رقابت یوتیوب و تیک تاک| کودکان و نوجوانان زمان بیشتری صرف تماشای TikTok کردند

داده‌های آماری جدید رقابت یوتیوب و تیک تاک را نشان می‌دهد که کودکان و نوجوانان اکنون زمان بیشتری را نسبت به یوتیوب صرف تماشای تیک تاک می‌کنند.

در واقع، این مورد از ژوئن 2020 وجود داشته است – ماهی که تیک تاک از نظر میانگین ِدقیقه‌های روزانه که افراد 4 تا 18 ساله برای دسترسی به این دو پلتفرم ویدیویی رقابتی صرف کردند، از یوتیوب پیشی گرفت. در واقع در آن ماه، تیک تاک برای اولین بار از یوتیوب پیشی گرفت، چون این جمعیت جوان‌تر به طور متوسط ​​82 دقیقه در روز در تیک تاک در مقابل میانگین 75 دقیقه در روز در YouTube بود.

در سال‌های پس از آن، تیک تاک همچنان بر کاربران جوان‌تر تسلط داشته است. تا پایان سال 2021، کودکان و نوجوانان به طور متوسط ​​91 دقیقه در روز تیک تاک تماشا می‌کردند در حالی که تنها 56 دقیقه در روز برای تماشای یوتیوب در سطح جهانی وقت صرف شد.

این بدان معناست که بچه‌ها لزوماً نمی‌نشینند هر روز یک ساعت و نیم تیک تاک و یک ساعت تیک تاک تماشا کنند. اما داده‌ها نشان می‌دهند که چگونه روند مشاهده در طول زمان تغییر کرده است، جایی که برخی از روزها بچه‌ها ویدیوهای آنلاین بیشتری نسبت به دیگران تماشا کرده‌اند و بین برنامه‌های مورد علاقه خود جابه‌جا شده‌اند.

با این حال، تصویر وسیع‌تری که این داده نشان می‌دهد، تصویری است که بزرگترین پلتفرم ویدیویی جهان یعنی یوتیوب ممکن است کنترل خود را بر نسل بعدی کاربران وب از دست بدهد! در گزارش سالانه دیگری هم که قبلا Qustodio منتشر کرده بود, استفاده از برنامه‌های کودکان را تجزیه و تحلیل کرده بود و متوجه شده بود که تیک تاک از نظر میانگین زمان صرف شده به یوتیوب نزدیک شده است.

طبق یافته‌های techcrunch، یوتیوب در سال 2019 همچنان جلوتر بود، چون کودکان و نوجوانان به طور متوسط ​​48 دقیقه را در سطح جهانی روی این پلتفرم سپری می‌کردند، در مقایسه با 38 دقیقه در TikTok. اما با تغییر کاربری که در ژوئن 2020 رخ داد، تیک تاک در کل سال 2020 با میانگین 75 دقیقه در روز، در مقایسه با 64 دقیقه برای یوتیوب، در صدر قرار گرفت.

در سال گذشته، میانگین ها از هم دورتر شدند. در سال 2021، این جمعیت جوان‌تر به طور متوسط ​​91 دقیقه در روز را در TikTok در مقابل فقط 56 دقیقه در YouTube صرف می‌کرد. رقابت یوتیوب و تیک تاک

رقابت یوتیوب و TikTok

رقابت یوتیوب و TikTok

این شرکت همچنین معیارهایی را برای کشورهای پیشرو مانند ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و اسپانیا منتشر کرد که در مقایسه با روندهای جهانی، تغییر حتی باورنکردنی‌تری را بر مبنای منطقه‌ای نشان می‌دهد. به عنوان مثال، کودکان و نوجوانان ایالات متحده در سال گذشته به طور متوسط ​​99 دقیقه در روز در تیک تاک در مقابل 61 دقیقه در یوتیوب صرف کردند. در بریتانیا، استفاده از تیک تاک به 102 دقیقه در روز رسید، در مقابل فقط 53 دقیقه در یوتیوب. باید توجه داشته باشیم که این ارقام شامل استفاده از وب‌سایت و اپلیکیشن می‌شود.بدون شک، یوتیوب به خوبی از این تغییر در رفتار مصرف‌کننده آگاه است، مانند سایر سازندگان اپلیکیشن‌های اجتماعی. به همین دلیل است که یوتیوب، اینستاگرام، فیسبوک و اسنپ‌چت همگی اکنون فید ویدیوی عمودی کوتاه تیک تاک را کپی کرده‌اند.😉

 

YouTube Shorts

اما در مورد یوتیوب Shorts که یک پلتفرم ویدیوی کوتاه است در دل بزرگ‌ترین موتور جستجوی ویدیویی. این شرکت ثابت خواهد کرد که این یک موتور اکتشافی است که کاربران را به سمت ویدیوهای طولانی سوق خواهد داد. این شرکت اخیراً اعلام کرد که یوتیوب شورت‌ها به بیش از 1.5 میلیارد کاربر لاگین شده در ماه رسیده است و پیشنهاد کرد کانال‌هایی که ویدیوهایی با طول‌های مختلف تولید می‌کنند، در زمان تماشا افزایش یافته‌اند.

اما علیرغم پذیرش رشد افزایشی Shorts بر اساس داده‌های یوتیوب، به نظر می‌رسد تحقیقات Qustodio نشان می‌دهد که افراد جوان‌تر و نوجوان‌تر به سادگی محتوای فرم کوتاه ارائه شده توسط تیک تاک را انتخاب کرده‌اند. در همان زمان، TikTok به آرامی کاربران خود را به سمت تماشای ویدیوهای طولانی‌تر سوق داده است. به عنوان مثال، امسال TikTok حداکثر طول ویدیو را به 10 دقیقه افزایش داد.

در سال 2020، تیک تاک به کریتورها گفت که 11 تا 17 ثانیه نقطه عطف ویدیو برای یافتن مخاطب است. در نوامبر 2021، آن را به 21 تا 34 ثانیه تغییر داد.

با این حال، خبر خوب برای یوتیوب و اهالی یوتیوب این است که از نظر زمان صرف شده, همچنان این پلتفرم از سایر سرویس‌های پخش ویدیو جلوتر است.

در سطح جهانی، بچه‌ها سال گذشته روزانه 56 دقیقه در یوتیوب سپری کردند، بالاتر از Disney+ (47 دقیقه)، Netflix (45 دقیقه)، Amazon Prime (40 دقیقه)، Hulu (38 دقیقه) و Twitch (20 دقیقه). رقابت یوتیوب و تیک تاک

 

منبع: techcrunch.com

 

بیشتر بخوانید:

یوتیوب تبلیغات را به Shorts می آورد | ۳۰ میلیارد بازدید روزانه

یوتیوبرهای مطرح درباره YouTube Shorts چه گفتند؟

یک سال از راه اندازی یوتیوب شورت گذشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© All contents and rights belongs to Zinonetwork 2025