یوتیوب بیش از 1.7 میلیارد بازدیدکننده ماهانه منحصر به فرد دارد. پس چرا هیچ یک از آنها محتوای شما را تماشا نمیکنند؟
چه میشود اگر علیرغم تمام تلاشها، ویدیوهای شما بازدیدهای کمی داشته باشند و حتی تعامل کمتری داشته باشند. قبل از اینکه تسلیم شوید، به هفت مورد از بزرگترین دلایلی که میگوید محتوای ویدیوی شما ناموفق است نگاهی بیندازید:
•1 بینندگان نمیتوانند ویدیوی شما را در وهله اول پیدا کنند
درست مانند هر محتوای دیگری، ویدئو باید بهینه شود تا کاربران بتوانند آن را هنگام جستجو در مجموعهای از کلمات کلیدی پیدا کنند. ممکن است برای شما کاملاً بدیهی به نظر برسد که ویدیویی که به تازگی برای برند خود ایجاد کردهاید، چیزی است که دنیا منتظر آن بوده است، اما اگر دنیا سرنخی در مورد برند شما نداشته باشد، این احتمال وجود دارد که آنها یک جستجوی کلمه کلیدی را انجام بدهند که در مقابل هر یک از آنها بسیار کوچک به نظر میرسد. پس شما باید ویدیوی برند خود را با کلمه کلیدی آن موضوع که میدانید زیاد سرچ میشود, بهینه کنید. بازدید یوتیوب
برای انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی موضوعتون وقت کافی بگذارید و بفهمید که مردم به دنبال چه چیزی هستند. سپس عنوان و توضیحات ویدیوی خود را بهینه کنید تا شانس بیشتری برای ظاهر شدن در نتایج جستجو داشته باشید.
•2 بینندگان میتوانند شما را پیدا کنند اما گیج شدهاند
شاید خوش شانس باشید و ویدیوی شما در نتایج جستجوی گوگل یا یوتیوب ظاهر شود، اما عنوان و توضیحات شما به قدری مبهم است و تامنیل شما آنقدر کسل کننده یا گمراه کننده است که بینندگان هنوز هیچ زمانی را برای کلیک کردن روی لینک آن صرف نمیکنند. اگر اینطور است، واقعاً به کلماتی که برای توصیف ویدیو استفاده کردهاید نگاه کنید. آیا کسی خارج از موضوع انتخابی شما میداند که این ویدیو در مورد چیست؟ آیا تامنیل قانع کننده است؟ آیا توضیحات و عنوان ویدیو را برای دعوت از بینندگان به تماشا بهینه کردهاید؟ اگر اکنون در نتایج جستجو ظاهر میشوید، اما نرخ کلیک شما پایین است، این امکان وجود دارد که به رتبهبندی پایینتر و پایینتر سقوط کنید. الگوریتمهای مختلفی که توسط سایتهایی مانند YouTube و Google مستقر شدهاند، مشخص میکنند که محتوای شما مرتبط نیست و آن را با محتوایی دیگر جایگزین میکند.
•3 شما به بینندگان دلیلی برای تماشا نمیدهید
ممکن است فکر کنید که آخرین ویدیوی شما بهترین موضوع را ارائه میدهد، اما با توجه به اینکه در هر دقیقه بیش از 500 ساعت ویدیو در یوتیوب آپلود میشود، محتوای شما از نظر اطلاعات یا سرگرمی چه چیزی را ارائه میدهد که سایر ویدیوها این کار را نمیکنند؟ آیا به بیننده چیزی میدهید که در هیچ جای دیگری نمیتواند به دست بیاورد؟ آیا قرار است ارزشی به بیننده بدهید؟
همه ما افراد بسیار پرمشغلهای هستیم، بنابراین به بینندگان بالقوه کانال خود دلیلی بدهید تا از روز خود وقت بگذارند و آنچه را که میگویید تماشا کنند. بازدید یوتیوب
•4 ویدیو را در شبکههای اجتماعی تبلیغ نکردهاید
این ممکن است مبهوت کننده باشد، اما اگر میخواهید یک ویدیو را تبلیغ کنید، رسانههای اجتماعی برای اطلاعرسانی و همچنین برای اجازهدادن به دیگران برای به اشتراک گذاشتن محتوا در فیدهای خود عالی هستند. هر بار که ویدیویی ایجاد و آپلود میکنید، با انتشار آن از طریق رسانههای اجتماعی و تشویق آنها به تماشا، نظر، لایک و اشتراکگذاری، به مخاطبان هدف خود اطلاع دهید که همچین ویدیویی وجود دارد. بازدید یوتیوب
•5 شما یک کامیونیتی یا پایگاه طرفداران ایجاد نکردهاید
بسیاری از ویدیوها با پخش شدن در فضای مجازی توجه زیادی را به خود جلب میکنند اما اکثریت قریب به اتفاق نظرات خود را از طرفداران سازنده و کانال آنها دریافت میکنند. بزرگترین یوتیوبرها مانند MrBeast، وقت گذاشتهاند تا یک کامیونیتی طرفداران وفادار و مشتاق ایجاد کردهاند که تقریباً با هر محتوای ویدیویی که منتشر میکنند، هماهنگ و با آن درگیر میشوند.
کار سختی است اما مشترکین و طرفداران خود را ایجاد کنید و شروع به جذب تعاملی که میخواهید بکنید.
•6 ویدئو برای مخاطبان شما بسیار طولانی است
محتوای طولانی میتواند در یوتیوب واقعاً خوب عمل کند. با این حال، در عصر Shortsها و دیگر محتواهایی که با سرعت بالا دیده میشوند، این بدان معنا نیست که مخاطبان هدف شما وقت کافی داشته باشند. اگر میزان ماندگاری محتوای ویدیوی شما در هر نقطه از ویدیو به شدت کاهش مییابد، از آن اطلاعات برای تعیین طول ایدهآل استفاده کنید. بازدید یوتیوب
•7 موضوع محتوا نامربوط یا قدیمی است
نرخ تعامل پایین نگران کننده است، هر چند ویدیوی شما قدیمی باشد. با این اوصاف، کاملاً قابل درک است که محتوا اکنون قدیمی باشد یا به محصول یا خدماتی اشاره کند که تولید آن متوقف شده است. اگر اینگونه است, پس ایجاد محتوای جدیدی را در نظر بگیرید که ممکن است توجه بیشتری را به خود جلب کند.
خالق یوتیوب بودن آسان نیست – شما به پول، خلاقیت، منابع و زمان نیاز دارید تا ایدههای خود را به نوع محتوایی تبدیل کنید که بینندگان به آن پاسخ خواهند داد. در تلاش برای تبلیغ محتوای خود هیچ چیز را به شانس واگذار نکنید تا به نوع و حجم مخاطبی که نیاز دارید برسید. بازدید یوت
ویدیوی زیر را با فیلترشکن روشن ببینید:
…
بیشتر بخوانید:
۷ کاری که یک یوتیوبر موفق هر هفته باید انجام بده
قواعد ویدیوهای ری اکت در یوتیوب