یوتیوب در جدیدترین ویدیوی منتشر شده توسط Creator Insider به سوالات رایج درباره الگوریتم یوتیوب ۲۰۲۲ پاسخ داده است، به همراه توصیههای مفید برای کمک به بهبود عملکرد کانال. در این ویدیو که همچون قبل راشل آلوس حضور داشت و به سوالات پاسخ داد، درباره درک بهتر عملکرد سیستم های یوتیوب گفت. اینکه چطور با یوتیوب کار کنیم تا بتونیم عملکرد محتواهای خودمون رو به حداکثر برسونیم؟
در این بلاگ، خلاصهای از این پرسش و پاسخ ها رو براتون بازگو میکنیم:
بهترین استراتژی پست کردن ویدیوها برای به حداکثر رسوندن عملکرد کانال چیه؟
الگوریتم یوتیوب ۲۰۲۲ ، کاری به این نداره که شما چه تعداد ویدیو روی کانالتون منتشر میکنید و اصلا براساس تعداد فیلمهای آپلود شده، بهینه سازی نمیکنند. بنابراین هیچ اصول پست کردن خاصی وجود نداره که بهترین کار رو برای به حداکثر رسوندن عملکرد شما انجام بده.
با این حال، یوتیوب توصیهها و ساجستها رو برای کازبران بر اساس چگونگی بازگشت به کانال، بهینهتر میکنه.
“بنابراین، اگر بیشتر بینندهها، محتواها رو از روی کانال شما تماشا میکنند، به ویژه به طور منظم، احتمال بیشتری وجود دارد که ویدیوهای شما در سیستم ساجست قرار بگیرد و توصیه شود.”
به این ترتیب آلوس توصیه میکند که در بلندمدت با تمرکز بر محتوا، به منظور تعامل بیشتر، تعدادی ویدیو در روز یا هفته منتشر کنید.
برای ایجاد محتوا در زمینه سرچهای ترند، به دلیل افزایش تعداد فیلمهای رقابتی در نتایج این جستجوها، استراتژی بدی وجود داره؟
اگر رقابتهای بیشتری برای توجه به محتوای ترند وجود دارد، به این معنیه که تقاضای بیننده برای فیلمهای با اون موضوع ترند، افزایش یافته است.
“حالا اگه شما فکر میکنید که میتونید چیزی تازهتر، سرگرمکننده تر و آموزندهتر درباره اون ترند خاص تولید کنید. یا اینکه یک موضوع منحصر به فرد برای تولید محتوا دارید، جایی که فکر میکنید محتوای شما میخواد بایسته و در بین سایر محتواهای دیگر اینترنت تفکیک بشه، البته که باید به دنبالش برید …!”
به این موضوع هم توجه داشته باشید که با توجه به اینکه بینندههایی که براساس سرچهای ترند جذب کانال شما میشن، به طور کلی استراتژی طولانی مدت نیستند. پس هنگامی که مجدد تمرکز موضوع کانال رو تغییر میدین، همچنان در اطراف موضوعات ترند بمانید که مخاطب خود را از دست ندهید.
آزمایش موضوعات جدید، به عملکرد کانال آسیب میرسونه؟
الگوریتم یوتیوب ۲۰۲۲ سعی میکند بینندهها رو با ویدیوهای فردی که به احتمال زیاد تماشایش میکنند، تطبیق بدهد. بنابراین، تست کردن موضوعات جدید در چنل یوتیوبتون نمیتونه به عملکرد کانال و ویدیوها در الگوریتم ساجست، آسیب بزنه.
گرچه، همانطور که تو پاسخ به سوال قبلی گفته شده، سوئیچینگ موضوع میتونه یه چالش برای حفظ بینندهها باشه!
“بذارید این رو با یک مثال توضیح بدیم; مثلا شما فیلم آموزش آشپزی درباره رسپی غذاها دارید. بعد یه سری ویدیو مربوط به آموزش اریگامی توی همون کانال منتشر میکنید. اگر بتونید اونها رو به کانالهای جداگانه تقسیم کنید، بهتره. نه به خاطر الگوریتم کشف یوتیوب، بیشتر برای کمک به بینندگانی که علاقه به آشپزی دارند و اریگامی موضوعی نبوده که ابتدا در کانال شما تماشا میکردند و به خاطر اون دنبالکننده شما شدند!”
حذف نظرات توهینآمیز، تأثیری بر عملکرد ویدیو داره؟
در جواب باید گفت عملکرد ویدیو یوتیوب اغلب با مقدار نظرات در ارتباط است. گفته شده اگر کامنتهای بیشتری ایجاد کنید، احتمالا مشاهده ویدیو رو افزایش میدهید.
از طرفی الگوریتم یوتیوب ۲۰۲۲ با توجه به تعامل مخاطب با ویدیوها، بهینهسازی و رتبهبندی میکنه، اما به طور خاص:
“اگر کامنتهای کمی داشته باشید، اینطور نیست که عملکرد ویدیو شما صدمه ببینه، آلوس میگه؛ آره، نظر توهینآمیزی دارید، میتونید اونها رو حذف کنید.”
و در پایان یک یادداشت کوتاه و کلیدی در مورد الگوریتم یوتیوب ۲۰۲۲:
یوتیوب کریتورهای عزیز، اینو بدونید که به طور کلی ارزش بازدید و تماشای کلیپ در بالاترین سطح است. این View هست که فرآیندها و سیستمها و الگوریتم یوتیوب رو برای عملکرد بهتر، بهینهسازی میکنه.
منبع: Creator Insider Channel
نویسنده: الهام جعفری
بیشتر بخوانید:
ویژگی Blur به ادیت ویدیوهای یوتیوب اضافه شد