چگونه او در کمتر از دو سال به نقطه عطف یک میلیون سابسکرایبر رسید؟ با زینو نتورک همراه باشید تا با تجربه یوتیوبر مورگان بوک آشنا شویم.
هنگامی که مورگان بوک در مارس 2021 شروع به کار در یوتیوب کرد، عمدتاً محتوای شغل پاره وقت خود در Dairy Queen را پست میکرد و همچنین مطالبی در مورد تجربیات مدرسه و سفر خود به اشتراک میگذاشت. این مدل محتوا برای خود او احساس خاصی نداشت، اما مردم محتوای او را پیدا میکردند، با طنز و اصالت او ارتباط برقرار میکردند و دکمه ساب را فشار میدادند.
مورگان در سپتامبر 2021 به 100000 سابسکرایبر رسید – تنها شش ماه پس از اولین بارگذاری او. پس از ارسال ویدیوهای طولانی و کوتاه به مدت حدود یک سال، او تنها به پست کردن شورتویدیو بازگشت تا زمان بیشتری برای تمرکز بر مطالعاتش داشته باشد. در حال حاضر محتوای او عمدتاً حول محور کتابها، مسافرت، مدرسه، و کاری که در Dairy Queen دارد، میچرخد.
مورگان تنها یک سال و نیم پس از شروع تولید محتوا به یک میلیون سابسکرایبر دست یافت و از داشتن مکانی برای به اشتراک گذاشتن زندگی خود با مخاطبان باورنکردنی که ساخته بود احساس قدردانی کرد. مورگان در انعکاس مسیر خود به 1 میلیون ساب، چهار چیز کلیدی را در این راه آموخته که به اشتراک گذاشته است.
تجربه یوتیوبر
1- وقتی ویدیویی بازدید کم دارد استرس نداشته باشید
مورگان بوک توضیح داده که:
« اگر ویدیویی در روز اول ارسال آن بازدید زیادی نداشت و بلافاصله میخواستم آن را حذف کنم، برای خودم خیلی سخت میگرفتم. وقتی برای اولین بار در یوتیوب شروع به کار کردم میدانستم که سفر هیچ کس در تمام شبکههای اجتماعی خطی نخواهد بود. همیشه فراز و نشیب وجود خواهد داشت. این روزها، وقتی یکی از ویدیوهای من تعداد بازدید کمی دارد، سعی میکنم از آن بیاموزم – برخی از نظرات را میخوانم، تعیین میکنم که بینندگان در طول ویدیو کجا رفتهاند و سپس ادامه میدهم. همچنین برخی از ویدیوهای من بوده که در ابتدا عملکرد چندان خوبی نداشتند، اما یک هفته بعد بازدیدها افزایش یافت – گاهی اوقات شما نمیدانید چه اتفاقی خواهد افتاد. پس صبور باشید و اگر بازدید کمی داشتید ناراحت نشوید و ویدیو را پاک نکنید. یا بالاخره بازدید میگیرد یا اگر نگرفت هم از آن درس بگیرید و در محتواهای بعدی استفاده کنید. »
2- از ابزار جستجوی research tab در استودیو استفاده کنید
« اخیراً از برگه تحقیق یا همان (research) به عنوان راهنمای استفاده از کلمات کلیدی و موضوعاتی که باید در عنوان ویدیوهایم استفاده کنم، استفاده کردهام. من همچنین هر از گاهی که به دنبال ایدههای محتوا هستم از این تب استفاده میکنم. همچنین بسیار مفید است زیرا میتواند به شما بگوید که حجم جستجو زیاد، متوسط یا کم است. به عنوان مثال، “The Summer I Turned Pretty” در ۲۸ روز گذشته در موتورهای جستجوی بینندگان من بسیار بالا بوده است، بنابراین به من الهام میدهد که یک یا دو ویدیو با این موضوع ایجاد کنم. “Aesthetic cake” نیز در موتور جستجوی بینندگان من بسیار بالا است، بنابراین ممکن است از کلمه ‘aesthetic’ در عنوان ویدیوی تزیین کیک استفاده کنم. »
3- از بخش نظرات به نفع خود استفاده کنید
« گاهی اوقات بخش کامنتهای ویدیوها ممکن است مکانی ترسناک باشد، اما میتوانید از نظرات مثبت و منفی به نفع خود استفاده کنید. موارد مثبت میتواند شامل ایدههای ویدئویی یا فقط تقویتهای مثبت باشد. برخی از موارد منفی نادر نیز می توانند مفید باشند. دریافت انتقاد سازنده همیشه سرگرم کننده نیست، اما میتواند دیدگاه دیگری ارائه دهد. در پایان روز مهم است که به خود و محتوای خود وفادار بمانید. اجازه ندهید نظرات کوچک احمقانه جرقه خلاقیت شما را از بین ببرد. »
4- در کار تولید محتوای یوتیوب منظم بمانید
« من از پلتفرمهای مختلفی برای برنامهریزی محتوای خود استفاده کردهام، اما Google Calendar، Google Sheets و Notion تعدادی از موارد مورد علاقه من هستند. در طول تابستان، کار کردن با آنها آسانتر بود، اما زمانی که مشغول مدرسه شدم، برای من مهم بود که بدانم چه چیزی هر روز پست میشود. با منظم ماندن، میتوانم برخی از پستهایم را در هفتههای واقعاً شلوغ برنامهریزی کنم. »
...
بیشتر بخوانید: