یوتیوب همیشه به علایق بینندگان و کریتورهای محتوا توجه ویژهای دارد و رفتار دکمه سابسکرایبر جدید یوتیوب آخرین نمونه آن است. این دکمه جدید سابسکرایبر دعوت کنندهی خوبی است.
یادتان نرود که به عنوان یک کریتور، باید از بینندگان خود در ویدیوهایتان بخواهید، کانال شما را سابسکرایب کنند.
دکمه سابسکرایبر جدید چیست؟
این دکمه سابسکرایبر جدید مانند یک ایموجی جشن و شادی است که وقتی بیننده تصمیم میگیرد آن را کلیک یا لمس کند، میدرخشد. اما شاید فکر کنید در همین حد است، نه! چیزی بیشتر از این در آن وجود دارد.
در واقع در پشت صحنه این دکمه سابسکرایبر جدید، هوش مصنوعی متنی وجود دارد. هر زمان که یوتیوبر در داخل ویدیو «لطفاً لایک و ساب کنید» را بگوید، این دکمه با نورافشانی روشن میشود. همچنین در همان لحظه وقتی بیننده به درخواست یوتیوبر پاسخ میدهد و دکمههای لایک یا ساب را کلیک یا لمس میکند، با یک انیمیشن کوچک زیبا پاداش دریافت میکند.
چرا دکمه سابسکرایبر جدید یوتیوب مهم است؟
این دکمه جدید و کارایی آن نشان میدهد که چقدر تعامل در یوتیوب مهم است. این دکمه یعنی که چقدر یوتیوب درک میکند. به عنوان کریتور محتوای یوتیوب، این نوع توجه به جزئیات خیلی مهم و ارزشمند است.
به طور کلامی گفتن، حیاتی است
این ویژگی با نشانههای کلامی فعال میشود. یعنی شما باید حتما کلمات جادویی Like ، Subscribe را در داخل ویدیو بیان کنید. در واقع این بر اساس متن صفحه یا نوشتن این ها در توضیحات ویدیو، فعال نمیشود.
آهسته است
این انیمیشنها فقط حداکثر سه بار در هر ویدیو ظاهر میشوند و فقط زمانی که حداقل سه دقیقه بین هر کدام فاصله باشد. یادتان باشد شما نمیتوانید آن را اسپم کنید و به تعداد زیاد در هر یک ویدیو از آن استفاده کنید
درباره اتصال و تعامل است
کریتورها باید از این ویژگی همانطور که یوتیوب قصد دارد استفاده کنند:یعنی ایجاد ارتباط با مخاطبان.
این یک اصل بازاریابی کاملاً شناخته شده است که عناصر تعاملی و پویا مانند انیمیشنها میتوانند تجربه و تعامل کاربر را افزایش دهند. انیمیشنها میتوانند محتوا را جذابتر کنند و توجه بینندگان را به خود جلب کنند و آنها را تشویق کنند تا با محتوا تعامل داشته باشند. اما همانطور که بالاتر هم گفته شد این ویژگی محدودیتهایی دارد. هر بار که کلمات لایک و ساب گفته میشود، انیمیشنها ظاهر نمیشوند.
آنها به سه بار در هر ویدیو محدود میشوند و باید حداقل سه دقیقه بین هر نمونه فاصله باشد.
خیلی از یوتیوبرها فکر میکنند درخواست لایک و ساب، حس التماس کردنه و میگویند که نمیخواهم از مشترکانم التماس کنم که کاری برایم انجام دهند. فقط به شما هشدار میدهیم که این طرز فکر درواقع سابسکرایبر کانال شما را از دست می دهد.
مطالعات نشان داده که انیمیشنهای مورد استفاده برای برجسته کردن اقدامات یا اطلاعات کلیدی میتوانند به طور قابل توجهی تعامل کاربر را افزایش دهند. بنابراین اکنون فراخوان شفاهی شما به اقداماتی که قبلاً مؤثر بودهاند، یک نشانه بصری اضافی برای پشتیبانی از آنها خواهد داشت و میتوانید انتظار داشته باشید که به دلیل وجود این انیمیشنها شاهد افزایش مشارکت در ساب باشید.
…
بیشتر بخوانید:
۲۱ روش برای افزایش سابسکرایبر بیشتر در کانال یوتیوب
چگونه بینندگان خاموش را به سابسکرایبر کانال یوتیوب خود تبدیل کنیم؟