن است، مرتبط هستند.
  • Trending Topics (موضوعات پرطرفدار):  یوتیوب به جدیدترین موضوعات پرطرفدار نگاه می‌کند و ویدیوهایی را توصیه می‌کند که مرتبط با آن موضوعات هستند.
  • Location and Language (مکان و زبان):  یوتیوب توصیه‌ها را براساس جغرافیا، زبان و فرهنگ هر بیننده می‌سنجید.

همه این نکات و موارد در توصیه‌های یوتیوب لحاظ می‌شوند: توصیه‌های محتوای شخصی‌شده منحصر به فرد برای هر بیننده.

در این وبلاگ‌ها راجع به الگوریتم یوتیوب مفصل صحبت کردیم:

توضیحات مهم درباره الگوریتم یوتیوب 2023 – قسمت اول

آشنایی با الگوریتم یوتیوب در سال 2023 – قسمت دوم

یوتیوب ویدیوهای طولانی را به بینندگان شورت توصیه می کند [به روز رسانی الگوریتم یوتیوب]

زیر و بم الگوریتم های یوتیوب در سال ۲۰۲۲

نحوه کار الگوریتم یوتیوب و پاسخ به سوالات شما

تازه ترین پرسش و پاسخ در مورد الگوریتم یوتیوب ۲۰۲۲

‌‌‌

واچ تایم

‌‌‌

واچ تایم – فاکتور برتر رتبه‌بندی یوتیوب

واچ تایم بزرگترین عاملی است که برای رتبه‌بندی ویدیوها در نتایج جستجو، توصیه‌ها و بخش پرطرفدار استفاده می‌شود. هر چه زمان تماشای ویدیو بیشتر باشد، در یوتیوب رتبه بالاتری خواهد داشت و در نتیجه بازدید، تعامل و سابسکرایبر بیشتری خواهد گرفت.

واچ تایم بهترین معیار برای سنجش میزان درگیر بودن بیننده با یک ویدیو است. ساده است: هرچه بیشتر تماشا کنند، علاقه بیشتری نشان می‌دهند، که به این معنی است که این ویدیو ارزش ارائه می‌دهد. افزایش همبستگی در لایک‌ها، نظرات، اشتراک‌گذاری‌ها و سایر معیارهای تعامل وجود دارد که همچنین بر نحوه رتبه‌بندی و توصیه یوتیوب ویدیوها تأثیر می‌گذارد.

برای کریتورها، واچ تایم – هم کل دقیقه‌های تماشا شده و هم به صورت درصدی نسبت به کل زمان ویدیو – ضروری‌ترین معیار برای رشد کانال‌شان و دستیابی به مخاطبان بیشتر است. بنابراین روی افزایش واچ‌تایم تمرکز کنید…

‌‌

© All contents and rights belongs to Zinonetwork 2025