Scott Frenzel پس از راهاندازی کانال یوتیوب خود و در نتیجه از دست دادن شغل اولش در طول همهگیری کرونا، تولید محتوا را به هدف جدید خود تبدیل کرده بود – این یوتیوبر در سال گذشته به بیش از 1.2 میلیون سابسکرایبر رسیده و از تجربه یوتیوبرهای معروف گفته است.
Scott Frenzel اکنون به خاطر صحبت کردن سریع، میکروفون کوچک و بریسهای تقلبیاش شناخته میشود، اما ماجرا اینطور شروع نشد. پس از اینکه شغل رستورانی خود را در بیماری کرونا از دست داد، برای گذراندن زندگی شروع به ساختن ویدیو کرد. ویدیوهای او ترندهای قدیمی و نوستالژی را ریویو میکند و گاهی اوقات به ویدیوهای واکنشی یا ریاکشن میپردازد. هنگامی که ویدیوها شروع به جلب توجه کردند، او از ترکیب کسب و کار سرگرمی و پس زمینه شبکههای اجتماعی برای ساختن یک برند و ایجاد یک حرفه رویایی استفاده کرد.
پس چگونه او این کار را در چند ماه انجام داد و به تعداد زیادی مخاطب رسید؟ برای فهمیدن تجربه یوتیوبرهای معروف با من همراه باشید و نکات و توصیههای Scott Frenzel را حتما بخوانید:
با یک سریال شروع کنید
او میگوید: “من کمی تنبل هستم، اعتراف میکنم. نمیخواهم هر روز یک ایده انقلابی جدید برای ویدئویی داشته باشم و فکر نمیکنم که اصلا این کار را بتوانم انجام دهم.” اما! من اوایل فهمیدم، وقتی طوفان فکری انجام دادم، اگر کمتر به یک ویدیو و بیشتر به این فکر کنم که چگونه میتوانم یک سریال بسازم، بسیار موفقتر خواهم بود.
Scott Frenzel میگوید که با یک سریال، تکرار آن بسیار آسانتر است و آن را هربار تغییر میدهیم تا آنقدر متفاوت باشد که جالب شود. از آنجایی که ویدیوهای او در درجه اول کمدی هستند، او از این فرصت برای اضافه کردن چند جوک جدید استفاده میکند!
برخی از موفقترین سریالهای اسکات عبارتند از: “That Kid,” “Embarrassing Mistakes Every College Freshman Makes” and “Things I thought were expensive as a kid (that are shockingly cheap)” هستند. ایدهها و گفتگوهای متعدد اساساً اگر ایده جالبی برای یک ویدیو داشتم، از خودم میپرسیدم «اگر این کار خوب انجام شود، آیا میتوانم قسمت 2، 3، 4، 16، 30 و غیره از این را بسازم؟!
عاشق خلق کردن باشید
تعقیب معیارها و ترندها ممکن است در ابتدا هیجان انگیز باشد، اما اگر تنها به دنبال این هستید، ممکن است در معرض ناامیدی قرار بگیرید.
اسکات میگوید: «زمانی که برای اولین بار شروع به تولید محتوا کردم، به عنوان یک گارسون در یک رستوران کار میکردم و لایکها و بازدیدهای ویدیوهایم بسیار بالا بود. احساس میکردم بلیط من برای سفر به رویاهایم در سرگرمی و کمدی است.»
«حقیقت این است که شما هرگز کنترل بازدیدها، لایکها و تعداد سابهای خود را ندارید، اما کنترل فرآیند تولید محتوا را در دست دارید. اگر از ساختن ویدیوها لذت میبرید، اگر هنگام فیلمبرداری خود را میخندانید، یا تلاش خود را تحت تاثیر قرار میدهید. مهارتهای ادیت جدید هرگز فرسوده نخواهید شد زیرا عاشق فرآیند تولید محتوا شدهاید، نه نتیجه آن! و اصلا به نتیجه آن فکر نمیکنید.»
فالوورها ≠ طرفداران
یک تفاوت وجود دارد! «دنبال کنندهها ویدیوهای شما را تماشا میکنند، اما طرفداران کالاهای شما را میخرند، طرفداران به نمایش شما میآیند، طرفداران وقتی شما را در ملاء عام میبینند ذوق میکنند و از شما عکس میخواهند. کدام را میخواهید؟ طرفدار یا فالوور؟!» اسکات فکر میکند: «هیچ پاسخ درستی وجود ندارد، اما من به کامیونیتیای که به صورت آنلاین ایجاد کردهام افتخار میکنم. این امر به چیزی بیش از ساختن ویدیو معمولی نیاز داشت، بلکه به معنای لایواستریم زنده و ارتباط صمیمیتر با مخاطبانم بود. این به معنای ساختن بیشتر محتوا بود. ویدیوی شخصی که میدانستم ویروسی نمیشود، اما برای جامعه نزدیک من بسیار معنادار است!»
در جایگاه خودت باش
این توصیه و تجربه یوتیوبرهای معروف است که اغلب به کریتورهای نوپا داده میشود، اما برای اسکات معنای بسیار کمی دارد. اسکات به شوخی میگوید: “ما کلمه جایگاه را کنار میگذاریم. خسته است، 65 ساله است و می خواهد حقوق بازنشستگی و تعطیلات خود را در پورتو بگذراند.” “هر بار که ویدیوهای مشاورههای یوتیوب را میبینم، آنها میگویند “سرتو پایین نگه دار و جایگاه خودت را پیدا کن”، خب، من موقعیت خود را “کمدی نوستالژیک، توصیههای زندگی و نکات دانشگاهی” در نظر میگیرم — اما این به چه معناست؟ چه کسی میداند!”
در عوض، به جایگاههایی فکر کنید که مکانی برای شروع هستند اما راههایی برای متمایز کردن خود بیابید. تنها چیزی که یک ویدیوی آشپزی را با ویدیوی بعدی متفاوت میکند، خود کریتور است. “مهم نیست که دقیقاً “جایگاه” شما چیست، بهترین کریتورها میتوانند انواع مختلف جایگاهها را پوشش دهند، اما همیشه میتوانند وجود و فکر خود را به آن تزریق کنند تا تجربهای منحصر به فرد برای بیننده ایجاد کنند، چیزی که هیچ کس هرگز نمیتواند آن را کپی کند. اسکات میگوید: “برای جایگاه من، آمدم آن را به قرار دادن کمی شوخ طبعی و کمی دانش در هر ویدیو خلاصه کردهام.”