تغییرات جدید و مهم الگوریتم اینستاگرام (2023)

اگر در پلتفرم اینستاگرام فعال باشید باید بدانید که به تازگی الگوریتم اینستاگرام تغییرات زیادی داشته است به خصوص اگر از این پلتفرم برای جذب مخاطب برای افزایش سود و درآمد استفاده می‌کنید. ما در این وبلاگ برخلاف همیشه که فقط از یوتیوب اطلاع رسانی می‌کردیم، تصمیم گرفتیم مهم ترین تغییرات الگوریتم اینستاگرام را بازگو کنیم. اگر به طور جدی در اینستاگرام فعالیت می‌کنید حتما این وبلاگ را تا انتها بخوانید.

1- توضیحات طولانی‌تر برای حداکثر تعامل.

بهتر است توضیحات (کپشن) بین 100 تا 165 کاراکتر باشد. توضیحات طولانی‌تر باعث می‌شود زمان دیده شدن پست یا ویدئو طولانی‌تر شود. اولین جمله باید جلب توجه و کاربر را به مطالعه کامل کپشن تشویق کند. یک داستان قانع کننده و یا راهنمایی‌های گام به گام مربوط به پست را ارائه دهید. یک دعوت به اقدام (CTA) برای تشویق کاربر به تعامل داشته باشید. این CTA شامل دعوت به لایک و دنبال کردن صفحه نباشد.

2- از ایموجی‌های بیشتر برای خوانایی پیشرفته استفاده کنید.

ایموجی‌ها می‌توانند احساسات را به توضیحات پست شما اضافه کنند و به پست شما شخصیت بدهند و آن را جذاب‌تر و خواندن آن را آسان‌تر کنند. از نوشتن پاراگراف‌های طولانی بدون فاصله خودداری کنید، زیرا می‌تواند کاربران را از درگیر شدن با محتوای شما باز دارد. در عوض، یک ساختار بصری جذاب با قلاب ها، نقاط گلوله و یک CTA قانع کننده ایجاد کنید.

الگوریتم اینستاگرام

3- از محتوای اسلایدی استفاده کنید تا کاربران را درگیر نگه دارید.

این الگوریتم اینستاگرام از محتوایی حمایت می‌کند که کاربران را درگیر خود نگه می‌دارد و آنها را تشویق می‌کند تا زمان بیشتری را در پلتفرم سپری کنند. محتوای نمایش اسلاید، که ویدیوی شما را با تصاویر یا واکنش های اضافی ترکیب می‌کند، می‌تواند به طور موثر به این هدف دست یابد.

 

4- با مخاطبان خود تعامل داشته باشید.

تعامل با مخاطبان برای ایجاد یک فالوور وفادار و نشان دادن ارزش محتوای شما به الگوریتم ضروری است. گفتگوهایی را در بخش نظرات خود ایجاد کنید و به عنوان فردی که به مخاطبان خود پاسخ می‌دهد شناخته شوید. هنگامی که شخصی در مورد پست شما نظر می‌دهد، پاسخ دادن به نظر او آنها را تشویق می‌کند که به پست شما بازگردند و به الگوریتم سیگنال می‌دهند که محتوای شما ارزش تبلیغ دارد. اگر کمتر از 10000 فالوور دارید، افرادی که با محتوای شما درگیر هستند را دنبال کنید. در مراحل اولیه، این به ایجاد یک کامیونیتی قوی کمک می‌کند و پیروی متقابل را تشویق می‌کند.

 

5- استفاده سنتی از هشتگ منسوخ شده است.

نردبان هشتگ امروز یک روش منسوخ شده در الگوریتم اینستاگرام هستند. اینستاگرام تمایل دارد برای استفاده از هشتگ‌ها استراتژی درستی داشته باشید. ارتباط هشتگ‌ها با موضوع پست، اهمیت قابل توجهی دارد. ساخت ترکیب مناسب هشتگ‌ها یک هنر است. برای این کار یک قانون کلی وجود دارد:

  • 80٪ هشتگ‌های بزرگ: کسانی که تعداد پست بالایی دارند.
  • 20٪ هشتگ‌های کوچک: کسانی که پست‌های کمتری دارند.
    به یاد داشته باشید، ارتباط مهم است. هشتگ‌هایی را انتخاب کنید که واقعاً با محتوای شما مطابقت داشته باشد تا بینندگان بالقوه را از خود دور نکنید. بسته به استراتژی خود، ترکیبی از 3-4، 7-8 یا 12-15 هشتگ در هر پست را انتخاب کنید. همیشه هشتگ‌ها را بعد از توضیحات پست خود قرار دهید که در حالت ایده آل باید 125 تا 150 کاراکتر باشد.

6- بایو اینستاگرام خود را بهینه کنید.

اطلاعات نامربوط را حذف کنید. بیوگرافی خود را از هر محتوایی که به کلیدواژه‌های مورد نظر شما مرتبط نیست، کوتاه کنید. محتوای نامربوط می‌تواند قابلیت جستجوی پروفایل شما را کاهش دهد. از کلمات کلیدی استفاده کنید. خط اول بیوگرافی خود را طوری بسازید تا به وضوح آنچه را که انجام می‌دهید بیان کنید و کلمات کلیدی مرتبط را در آن بگنجانید. این به پروفایل شما در جستجوهای مربوط به موضوع شما کمک می‌کند.

 

7- توضیحات خود را بهینه کنید.

  • محدود کردن هشتگ‌ها: از استفاده از هشتگ در توضیحات خود به جز در انتها خودداری کنید. استفاده بیش از حد از هشتگ‌ها در توضیحات اصلی می‌تواند حواس را از محتوای شما منحرف کند.
  • اجتناب از بلوک‌های طولانی متن: توضیحات خود را با شکلک‌ها، کلمات کلیدی و فاصله تقسیم کنید تا از نظر بصری جذاب و خواننده پسند باشد. جمله اول برای جلب توجه مخاطبان شما بسیار مهم است.

 

8- طول محتوای خود را تنظیم کنید.

  • محتوای فرم کوتاه‌تر: ویدیوهای بین 5 تا 11 ثانیه معمولاً در اینستاگرام منتشر می‌شوند. اگر در اصل محتوای طولانی ایجاد می‌کنید، از ویژگی Green screen استفاده کنید، قلاب‌های متنی اضافه کنید و زیرنویس‌ها را برای جذب مخاطب خود حتما در ویدیو قرار دهید.
  • با طول‌های مختلف آزمایش کنید: اگر در محتوای کوتاه موفق بوده‌اید، سعی کنید آن را به شکل متوسط یا طولانی دوباره ایجاد کنید. این می‌تواند به شما کمک کند تا به بخش‌های مختلف مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید.

تلاش برای بیان کل داستان خود در یک پست، اشتباه محض است. در عوض، روایت خود را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید و یک سریال بسازید. چه محتوای آموزشی باشد چه سرگرم کننده، به یاد داشته باشید که آن را مختصر و جذاب نگه دارید. این روند در مورد برانگیختن علاقه مخاطبان شما است، نه تحت تأثیر قرار دادن آنها.

 

9- صفحه For You اینستاگرام را بررسی کنید.

  • موضوعات پرطرفدار را سرچ کنید و درباره آنها تحقیق کنید: روی پست‌هایی که مورد علاقه شما هستند کلیک کنید و بیش از 10000 لایک داشته باشید. این می‌تواند به شما کمک کند موضوعات پرطرفدار را در موضوع خود شناسایی کنید.
  • تجزیه و تحلیل پست‌های موفق: قالب، طول و قلاب مورد استفاده در پست‌های با عملکرد برتر را بررسی کنید. برای اطلاعات بیشتر، کریتورهایی را دنبال کنید که در موضوع شما برتر هستند. برای به حداکثر رساندن بازدید خود، محتوای شما باید با آنچه در حال حاضر ترند است مطابقت داشته باشد. این به معنای ایجاد محتوا در موضوعات، قالب‌ها و طول‌هایی است که با ترندهای فعلی مطابقت دارد. الگوریتم اینستاگرام به محتوای متناسب با ترندها پاداش می‌دهد، بنابراین حفظ آن بسیار مهم است.

 

10- عناصر تاکتیکی را ترکیب کنید.

برای اطمینان از اینکه محتوای شما بینندگان را درگیر می‌کند، چند عنصر تاکتیکی را در نظر بگیرید:

  • از قلاب‌های متنی روی صفحه برای جلب توجه استفاده کنید.
  • برای دسترسی به محتوای خود، زیرنویس‌ها را پیاده سازی کنید.
  • ویدیو را صداگذاری و b-roll کنید برای حفظ علاقه بیننده‌ها.

11- محتوای رقابتی تولید کنید.

اینستاگرام یک پلتفرم رقابتی است و کریتورها در هر جایگاه و موضوعی وجود دارند. برای متمایز شدن، محتوای شما باید بهتر از رقبای شما باشد. این بدان معنا نیست که شما باید رقبای خود را دقیقا کپی کنید، بلکه دیدگاه منحصر به فرد خود را درباره آن موضوع ارائه دهید. راهی برای ارائه محتوای خود بیابید که به ارزش افزوده می‌افزاید یا زاویه‌ای تازه در مورد آن موضوع ارائه می‌کند. هدف این است که محتوایی ایجاد کنید که از آنچه دیگران در زمینه شما تولید می‌کنند، پیشی بگیرد.

12- توجه به ریلزها

ریلزها به موتور رشد اینستاگرام تبدیل شده‌اند. اشتراک‌گذاری‌ها (Share)، نه لایک‌ها یا کامنت‌ها، عامل اصلی در افزایش بازدید ریلز هستند. از محتوای با وضوح و کیفیت پایین، واترمارک و ریلز‌های بی‌صدا خودداری کنید. سعی کنید کل صفحه را با محتوای جذاب پر کنید. همچنین، از موضوعات سیاسی دوری کنید و از ارسال مجدد مطالب مشابه در ریلزها خودداری کنید. یکی از جنبه‌های حیاتی موفقیت ریلز، حفظ توجه بیننده است. اینستاگرام تأکید می‌کند که محتوایی که «در تمام طول مسیر، از ابتدا تا انتها» تماشا می‌شود، بازدیدهای بیشتری دریافت می‌کند (دقیقا مشابه الگوریتم یوتیوب که هر چقدر ویدیو بیشتر تماشا شود و واچ تایم بالاتری بگیرد الگوریتم یوتیوب آن ویدیو را بیشتر پیشنهاد می‌هد). این به معنای هدف گذاری برای نرخ ماندگاری بالا، شاید حتی 100٪ است. برای دستیابی به این هدف، ایجاد ویدیوهای طولانی‌تر (40 تا 90 ثانیه) را در نظر بگیرید که عملکرد بهتری نسبت به رقبا دارند. به‌جای اینکه در ابتدا هدف ویدیوی خود را نشان دهید، سعی کنید بینندگان را کنجکاو و حتی کمی متحیر کنید. احساس FOMO (ترس از دست دادن) یا یک حلقه باز ایجاد کنید، آنها را به تماشای تا آخر برای کسب اطلاعات یا سرگرمی ارزشمند ترغیب کنید. در ویدیوهای خود، هر سه تا چهار ثانیه کلیپ ها را تغییر دهید. این کار بیننده را درگیر می‌کند و به کنترل لحن صدای شما کمک می‌کند. کاربران اینستاگرام به کلیپ‌های کوتاه و جذاب عادت دارند، بنابراین محتوای خود را مطابق با آن تنظیم کنید.
زیرنویس‌ها و متن جذاب روی صفحه مهم هستند. چرا؟ بسیاری از کاربران ویدیوها را بدون صدا تماشا می‌کنند، بنابراین انگیزه‌ای برای آنها فراهم کنید تا آن را روشن کنند. علاوه بر این، وقتی بینندگان متن شما را می‌خوانند، آنها را مجذوب خود می‌کند و به افزایش واچ تایم کمک می‌کند. واچ‌تایم شما برای الگوریتم اینستاگرام بسیار مهم است. دو راه برای تقویت آن وجود دارد:

  • ویرایش متنوع: برای حفظ علاقه بیننده، سبک‌های ویرایش و طول کلیپ‌های مختلف را آزمایش کنید.
  • تنظیم طول ویدیو: طول ویدیوی خود را دستکاری کنید تا با میانگین واچ تایم شما هماهنگ شود. این می‌تواند تعامل را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

 

13- استفاده از رنگ‌ها در عناوین

از رنگ‌های با کنتراست بالا برای متن خود استفاده کنید. سفید، سیاه، زرد و قرمز به خوبی کار می‌کنند، زیرا توجه را جلب می‌کنند و در اکثر پس زمینه‌ها قابل خواندن هستند. اطمینان حاصل کنید که متن شما متمایز است تا بینندگان را درگیر کند.

14- زمان‌بندی درست در انتشار پست‌ها

زمان بندی در دنیای پرشتاب اینستاگرام نکته کلیدی است. بهترین زمان‌های ارسال پست عبارتند از:

  • 9:00 صبح تا 10:30 صبح
  • 1:00 بعد از ظهر تا 3:00 بعد از ظهر
  • 7:00 عصر تا 10:00 شب

با این حال، فقط ارسال پست در زمان مناسب کافی نیست. به فاصله بین پست‌ها توجه کنید و حداقل یک ساعت بین هر پست را هدف قرار دهید. همچنین، اطمینان حاصل کنید که محتوای شما از نظر متنی با زمان انتخابی شما مرتبط است.

الگوریتم اینستاگرام

15- اهمیت به کامنت‌ها

با کمال تعجب، نظرات نفرت انگیز می‌توانند مفید باشند. آنها به بحث و گفتگو دامن می‌زنند، زمان صرف شده در بخش کامنت‌ها را افزایش می‌دهند و در نهایت دیده شدن پست شما را در اینستاگرام بهبود می‌بخشند.

16- سمی به نام رویکرد تکراری

قبل از ارسال، بررسی کنید که آیا محتوای شما سابقه‌ای در صفحه “For You” اینستاگرام دارد یا خیر. کلمات کلیدی مرتبط با قلاب، متن یا موضوع خود را جستجو کنید. اگر کمبود محتوای مرتبط وجود دارد، ایده یا زاویه خود را اصلاح کنید.

مترجم و نویسنده: ابوالفضل خانزاده

سرویس کپی رایت اینستاگرام در زینو نتورک راه‌اندازی شد

© All contents and rights belongs to Zinonetwork 2025