نیل موهان، مدیرعامل جدید یوتیوب، به اولویتهای یوتیوب در سال ۲۰۲۳ پرداخته است: حمایت از موفقیت کریتورها، ساختن یوتیوب آینده، و محافظت از جامعه یوتیوب.
متن زیر به قلم نیل موهان, مدیر جدید یوتیوب نوشته شده است:
« کمی بیش از ۱۵ سال پیش، از شرکتی بازدید کردم که برداشت جالبی از ویدیوی دیجیتال داشت. همانطور که در دفاتر کوچک یوتیوب بالای یک پیتزا فروشی قدم میزدم، میتوانستم آیندهی این پلتفرم را ببینم. من در چند هفته گذشته به آن لحظه فکر کردم، زمانی که دوست و مدیر دیرینهام سوزان به سمت مشاور Google و Alphabet تبدیل شد و من به عنوان رهبر جدید YouTube سکان هدایت را بر عهده گرفتم. در اولین روزهای راه اندازی آن، من پتانسیل یوتیوب را دیده بودم. اکنون، من فوقالعاده هیجانزده هستم که باید آیندهی آن را بسازم. من بخش زیادی از دوران حرفهای خود را در Google گذراندم و قبلاً در ساخت محصولات تبلیغاتی برای کمک به ایجاد محتوا در سراسر اینترنت کمک مالی کردم. در زمانی که من به عنوان مدیر ارشد محصولات یوتیوب بودم، تیمهای ما فرصتهایی را برای کریتورها ایجاد کردند و تجربیات شگفتانگیزی برای بینندگان ساختند. همانطور که به آیندهی یوتیوب نگاه میکنم، مطمئن هستم که تمام انرژی خود را برای آنچه برای یوتیوبرها و بینندگان مهم است, به کار میگیریم. امروز در این نامه در مورد اولویتهای کلیدی خود حرف میزنم: حمایت از موفقیت کریتورها، ساختن یوتیوب آینده، و محافظت از جامعه یوتیوب.
حمایت از موفقیت کریتورها
کریتورها و هنرمندان قلب YouTube هستند و من همچنان آنها را در اولویت یوتیوب در سال ۲۰۲۳ قرار میدهم. در شرایط چالش برانگیز اقتصاد کلان امروزی، ما فرصتهایی را برای رشد یک کسب و کار در پلتفرم خود ارائه میدهیم. بر اساس تحقیقات آکسفورد اکونومیکس، اکوسیستم خلاق یوتیوب در سال 2021 بیش از دو میلیون شغل را در برزیل، کانادا، ایالات متحده، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، فرانسه، استرالیا، آلمان، بریتانیا، هند و ترکیه پشتیبانی کرد.
میلیاردها بیننده هر ماه برای تماشای میلیاردها ساعت در روز به یوتیوب میآیند و افراد بیشتری نسبت به قبل در یوتیوب محتوا تولید میکنند. به عنوان مثال، «Beleaf in Fatherhood» به ما دریچه ای به زندگی روزمره خانوادگی از چشم یک پدر سیاه پوست میدهد و پیچیدگی تربیت فرزندان را در آمریکای در حال تکامل نشان میدهد.
در ادامه نحوه کار ما برای حمایت از موفقیت کریتورها در سراسر این پلتفرم در سال جاری آمده است:
ارائه راههای بیشتری برای کسب درآمد به کریتورها: یوتیوب به کریتورها کمک میکند تا روابط عمیقی با مخاطبان ایجاد کنند و ابزارهای بیشتری را به آنها ارائه میدهد تا با انجام کاری که دوست دارند، امرار معاش کنند. سال گذشته صدها هزار کانال برای اولین بار در یوتیوب درآمد کسب کردند. و با گسترش کسب و کار اشتراکی، سرمایهگذاری در خرید، و بهبود مستمر کالاهای دیجیتال پولی، فرصتهای بیشتری را برای کریتورها خارج از تبلیغات, فراهم میکنیم. این گزینهها برای سازندگان تأثیرگذار است. به عنوان مثال قابلیت ممبرشیپ؛ بیش از شش میلیون بیننده برای عضویت کانال در یوتیوب در دسامبر 2022 پرداخت کردند که نسبت به سال قبل بیش از 20 درصد افزایش داشت.
گوش دادن به درخواستهای کریتورها: مشتاقانه منتظر دیدار با کریتورهای بیشتری هستم تا نحوه حمایت از آنها را در یوتیوب بشنوم. بازخورد سازنده بخش مهمی از نحوه توسعه محصولات است، مانند ویژگی چند زبانه کردن ویدیو که به کریتورها اجازه میدهد با افزودن تراکهای زبانی به ویدیوهایشان، به مخاطبان جدیدی دست یابند. ما در حال گسترش دسترسی به این ویژگی برای هزاران یوتیوبر دیگر هستیم و همچنین در حال آزمایش آن در لایواستریم و Shorts هستیم.
همچنین از کریتورها درباره اهمیت گسترش دسترسی برای افرادی که ناشنوا یا کمشنوا هستند شنیده ایم. به لطف سرمایهگذاریهای بلندمدت در یادگیری ماشینی، اکنون زیرنویسهای خودکار را به زبانهای بیشتری ارائه میکنیم. همچنین زیرنویسهای ترجمهشده ماشینی را برای تلفن همراه ارائه میکنیم که بینندگان را قادر میسازد زیرنویسهای خود را به ۱۶ زبان ترجمه کنند. یوتیوب بیش از شش میلیارد ویدیو را زیرنویس کرده است که بیش از یک میلیارد کاربر هر روز ویدیوهایی را با زیرنویسهای فعال تماشا میکنند.
و همچنین از طریق افزایش پشتیبانی به صدای یوتیوبرها گوش میدهیم. در سال گذشته، تعداد کریتورها و شرکایی را که میتوانند از طریق چت یا ایمیل کمک مستقیم دریافت کنند، بیش از دو برابر کردیم. بیش از نیمی از این کریتورها خارج از ایالات متحده هستند.
رشد جامعه کریتورهای بازی: سال گذشته از کریتورهای برتر بازی fuslie، Sykkuno، LilyPichu، Swagg، Myth و NexxuzWorld برای پخش انحصاری در یوتیوب استقبال کردیم. آنها به ایجاد شتاب باورنکردنی کمک کردند – ما در سال 2022 بیش از دو تریلیون بازدید مربوط به بازی را در پلتفرم خود دیدیم. ما دیدیم که چگونه عضویتهای با استعداد، کریتورها را با جامعه خودشان مرتبط کرده است و امسال در حال گسترش بیشتر آن به تلفن همراه هستیم. جریانهای بازی، نکات برجسته و واکنشهای به یاد ماندنی زیادی را به همراه دارند که بینندگان دوست دارند آنها را کلیپ کنند. ما بینندگان را قادر میسازیم تا کلیپها را دوباره در Shorts میکس کنند و ویژگیهایی اضافه میکنیم که ترکیب مجدد بهترین محتوای بازی را به Shorts آسان میکند.
ساختن یوتیوب آینده
ما روی ویژگیها و تجربیاتی سرمایهگذاری میکنیم که یوتیوب در سال ۲۰۲۳ را در حال حاضر و در آینده به خانهای عالی برای بینندگان و کریتورها تبدیل میکند، از دوبرابر کردن استریمها و تلویزیون تا باز کردن پتانسیل خلاقانه بینظیر. ما به طور خاص روی اینها تمرکز کردهایم:
بینندگان: بهترین استریمها و تجربه تلویزیون متصل. از اولین روزهای خود، یوتیوب جامعه بینندگان را تقویت کرده است، و امروز تجربه بهتری را برای تعامل با سازندگان و دیگر افراد ارائه میدهیم. این با ملاقات بیننده در جایی که آنها در حال تماشای محتوا هستند شروع میشود. و در نهایت، این به بزرگترین صفحه نمایش در اکثر خانواده ها، یعنی تلویزیون، بر میگردد. تلویزیون در سال گذشته سریعترین رشد را در صفحه نمایش ما داشت و ما شاهد رشد و شتاب در سطح بین المللی هستیم.
ما بهترینهای یوتیوب را به اتاق نشیمن خانه شما میآوریم – کریتورهایی که مردم دوستشان دارند، استریمهایی که میخواهند و ویژگیهای مفیدی که از یوتیوب انتظار دارند. ما اخیراً تجربه تلفن همراه Shorts را با قالبی مناسب برای تلویزیون تطبیق دادیم.
کریتورها و یوتیوبرها: یوتیوب بزرگترین بوم خلاقانه هر پلتفرمی را ارائه میدهد و ما به طور مداوم آن را گسترش میدهیم. Shorts اکنون به طور میانگین بیش از 50 میلیارد بازدید روزانه دارد. و در سال گذشته، تعداد کانالهایی که روزانه در Shorts آپلود میشدند بیش از 80٪ افزایش یافت. من دوست دارم ببینم مردم چگونه از شورت برای ایجاد کامیونیتی خود استفاده میکنند.
یکی از زمینههایی که کریتورها به طور فزاینده ای به آن علاقه دارند، پادکست است. در واقع، یوتیوب اکنون دومین مقصد محبوب برای گوش دادن به پادکستها است. امسال نمایش پادکستهای خود را در یوتیوب برای کریتورها و هنرمندان آسانتر میکنیم. ویژگیهای جدید در استودیوی یوتیوب انتشار پادکستها را آسانتر میکند، و همچنین شروع به ارائه اولین پادکستهای صوتی و تصویری برای میلیونها نفری که از YouTube Music در ایالات متحده استفاده میکنند، کردهایم.
محافظت از کامیونیتی یوتیوب
همانطور که ما به نوآوری ادامه میدهیم، هیچ چیز مهم تر از انجام مسئولیت خود برای محافظت از این جامعه نیست. ما روی تیمها، فناوری و سیستمهایی سرمایهگذاری میکنیم که تضمین میکنند کریتورها و بینندگان تجربهای امن در یوتیوب دارند.
«همه این تلاشها حیاتی هستند، اما من بهعنوان یک پدر برای محافظت از بچهها در پلتفرم خود سرمایهگذاری میکنم».
همه این تلاشها حیاتی هستند، اما من بهعنوان یک پدر برای محافظت از بچهها در پلتفرم خود سرمایهگذاری میکنم. ما همیشه به دنبال راههای بیشتری برای آسانتر کردن یافتن ویدیوهای مناسب خانواده از طریق YouTube Kids هستیم. ما YouTube Kids را ساختیم تا محیطی را برای بچهها ایجاد کنیم تا علایق خود را کشف کنند. ما همچنین برای افراد زیر 18 سال محافظت ایجاد کردهایم. اما فقط ایمنتر بودن برای کودکان کافی نیست، ما همچنین میخواهیم ویدیوهایی که آنها کاوش میکنند غنیتر باشد. در حالی که هیچ سیستمی کامل نیست، ما منابع گستردهای را برای ایجاد لایههای حفاظتی متعدد و بالا بردن محتوای باکیفیت قرار دادهایم که به کودکان کمک میکند یاد بگیرند و رشد کنند.
با نگاه به آینده
این یک لحظه مهم برای صنعت ما (یوتیوب در سال ۲۰۲۳) است. هوش مصنوعی فرصتهای خلاقانه باورنکردنی را ارائه میدهد، اما باید با سرپرستی مسئولانه متعادل شود. کریتورها، بینندگان، و تبلیغکنندگان انتخابهای بیشتری نسبت به قبل در مورد مکانِ گذراندن وقت خود دارند و پلتفرمهایی مانند یوتیوب باید قالبهای مختلفی ارائه دهند و در عین حال روی سیاستهایی سرمایهگذاری کنند که از پلتفرمها در برابر آسیبهای دنیای واقعی محافظت میکنند.
من سالها پیش قدرت یوتیوب را در دفاترش بالای یک پیتزا فروشی دیدم. قدرت آن ناشی از حس مشترک یک جامعه است که بیش از مجموع اجزای آن است. جادوی پلتفرم ما این است که کریتورها، هنرمندان، تبلیغکنندگان و بینندگان میتوانند برای انجام کاری شگفتانگیز گرد هم آیند.
این چیزی است که به من و همه افراد در یوتیوب انگیزه میدهد تا هر روز بهترین کارمان را انجام دهیم. و ما همچنان به این کار ادامه خواهیم داد تا پلتفرم خود را به مکان بهتری برای اشتراکگذاری داستانها، یادگیری مهارتهای جدید، دسترسی به اطلاعات و ایجاد جامعه بزرگتر و بهتر تبدیل کنیم. »
بهترینهای یوتیوب هنوز در راه است …