از قابلیت Premieres در یوتیوب استفاده کنیم یا خیر؟ + فایل صوتی

اگر می‌خواهید کانال یوتیوب خود را با بازدیدهای ویدیویی و سابسکرایبر بیشتر رشد دهید، Premieres در یوتیوب می‌تواند راهی قدرتمند و موثر برای انجام این کار باشد!
در این بلاگ، همه چیزهایی را که باید در مورد Premieres در یوتیوب بدانید، از جمله مزایا، استراتژی‌ها و بهترین شیوه‌ها و مشکلاتی که باید در هنگام استفاده از آن‌ها اجتناب کنید، به شما خواهیم گفت.

YouTube Premieres چیست؟

YouTube Premiere countdown clock

ساعت شمارش معکوس اولین نمایش یوتیوب

Premieres در یوتیوب راهی برای به اشتراک گذاشتن زنده و تجربه یک ویدیوی کاملاً جدید از پیش ضبط شده با ساب‌های خود است، مانند یک فیلم یا نمایش تلویزیونی.
‌‌
وقتی اولین نمایش در زمانی که شما انتخاب می‌کنید شروع می‌شود، یک ساعت شمارش معکوس دو دقیقه‌ای شروع می‌شود. وقتی ویدیو پخش می‌شود، شما و مخاطبانتان می‌توانید هنگام پخش آن در یک چت زنده که در کنار پخش‌کننده ویدیو قرار دارد، با هم تعامل داشته باشید.
YouTube premiere notification
‌‌
پخش از قبل برنامه‌ریزی‌شده به‌عنوان یک تامنیل در فیدهای اشتراک مخاطبان شما ظاهر می‌شود و به آنها اطلاع می‌دهد که ویدیو چه زمانی پخش می‌شود. آن‌ها می‌توانند در صورت تمایل، یادآوری reminder برای آن تنظیم کنند تا در زمان پخش ویدیو, با نوتیفکیشن از پخش آن اطلاع یابند.
بینندگانی که انتخاب می‌کنند نوتیفکیشن‌ها را دریافت کنند، حدود 30 دقیقه قبل از شروع پخش ویدیوی شما، یک نوتیف دریافت می‌کنند. نوتیفیکیشن دوم درست به محض شروع ارسال می‌شود و به بینندگان اجازه می‌دهد تا از شروع پخش خبر داشته باشند.
وقتی اولین نمایش ویدیو به پایان رسید، ویدیو به عنوان یک ویدیوی معمولی در کانال شما باقی می‌ماند.
می‌توانید در طول فرآیند آپلود، یک Premieres در یوتیوب برای ویدیوی خود راه‌اندازی کنید، یا اگر قبلاً ویدیو را آپلود کرده‌اید، به عقب برگردید و برای اولین بار در جزئیات ویدیو زمان‌بندی و Premiere را انتخاب کنید.
YouTube Premiere scheduling

نحوه استفاده از Premieres برای دریافت بازدید و ساب بیشتر

اصول اولیه نحوه عملکرد Premieres در یوتیوب را توضیح دادیم، اما بیایید ببینیم چگونه و چرا این قابلیت می‌تواند به عنوان بخشی از استراتژی گسترده‌تر یوتیوب در کانال شما مؤثر باشند.
  1. بازدید اولیه ویدیو را افزایش می‌دهد*** تحقیقات نشان می‌دهد که الگوریتم یوتیوب ویدیوهایی را ترجیح می‌دهد که تعداد بازدیدکنندگان اولیه و درگیر شدن آن‌ها در همان ساعات اول افزایش پیدا کند و این احتمال را بیشتر می‌کند که ویدیو به دیگران پیشنهاد و توصیه شود و در بخش تماشای بعدی سایت ظاهر شود و تعداد بازدیدها و واچ‌تایم را به طور مداوم بیشتر و بیشتر کند.

    بنابراین به Premieres در یوتیوب به‌عنوان راهی برای تشویق سخت‌گیرترین طرفداران خود فکر کنید تا به عنوان یک کامیونیتی دور هم جمع شوند، تجربیات خود را به اشتراک بگذارند و فرصتی برای گپ زدن با شما داشته باشند و به ویدیوی شما همان تقویت اولیه را در الگوریتم بدهند.

    YouTube Premiere watch page

    توجه: وقتی صفحه تماشای پریمیر شما ایجاد می‌شود، می‌توانید URL آن را در هر جایی که دوست دارید به اشتراک بگذارید تا بینندگان بیشتری را در رسانه‌های اجتماعی، به ویدیو و کانال خود جذب کنید.

    چت زنده از قبل در دسترس خواهد بود، بنابراین از آن به عنوان راهی برای تشویق مردم استفاده کنید تا روی دکمه یادآوری و زنگ نوتیف کلیک کنند تا پخش زنده Premiere را از دست ندهند.

  2. به بینندگان یادآوری قابل مشاهده‌ای از ویدیوی خود می‌دهید.

    YouTube premiere thumbnail badge
    اگر فقط دارید برای انتشار ویدیوهای معمولی خود زمان‌بندی می‌کنید، بینندگان عادی با این ویژگی متوجه می‌شوند که چه زمانی باید منتظر آپلود جدید باشند.

    اما اگر یک ویدیو را در زمانی که به طور معمول آپلود می‌کنید، روی Premieres در یوتیوب تنظیم کنید، بینندگان شما از یک یادآوری بصری مبنی بر اینکه ویدیوی جدید شما در حال آمدن است و از زمان راه‌اندازی آن بهره می‌برند.

  3. پاسخ سؤالات رایج را برای گپ آماده کنید.

    YouTube Premiere watch page and live chat‌‌
    بسته به تعداد مخاطبان شما، چت زنده برای اولین نمایش شما ممکن است شلوغ باشد. و اگر مردم سؤالات زیادی می‌پرسند، ممکن است ادامه دادن به آن برای شما سخت باشد. یکی از راه‌های کاهش این مشکل، تهیه یک مطلب با پاسخ‌های از پیش نوشته شده برای برخی از رایج‌ترین سؤالاتی است که احتمالاً از شما پرسیده می‌شود.

    به عنوان مثال، اگر در حال راه‌اندازی محصول جدیدی هستید، پاسخ‌هایی برای از جمله قیمت، تاریخ ارائه، جزئیات کلیدی و غیره داشته باشید. یا می‌توانید به سادگی یک URL در وب‌سایت خود به اشتراک بگذارید که حاوی پاسخ به تمام سؤالات متداول مورد انتظار است و آن را پین کنید به بالای چت این Premieres در یوتیوب.

    و مهمتر از همه، فراموش نکنید که در پایان اولین نمایش ویدیوی خود از تماس برای اقدام استفاده کنید! از بینندگان بخواهید که در چت لایک کنند و مشترک شوند، از وب سایت شما دیدن کنند و غیره.

  4. یک تریلر برای تبلیغات در Premieres خود نمایش دهید.

    هنگامی که یک Premieres در یوتیوب ایجاد می‌کنید، یک صفحه تماشا ایجاد می‌شود که در آن مخاطبان شما می‌توانند عنوان ویدیو را ببینند و در انتظار, شروع به چت کنند.

    برای ایجاد هیجان بیشتر، یک ویدیوی تریلر برای کانال خود بسازید و در ابتدای ویدیو بچسبانید. قبل از شروع شمارش معکوس دو دقیقه‌ای تریلر شما، در آنجا برای بینندگان ظاهر می‌شود.

  5. پس از Premiere خود، لایو استریم را میزبانی کنید.

    می‌توانید «Premieres» خود را طوری تنظیم کنید که بینندگان پس از پایان آن به‌طور خودکار به لایواستریم هدایت شوند. به این صورت:

    1. از YouTube Studio، یک ویدیو آپلود کنید.
    2. از مرحله “Visibility”، به عنوان Premieres زمان‌بندی کنید.
    3. روی Set up Premieres کلیک کنید.
    4. در بخش «Send viewers to live stream»، روی انتخاب ویدیو کلیک کنید و یک لایواستریم یا یک Premieres دیگر را انتخاب کنید.
    ‌‌
    میزبانی یک لایواستریم بلافاصله پس از Premieres، یک راه عالی برای ادامه گفتگو پیرامون یک ویدیو است. از آن به‌عنوان فرصتی برای جمع‌آوری بازخوردهای سنجیده‌تر از گذشته، استفاده از سؤالات و … استفاده کنید.

آیا باید هر ویدیوی یوتیوب را به صورت Premiere نمایش داد؟

باید بگوییم بحث‌هایی وجود دارد که آیا واقعا ساختن هر ویدیو در کانال و انتشار به عنوان Premieres در یوتیوب یک استراتژی مؤثر برای همه سازندگان است یا خیر؟
وقتی بینندگان ویدیویی را در اشتراک‌هایشان می‌بینند، سیگنال خودکار به مغزشان این است که می‌توان آن را بلافاصله تماشا کرد. نه اینکه باید چند ساعت دیگر منتظرش بمانند. به هر حال بسیاری از بینندگان، دوست دارند ویدیو را در همان لحظه که در فید می‌بینند تماشا کنند.
استفاده کردن یا استفاده نکردن از این قابلیت به شرایط فردی شما و کانال شما و ترجیحات مخاطبان شما خلاصه می‌شود. اگر یک کامیونیتی فشرده دارید که می‌دانید دوست دارند در مورد ویدیو صحبت کنند و با شما قبل، در حین و بعد از پخش ویدیو در کانال شما گفتگو کنند، بدون شک این ایده خوبی است. اما اگر غیر از این است, شاید اصلا قابلیت به درد بخوری برای شما نباشد.
حداقل کاری که می‌توانید انجام دهید این است که یک یا چندبار این ویژگی را آزمایش کنید تا ببینید در کانال شما چطور کار می‌کند تا شاید آن را برای رویدادهای ویدیویی واقعاً هیجان‌انگیزتان نگه دارید.
و مطمئناً مراقب Analytics خود باشید تا ببینید که Premieres در یوتیوب چه تأثیری بر عملکرد کلی کانال شما دارد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© All contents and rights belongs to Zinonetwork 2025