در این مقاله به شما میگوییم که چگونه هوش مصنوعی بر کسب درآمد و رتبهبندی کانال یوتیوب شما تأثیر میگذارد.
در این مدتی که همه جا حرف از هوش مصنوعی و تولید محتوا توسط آن است، بسیاری از ابزارهای هوش مصنوعی کارآمد آزمایش شده است که میتوانند همه کاری برای شما انجام دهند – از ایدهپردازی گرفته تا نوشتن فیلمنامه، ویدیوی تولید شده توسط هوش مصنوعی، دوبله، صداگذاری، ترجمه و ابزارهای SEO کانال یوتیوب.
حال سوالی که برای خیلی از یوتیوبرها و تولید کنندههای محتوا پیش میآید این است که: یوتیوب در مورد محتوایی که به شدت به اتوماسیون هوش مصنوعی متکی است چه فکری میکند؟ آیا بر کسب درآمد یا رتبه بندی کانال شما تأثیر میگذارد؟ در این مقاله قصد داریم این موضوع را روشن کنیم. با ما همراه باشید و اگر حوصله خواندن متن ندارید میتوانید متن پیش رو را بشنوید:
مشکلات در کسب درآمد محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی
هوش مصنوعی میتواند به تولید محتوا و جریان نقدی کانال یوتیوب شما کمک بزرگی کند. اما به یاد داشته باشید، یوتیوب قوانینی دارد. پلتفرم یوتیوب با استفاده از هوش مصنوعی برای کمک به تولید محتوای خوب مشکلی ندارد، اما از اینکه از هوش مصنوعی برای خودکارسازی کامل فرآیند تولید محتوا استفاده کنید، مشکل دارد. کانالهایی که دائماً محتوای تکراری و مشابه تولید میکنند، در خطر پذیرفته نشدن در YouTube Partner Program قرار میگیرند یا با حذف درآمد (دیمانیتایز) مواجه میشوند.
وقتی تیم یوتیوب کانال شما را برای کسب درآمد بررسی میکند، همه چیز را بررسی میکنند: (یادتان نرود که تیم انسانی هم آن را بررسی میکنند)
- موضوع اصلی کانال شما.
- ویدیوهای محبوب یا Popular شما.
- واچتایم کانال شما.
- و حتی عناوین و تامنیلهای شما.
اگر همه اینها بوی تولید انبوه بدهد، آنها علاقهای به آن نخواهند داشت. بنابراین، اگر میخواهید با کمک هوش مصنوعی در یوتیوب درآمد کسب کنید، از آن برای تقویت محتوای خود استفاده کنید، نه اینکه آن را به طور کامل جایگزین همه کارهایتان کنید.
آیا هوش مصنوعی میتواند به رتبه کانال یوتیوب شما آسیب برساند؟
وقتی صحبت از تأثیر محتوای ایجاد شده با هوش مصنوعی در رتبه بندی کانال میشود، همه چیز به اولویتهای الگوریتم یوتیوب برمیگردد. این الگوریتم، محتوای جذاب و مرتبطی را جستجو میکند که با خواسته بینندگان در سطح احساسی ارتباط برقرار کند. اگر محتوای ایجاد شده توسط هوش مصنوعی در آنجا به امتیاز مورد قبول نرسد، رتبه شما ممکن است ضربه بخورد. این عوامل اصلی که بر رتبه شما در یوتیوب تأثیر میگذارد چیست؟
- تعداد بازدید: بازدید بیشتر = رتبه بالاتر.
- تعامل کاربر: لایکها، اشتراکگذاریها و کامنتها از نظر کیفیت و ارتباط اهمیت دارند.
- واچتایم: تعامل بیشتر بیننده = رتبه بهتر.
- رضایت بیننده: از طریق نظرسنجیها و تعاملات کاربر (اشتراک گذاری، لایک، دیسلایک) همچنین در کامیونیتی پست.
- کلمات کلیدی و سئو: کلماتکلیدی، جمعیتشناسی، علاقه به موضوع، رقابت و فصلی بودن را الگوریتم برای رتبه بندی و پیشنهادات محتوا در نظر میگیرد.
اساساً این هوش مصنوعی نیست که میتواند رتبه شما را پایین بیاورد، بلکه کیفیت محتوایی است که در کانال خود آپلود میکنید. همانطور که گفته شد، هوش مصنوعی میتواند کمکی مفید در تولید محتوا باشد، به شرطی که قوانین یوتیوب را رعایت کنید و با دستورالعملهای آن هماهنگ باشید.
رد برخی افسانهها درباره محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در یوتیوب
برای جمع بندی، بیایید برخی از افسانههای استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا را از بین ببریم. این سه نکته مهم را به خاطر بسپارید:
- افسانه ۱: محتوای ایجاد شده با کمک هوش مصنوعی نمیتواند مانیتایز شود!
حقیقت: این یک تصور غلط رایج است. محتوای تولید شده با هوش مصنوعی تا زمانی که کپیرایت را نقض نکند، از محتوای تکراری تشکیل نشده باشد و به شدت به الگوها و روشهای تولید انبوه متکی نباشد، میتواند در یوتیوب کسب درآمد کند.
- افسانه ۲: استفاده از صداهای هوش مصنوعی از کسب درآمد جلوگیری میکند!
حقیقت: صداهای تولید شده توسط هوش مصنوعی تا زمانی مجاز هستند که محتوا ارزشمند و جذاب باشد. از استفاده از نرم افزار تبدیل متن به گفتار رایگان با کیفیت پایین خودداری کنید، زیرا می تواند به کیفیت ویدیوی شما آسیب برساند.
- افسانه ۳: کانالهایی که از هوش مصنوعی در تولید محتوا استفاده میکنند درآمد کمتری دارند!
حقیقت: درآمد به عوامل مختلفی مانند موضوع شما، CPM و واچتایم، جغرافیای بینندگان شما و … بستگی دارد، نه به این که آیا محتوا توسط هوش مصنوعی تولید شده است یا خیر. محتوای باکیفیت میتواند بدون توجه به روش ایجاد (هوش مصنوعی است یا نه) درآمد ایجاد کند.
نکته اصلی این است که تا زمانی که محتوای شما منحصر به فرد، ارزشمند و جالب باشد، میتوانید از ابزارهای هوش مصنوعی برای روانتر کردن فرآیند تولید محتوا استفاده کنید. به خاطر داشته باشید، موفقیت با میانبر به دست نمیآید.
…
بیشتر بخوانید:
یوتیوبرهای کوچک چگونه از هوش مصنوعی Chat GPT استفاده کنند؟