اندازه دقیق تامنیل ویدیوهای یوتیوب و نکات مهم در ساخت اون
واقعیت اینه که بیش از ۲ میلیارد کاربر در هر ماه از یوتیوب بازدید میکنن. عددی که میشه گفت نصف اینترنته. بنابراین چطوری میشه افراد بیشتری رو به تماشای ویدیوهای خودمون وادار کنیم؟ این وبلاگ رو تا انتها بخونید … تامنیل ویدیوهای یوتیوب
استفاده از اندازه مناسب برای تامنیل ویدیوهای یوتیوب + بهترین اندازه
تیم یوتیوب در مورد تامنیل به پنج نکته مهم اشاره میکنه. اگه این دستورالعمل ها رو رعایت کنید، موفقیت خودتون رو در یوتیوب میبینید. این پنج نکته عبارتند از:
- اندازه کامل تامنیل یوتیوب، ۱۲۸۰ پیکسل در ۷۲۰ پیکسل است.
- ابعاد تامنیل یوتیوب از نسبت تصویر ۱۶:۹ استفاده میکنه.
- مطمئن بشید که اندازه تامنیل شما حداقل ۶۴۰ پیکسل عرض داشته باشه.
- تامنیل باید کمتر از ۲ مگابایت باشه.
- فرمتهای تامنیل یوتیوب باید JPG، GIF یا PNG باشن.
تامنیل ویدیوهای یوتیوب
چرا تامنیل ویدیوهای یوتیوب خیلی مهمه؟
این جمله رو یادتون باشه: “تامنیل ویدیو, جلد کتاب است” در واقع تامنیل یک نمایش مینیاتوری از محتوای ویدیوی شماست که برای تحریک علاقه و کنجکاوی طراحی میشه.
حتما این جمله رو شنیدین که “کتاب رو از روی جلدش قضاوت نکنید” با این حال، در واقعیت اکثر مردم این کار رو میکنن و همین امر در مورد تامنیل ویدیوهای یوتیوب هم صدق میکنه. این یعنی که تامنیل میتونه ویدیوی شما رو بسازه یا خراب کنه. یک تامنیل خوب میتونه به شما کمک کنه تا هزاران بازدید داشته باشید همینطور یک تامنیل بد باعث میشه ویدیوی شما هرگز دیده نشه. خوشبختانه، یوتیوب به شما اجازه میده تا تامنیل ویدیوی خودتون رو سفارشی کنید. بهترین نرم افزارها برای ساخت تامنیل یوتیوب
سفارشی کردن تامنیل ویدیوهای یوتیوب
وقتی ویدیویی رو آپلود میکنید، یوتیوب بهطور خودکار سه تصویر ثابت رو از ویدیوی شما میگیره که میتونید از اونها بهعنوان تامنیل استفاده کنید. اگر چه این، آسانترین روشه اما بهترین کار اینه که تامنیلها رو سفارشی کنید. یک تصویر از ویدیو انتخاب کنید، در کنار تامنیلی که سفارشی میسازید بگذارید و ببینید واقعا کدوم بهتره؟ تامنیلهای سفارشی به ویدیوهای شما کمک میکنه تا از بقیه متمایز بشن و میتونن تأثیر زیادی بر رشد مخاطبان شما داشته باشن. نکته بعدی در مورد تامنیل نرخ کلیکه. طبق پژوهش Wistia استفاده از تامنیل سفارشی میتونه کلیکها رو تا بیش از ۲۱ درصد افزایش بده. به علاوه اینکه، ایجاد تامنیل اصلا زمان زیادی رو صرف نمیکنه. بعد از زمانی که صرف برنامه ریزی، سازماندهی، فیلمبرداری و ادیت ویدیوها کردید، خب ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دیگه وقت زیادی نیست.
اندازه تامنیل ویدیوهای یوتیوب چقدر باید باشه؟
قبل از شروع، دونستن اندازه ایده آل برای تامنیل ویدیوهای یوتیوب مفیده. گوگل توصیه میکنه که اندازه تامنیل ویدیوی یوتیوب ۱۲۸۰ پیکسل عرض در ۷۲۰ پیکسل ارتفاع باشه. تصویر شما باید حداقل ۶۴۰ پیکسل عرض داشته باشه.
درسته که تامنیل یعنی تصویر کوچک و بندانگشتی ویدیو، ولی این به این معنی نیست که تصویر کوچک طراحی کنید بلکه برعکس باید بزرگ باشه. گوگل دلیلش رو اینگونه توضیح داده: «تامنیل سفارشی شما باید تا حد امکان بزرگ باشه، چون از این تصویر به عنوان تصویر پیشنمایش در پلیر یوتیوب هم استفاده میشه.» نسبت تامنیل برای این ابعاد ۱۶:۹ هست. همچنین باید تامنیل خودتون رو در یکی از این قالبها آپلود کنید: JPG، GIF، BMP، یا PNG. در نهایت، حجم تامنیل سفارشی باید کمتر از ۲ مگابایت باشه.
۶ نکته مهم در ایجاد تامنیل یوتیوب
تامنیل ویدیوهای یوتیوب یک فرصت خلاقانه باورنکردنی رو فراهم میکنه. با این حال، ایجاد یک تامنیل موثر در هر زمان ممکنه سخت باشه. در ادامه شش نکته در مورد اینکه هنگام ایجاد تامنیلها از کجا شروع کنید رو براتون گفتیم:
۱. از یک تصویر ثابت از ویدیوی خود استفاده کنید
اگه خوش شانس باشید، یوتیوب به طور خودکار تصویر ثابت کاملی رو از ویدیوی شما برای استفاده به عنوان تامنیل یوتیوب انتخاب کرده و نشون میده. از طرف دیگه، میتونید خودتون یک تصویر ثابت خاص از ویدیو رو با استفاده از نرم افزار ویرایش ویدیو بردارید. حالا اگه بخواهید تامنیلهای قدیمی رو بهروزرسانی کنید و ویدیوی اصلی رو ندارید، چه میکنید؟ در این حالت، میتونید ویدیو رو در عکسی که دوست دارید متوقف کنید، ویدیو رو تمام صفحه کنید و سپس یک اسکرین شات بگیرید. بعد، میتونید از اون تصویر به تنهایی استفاده کنید یا یک عنوان اضافه کنید و کارهای گرافیکی فوقالعاده ای روی اون انجام بدین.
۲. یک گرافیک سفارشی ایجاد کنید
بسیاری از برندها یک تامنیلی ایجاد میکنن که به طور موثر محتوای ویدیو رو نشون میده. اغلب این شامل یک عنوان کوتاه هست که مزایای کلیدی ویدیو رو خلاصه میکنه. این نوع تامنیلها شامل نام یا لوگو برند شماست.
۳. یک ویدیوی ثابت رو با گرافیک ترکیب کنید
میتونید یک تامنیل از ویدیوی خودتون رو با عناصر گرافیکی ترکیب کنید تا یک تامنیل واقعاً جلب توجه کننده و جذاب و کلیکخور ایجاد کنید. این یک گزینه محبوب برای ویدیوهایی است که آدمها و افراد در اون وجود دارن، مثل یک برنامه گفتگو.
۴. عناوین چشم نواز بنویسید
عنوان تامنیل ویدیوهای یوتیوب مهمه. گنجاندن اون در تامنیل شما هم ضروریه. به مردم اجازه بدین دقیقاً بدونن ویدیوی شما در مورد چه چیزیه. سعی کنید از طریق عناوین با دقت ساخته شده تمرکز اونها رو جلب کنید. برای مثال، میتونیم ویدیویی درباره بازاریابی ویدیویی ایجاد کنیم و عنوان اون رو «همه چیز درباره بازاریابی ویدیویی» بذاریم یا میتونیم حیلهگر باشیم و اون رو «بازاریابی ویدیویی به طور خلاصه یا ۶ نکته برای ارتقای بازاریابی ویدیویی خود در سال ۲۰۲۲» عنوان کنیم. شما تمایل دارید روی کدوم کلیک کنید؟ مورد دوم بیشتر چشم نوازه. تامنیل ویدیوهای یوتیوب
۵. از تصاویر و عنوان های گمراه کننده استفاده نکنید
هنگام ایجاد تامنیل و عناوین، میشه به راحتی از ماهیت ویدیو دور شد، به خصوص زمانی که سعی میکنید ترافیک کانال یوتیوب خود رو بهینه کنید. این ماجرا طبیعیه، اما مهمه که خلاقیت خودتون رو کنترل کنید تا مطمئن بشین که تصاویر یا عناوین گمراه کننده ایجاد نمیکنید. تصویر خودتون رو ساده و دقیق نگه دارید تا نرخ کلیک ویدیوتون رو افزایش بدین. همچنین بسیار مهمه که تصاویری رو که برای مخاطبان شما ناامن هست, درج نکنید. از تصاویری که بیش از حد نامناسب هستن استفاده نکنید چون نمیخواهید مخاطب هدف خودتون رو بترسونید. همچنین از استفاده از تصویر شخص دیگه خودداری کنید زیرا استفاده از ابزارهای جستجوی عکس معکوس میتونه تصویر رو به صاحبش ردیابی کنه و شما رو با مشکلات زیادی مواجه کنه. درباره قوانین یوتیوب در زمینه تامنیل این وبلاگ رو حتما بخونید.
۶. طرحهای مختلف تامنیل ویدیوهای یوتیوب رو آزمایش کنید
وقتی شک دارید که چه طرح تامنیلی مناسب کانال یوتیوب شما است، از آزمایش طرحهای مختلف نترسید. طرحی رو که دوست دارید شناسایی کنید، ویدیویی رو انتخاب کنید که عملکرد خوبی داشته باشه، تامنیل رو به طرح جدید تغییر بدین و نتایج رو دنبال کنید. اگه پس از تغییر تامنیل، نرخ کلیک شما افزایش پیدا کرد، پس این طرح نسبت به طرح قبلی برای مخاطبان شما مناسبتره.
تامنیل ویدیوهای یوتیوب
…
بیشتر بخوانید: