تجربه یوتیوبر اینبار چه میگوید؟ چند سال پیش، رضا و پوجا فقط کارمندان یک شرکت فناوری بودند که یک ویدیوی رقص را در یوتیوب آپلود کردند. میشود گفت که برای آنها همه چیز تقریباً یک شبه تغییر کرد.
در سال 2020، رضا و پوجا فقط دو نفر بودند که در طول روز در یک شرکت فناوری کار میکردند و مشغول برنامه ریزی برای شب عروسی خود بودند. آنها رقصهای متعددی را آماده کرده بودند که نمونهای از رقصهای معروف در عروسیهای جنوب آسیا است. هنگامی که آنها فیلم عروسی خود را دریافت کردند، به طور خودجوش تصمیم گرفتند یک کانال یوتیوب درست کنند و همه رقصها را در آنجا پست کنند. یک روز صبح، وقتی از خواب بیدار شدند متوجه شدند که تک تک ویدیوهای رقص آنها میلیونها بازدید داشته. شوکه کننده نیست؟
و این باعث شد که این زوج حدود 10 هزار سابسکرایبر به دست آورند و این ایده را در ذهن آنها ایجاد کرد که ” آیا باید تولید محتوا را شروع کنیم؟ “
بنابراین، در 18 ژانویه 2021 آنها هدف خود را برای ساخت شورت ویدیو هر روز تا یک سال تعیین کردند. به آرامی اما مطمئناً از صدها بازدید به هزاران و در نهایت به میلیونها بازدید دست یافتند. کانال آنها در طی چند هفته روزانه 12 هزار سابسکرایبر به دست میآورد.
پوجا در نهایت تا آوریل 2021 کار اصلی خود را ترک کرد تا زمان بیشتری را به تولید محتوای یوتیوب اختصاص دهد، در حالی که رضا شغل خود را نگه داشت و به کار روزانه خود و در نهایت تولید محتوا در شب با پوجا ادامه داد. در آوریل 2022 بود که رضا هم شغل خود را رها کرد و به پوجا در تولید محتوا پیوست.
در ادامه ۵ نکته مهم از آنها آورده شده است که به آنها کمک کرد تا 2.31 میلیون سابسکرایبر در این پلتفرم داشته باشند!
1. هر ثانیه را حساب کنید.
تجربه یوتیوبر رضا و پوجا:
« در اوایل دهه 2010، تعداد انگشت شماری ویدیوی ویروسی دیوانه وار وجود داشت که همه ما میتوانیم آنها را به یاد بیاوریم. همچون: چارلی انگشتم را گاز گرفت و غیره. اما اکنون هم در سال 2023، ما هر روز صدها ویدیو با همین کالیبر را تماشا میکنیم.
در این محیط بسیار پر سر و صدا، باید راهی پیدا کنید تا کسی را وادار کنید که ویدیوی شما را از ابتدا تا انتها تماشا کند و درگیر شود. وقتی ما ویدیوهای خود را میسازیم، آگاهانه به دنبال این هستیم که ببینیم هر 2 ثانیه صحنه در حال تغییر است، یا یک افکت صوتی رخ میدهد، یا دوربین در حال زوم است و غیره. ویدئو قطعا این موارد را به الگوریتم میگوید که ویدیوی شما را به افراد بیشتری هدایت کند و بترکد. ویدیوی شما ویروسی میشود. »
2. فرآیند خود را الگوسازی کنید.
رضا و پوجا:
« هدف ما این بود که هر روز یک ویدیوی کوتاه بسازیم. اگر بخواهید هر ویدیو را از یکدیگر منحصر به فرد کنید، انجام این کار بسیار سخت است. ما روی الگوسازی فرآیند خود تمرکز کردیم تا بتوانیم محتوایی با کیفیت بالا در کمترین زمان ممکن تولید کنیم. منظور ما این است که ساختن هر ویدیویی ساختاری مشابه اما در مورد مفاهیم متفاوت داشته باشد. اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر ایده منحصر به فردی را که دارید در یک ساختار ویدیویی قرار دهید. کار دیگری که انجام میدهیم این است که یک بسته اولیه از ادیتهای مورد علاقه خود را برای استفاده در ویدیوهای خود داشته باشیم. بنابراین معمولا افکتهای صوتی، موسیقی، زیرنویسها و چند زوم ثابت داریم. »
3. ویدیوهایی را که دوست دارید ایجاد کنید.
تجربه یوتیوبر رضا و پوجا:
« به عنوان یک یوتیوبر، نمیتوانید فقط به چند ماه آینده ساخت ویدیو فکر کنید، بلکه باید به این فکر کنید که چگونه میتوانید این حرفه را به حرفهای تبدیل کنید که میتواند چندین دهه طول بکشد. تنها راهی که میتواند جواب دهد این است که ویدیوهایی که دوست دارید را بسازید. اگر تا به حال احساس کردید که از این فرآیند لذت نمیبرید یا از چیزی که خلق میکنید لذت نمیبرید، یک قدم به عقب بردارید و دوباره ارزیابی کنید. »
4. یوتیوب ماراتن است، نه دوی سرعت.
رضا و پوجا:
« خیلی خوب است که اهداف تهاجمی داشته باشید و بخواهید در زمان مشخصی به عدد سابسکرایبر خاصی دست پیدا کنید، اما واقعیت این است که اگر یک روز پست گذاشتن را از دست بدهید، اشکالی ندارد. حتی اگر به هدف خود نرسیدید اشکالی ندارد. ما هم در طول فرآیندمان، آنقدر اهداف تهاجمی تعیین کردیم که اصلا به آنها نرسیدیم. اما رو به جلو حرکت کردیم و در نهایت به آن رسیدیم. فرسودگی در این حرفه یک امر واقعی است، پس آهسته پیش بروید. »
5. برای چیزهای کوچک مشقت نکشید.
تجربه یوتیوبر رضا و پوجا:
« یکی از بدترین حسها این است که به شدت روی یک ویدیو کار کنید. شاید بازدیدها بسیار کمتر از آنچه انتظار داشتید باشد، یا هیچ کس مثل همیشه آن ویدیو را دوست نداشته باشد. همه این چیزها میتوانند روحیه شما را پایین بیاورند، اما واقعیت این است که هیچ کدام از اینها در بازی طولانی کانال شما مهم نیست. فقط به تولید محتوا ادامه دهید، روی ویدیوی بعدی تمرکز کنید و کریتور بهتری شوید. بازدیدها، سابها، لایکها و غیره خواهند آمد. شک نکنید 🙂 »
…
بیشتر بخوانید:
تجربه یوتیوبرهای معروف | Daniela Liepert چطور به یک میلیون سابسکرایبر رسید؟
تجربه یوتیوبرهای معروف | Spencer Barbosa چطور به یک میلیون سابسکرایبر رسید؟
تجربه یوتیوبرهای معروف | UnderratedHijabi چطور از پشت فرمان به یک میلیون سابسکرایبر رسید؟