توصیه های قدیمی یوتیوب که در سال ۲۰۲۳ باید نادیده بگیرید+ فایل صوتی

توصیه‌های زیادی در مورد نحوه رشد کانال یوتیوب در سال ۲۰۲۳ وجود دارد، اما به کدام اطلاعات باید اعتماد کنید؟
در دنیای پر سرعت یوتیوب، به راحتی می‌توانید در جریان آخرین روندها و تاکتیک‌های رشد کانال خود قرار بگیرید. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که آنچه امروز کار می‌کند ممکن است لزوماً در آینده کارساز نباشد. با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا هشت توصیه یوتیوب وجود دارد که باید در سال ۲۰۲۳ نادیده گرفته شود.
‌‌

1. یک کانال جداگانه برای شورت‌های یوتیوب خود راه اندازی کنید ❌

برخی از کریتورها نگران هستند که مخلوط کردن ویدیوهای طولانی با ویدیوهای کوتاه‌تر به کانال آنها آسیب برساند. وقتی از مهم‌ترین قانون رشد یوتیوب پیروی می‌کنید منطقی است: برای مخاطبان خود و نه هیچ‌کس دیگر ویدیو بسازید.
این سوال پیش می‌آید: اگر بینندگان از Shorts شما حمایت می‌کنند، چرا ناگهان باید ویدیوی بلند بخواهند؟ و اگر آنها در حال حاضر از ویدیوهای بلند شما خوششان می‌آید، چرا باید شورت بخواهند؟
خوشبختانه، این مشکلی است که دیگر لازم نیست نگران آن باشید. یوتیوب شکاف بین لانگ و شورت را پر کرده است تا بتوانند با هم دیگر در یک کانال وجود داشته باشند. این پلتفرم, به شما اجازه می‌دهد کانال خود را با هر دو نوع محتوا رشد دهید.

2. معرفی خود در هر ویدیو ❌

گفتن «سلام» در ابتدای یک ویدیو ایرادی ندارد، اما سعی کنید هر بار خودتان، کانال و جایگاهتان را معرفی نکنید. وقتی بیننده این اطلاعات را بداند، تکرار آن قطعا بی معنی است.
در عوض، با ارزشی که به بینندگان قبل از کلیک کردن روی ویدیو قول داده بودید، ویدیو را رهبری کنید. این می‌تواند ایده اصلی یا خط داستانی باشد که در تایتل، تامنیل یا توضیحات ویدیوی شما دیده‌اند. بالاخره این همان چیزی است که آنها برای دیدن ویدیو کلیک کرده و آمده‌اند!
‌رشد کانال یوتیوب در سال ۲۰۲۳

3. تمرکز بر تگ‌های یوتیوب ❌

بسیاری از مردم فکر می‌کنند برای رشد کانال یوتیوب در سال ۲۰۲۳ با افزودن تگ‌ها به یک ویدیو، بازدیدهای بیشتری دریافت می‌کنند، اما اینطور نیست. تگ‌ها به افراد کمک می‌کنند تا محتوای شما را پیدا کنند، به خصوص اگر موضوع اغلب اشتباه املایی داشته باشد.
“Tomatoes” مثال خوبی است. بسیاری از مردم با تایپ کردن «tomatos»،ا  E را کنار می‌گذارند، بنابراین اگر ویدیویی درباره پرورش این سبزی است، می‌توانید غلط املایی رایج (tomatos) را به عنوان یک تگ اضافه کنید. (یعنی اون کلمه‌ای که می‌دانید در عامیانه مردم جور دیگری می‌نویسند و به کار می‌برند, آن را به تگ‌ها اضافه کنید.)
به طور کلی، تگ‌ها نقش حداقلی در افزایش بازدید شما دارند. به گفته یوتیوب، عنوان، توضیحات و تایتل ویدیو برای کشف ویدیو بسیار مهم هستند.
‌‌رشد کانال یوتیوب در سال ۲۰۲۳

4. فقط ساخت ویدیو برای جستجوی یوتیوب ❌

مردم ویدیوها را در بسیاری از بخش‌های برنامه یا وب‌سایت یوتیویب کشف و پیدا می‌کنند. صفحات جستجو تنها یکی از آن مکان‌ها هستند، بنابراین لازم نیست آنها را بر هر جای دیگری اولویت دهید.
ویدیوی شما ممکن است در:
  • Browse features
  • Suggested videos
  • Channel pages
  • Subscriber notifications
  • Playlists
  • End screens
  • Direct traffic
  • External traffic
  • YouTube advertising
  • Other YouTube features
توضیحات هر کدام از این موارد را در این وبلاگ بخوانید. رشد کانال یوتیوب در سال ۲۰۲۳
بنابراین اگر فقط ویدیوهای مبتنی بر جستجو می‌سازید که به کلمات کلیدی متکی هستند، تعداد زیادی بازدید را از دست می‌دهید. ما این را می‌دانیم زیرا 70٪ از بازدیدها در یوتیوب از توصیه‌های ویدیویی ( ساجست و فیچر) است!
این بدان معناست که بهتر است ویدیوهایی بسازید که مکمل محتوای محبوب و ویروسی در جایگاه شما باشد (بنابراین یوتیوب ویدیوی بعدی شما را توصیه خواهد کرد)

5. تلاش برای تبدیل شدن به ویدیوی وایرالی ❌

ویروسی شدن در یوتیوب مزایای زیادی دارد، مانند جذب بینندگان جدید و افزایش اعتماد به نفس شما به عنوان یک کریتور.
اما هیچ کس در مورد اینکه چگونه این مزایا برای کریتورهایی که به ویروسی شدن عادت ندارند و به شکست آنها تبدیل می‌شوند, صحبت نمی‌کند. آن‌ها می‌توانند ماه‌ها تلاش کنند تا دوباره آن اوج را تجربه کنند، در حالی که مخاطبان اشتباهی را هدف قرار می‌دهند و خلاقانه می‌سوزند.
به همین دلیل است که ویروسی شدن در یوتیوب بیش از حد ارزیابی می‌شود. پس دلایل اصلی چیست:
  • ویروسی شدن اعتیاد آور است – فشاری که اینقدر زود به آن نیاز ندارید.
  • دیدگاه‌ها همیشه از مخاطبان “واقعی” شما نمی‌آیند.
  • گاهی اوقات، ویروسی شدن با انتقاد همراه است.
  • برخی از ترندها / چالش‌های ویروسی خطرناک هستند.
  • ویروسی شدن درک شما را از کمیت در مقابل کیفیت منحرف می‌کند.
  • شما کمتر به مخاطب خود و بیشتر به خودتان فکر می‌کنید.
یک کریتور کارکشته می‌تواند در برابر این چیزها مقاومت کند، اما وقتی تازه وارد یوتیوب شده باشید، چالش‌برانگیزتر است.

6. انجام «Sub4Sub» برای دریافت دنبال‌کننده بیشتر ❌

Sub4Sub زمانی است که دو کریتور در کانال یکدیگر ساب می‌شوند تا تعداد ساب‌های کلی خود را افزایش دهند. به اندازه کافی بی ضرر به نظر می‌رسد، اما این بدترین کاری است که می توانید انجام دهید, به دو دلیل:
  • در درازمدت جواب نمی‌دهد.
  • این برخلاف شرایط خدمات یوتیوب است.
بر اساس نظر تیم یوتیوب برای رشد کانال یوتیوب در سال ۲۰۲۳، شما مجاز نیستید “هر گونه اندازه گیری نادرست تعامل واقعی کاربر با این سرویس را ایجاد کنید یا تشویق کنید، از جمله با پرداخت پول به افراد یا ارائه انگیزه به آنها برای افزایش بازدید، لایک‌کردن، یا دیس‌لایک ویدیو، یا افزایش بازدید یک کانال. افزایش ساب…”
‌درباره ساب فور ساب نکردن این وبلاگ را حتما بخوانید.

7. ساختن ویدیو برای الگوریتم یوتیوب و نه برای مخاطبان شما ❌

برخی از کریتورها وسواس زیادی برای شکست دادن الگوریتم یوتیوب دارند. آن‌ها می‌خواهند همه نکات و ترفندها را بدانند تا یک ویدیو در رتبه بالایی قرار بگیرد و میلیون‌ها بازدید داشته باشد.
البته، الگوریتم “شکست”  در یوتیوب وجود ندارد زیرا این الگوریتم علیه کسی یا چیزی کار نمی‌کند. تنها کار آن تطبیق بینندگان با ویدیوهای مناسب است.
اگر مخاطبان خود را به خوبی می‌شناسید، فقط ویدیوهایی بسازید که می خواهند ببینند! این به الگوریتم یوتیوب – یا به طور دقیق‌تر، سیستم توصیه و ساجست – اجازه می‌دهد تا آن محتوا را به بینندگان شما ارائه دهد.
‌‌

8. مراقب مشاوره‌های یوتیوب باشید ❌

وقتی صحبت از آموزش یوتیوب به میان می‌آید، توصیه‌های خوب و نکات مبهمی وجود دارد که کانال شما را به واقع خاتمه می‌دهد. به همین دلیل مهم است که تحقیقات خود را انجام دهید. به دنبال منابع متعدد باشید و فقط توصیه‌هایی را دنبال کنید که برای کانال شما منطقی است.
‌‌

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© All contents and rights belongs to Zinonetwork 2025