اولین سال حضور شما در یوتیوب زمانی است که با یادگیری نکات و استفاده موثر از این پلتفرم، خود را برای موفقیت بلندمدت به عنوان یک کریتور, آماده میکنید. حالا چگونه از این فرصت حساس سال اول شما در یوتیوب حداکثر استفاده را بکنید؟
بایدها و نبایدهایی در ۱۲ ماه اول شما به عنوان کریتور یوتیوب مهم است. در این وبلاگ, تاکتیکهایی را برای شما به اشتراک میگذاریم، از انجام تحقیقات روی مخاطب برای درک بهتر آنها، تا مدیریت فعالانه یک تقویم محتوا و استفاده از آنالیز برای بهینهسازی ویدیوهایتان.
به پایداری کانال فکر کنید
دستیابی به موفقیت در یوتیوب مستلزم انجام یک بازی طولانی است. تعداد کمی از کریتورها، در صورت وجود، زمانی که برای اولین بار شروع به انتشار ویدیو میکنند، نتایج سریعی را مشاهده میکنند. ایجاد تعداد قابل توجهی ویدیو، جلب توجه در ساجستها و جستجوها و به دست آوردن سابسکرایبر زمان و تعهد نیاز دارد.
اما موفقیت کانال به پایداری محتوا و موضوع کانال شما بستگی دارد. همانطور که به ارزش یک سال محتوا فکر میکنید، مطمئن شوید که ایده ها و اشتیاق زیادی دارید. در غیر این صورت، رسیدن به حجم ویدیوهای مورد نیاز برای بزرگ کردن آن کار دشواری خواهد بود. و این فقط در مورد حجم نیست. تنوع، تازگی و اشتیاق واقعی نیز اهمیت دارد.
“بینندگان باهوش هستند، آنها میتوانند عدم اصالت را احساس کنند.” موضوعی را انتخاب کنید که در واقع آتش شما را روشن کند.
نگذارید: علایق مخاطبانتان یادتان برود
شما در مورد موضوع خود هیجان زده هستید. عالی! اما آیا دیگران هم همین شور و شوق را خواهند داشت؟ برای سریعترین رشد در یوتیوب، باید به ذهن مخاطبان خود وارد شوید.
خوزه کایاسو، که یک کانال تجاری در یوتیوب را اداره میکند، گفته که هوشمندانه است که کانال خود را حول موضوعاتی که هنوز محتوای زیادی ندارند، هدایت کنید. کایاسو گفت: «سوالاتی را بیابید که مردم سعی می کنند به آنها پاسخ دهند و بهتر از هر کس دیگری به آنها پاسخ دهید.
برای انجام این کار، از ابزارهایی مانند Keyword Explorer و Search Explorer برای تجزیه و تحلیل ترندها در کلمات کلیدی و جستجوها در طول زمان استفاده کنید. وقتی میدانید چه چیزی مورد تقاضا است، آسانتر میتوانید ویدیوهای خود را با این فرصتها تنظیم کنید، که منجر به عملکرد بهتر شود.
یک تقویم محتوا ایجاد کنید
بزرگترین توصیه ای که بیشتر کریتورها دریافت میکنند؟ نیت بلک، که یک کانال یوتیوب در مورد موفقیت در این پلتفرم دارد – گفت که پست کردن مداوم مهم است. اولویت دادن به ثبات بر کیفیت در دراز مدت به کانال شما آسیب می رساند. پس چگونه این دو را متعادل می کنید؟ یک تقویم محتوا بهترین دوست جدید شما خواهد بود.
وقتی ویدیوهای خود را از قبل برنامه ریزی می کنید، بر اساس مدت زمانی که برای برنامه ریزی، فیلمبرداری، ادیت و انتشار صرف می کنید، برنامه ای واقعی ایجاد کنید. توجه داشته باشید که برنامه شما همیشه می تواند تغییر کند.
نکته: ویدیوهای جدید با عملکرد بالا ترافیک را به سمت ویدیوهای قدیمی شما هدایت می کند زیرا بینندگان به دنبال محتوای بیشتری از شما هستند. به همین دلیل ویرایش برخی از عناوین، تاینل و سایر اطلاعات ویدیوهای قدیمی می تواند به شما کمک کند تا هفته ها یا ماه ها بعد بازدید داشته باشید. اد لارنس، کارشناس تولید ویدیو که کانال فیلم Booth را اداره میکند، برای ایجاد تامنیل جدید برای ویدیوهای قدیمیتر و ضعیفتر در کانال خود وقت گذاشت و باعث رشد سریعتر بازدیدها و سابها نسبت به پست کردن ویدیوهای جدید شد.
زیادهروی نکنید
در حالی که ساخت فیلم می تواند یک کار سرگرم کننده و آسان باشد، اما می تواند سخت و مضر هم باشد. در یک نظرسنجی اخیر، 78 درصد از کریتورها گزارش کردند که دچار فرسودگی شغلی شده اند. مراقب باشید که بین تولید محتوا و اوقات فراغت خود مرزهایی تعیین کنید.
نکته: سعی کنید در برنامه فیلمبرداری خود خلاق باشید تا ببینید چه چیزی برای شما مناسب است. کی تیلور، کریتور میکآپ، گفته که تمام فیلمهایش را در هفته اول هر ماه فیلم میگیرد و بقیه ماه را به تدوین میگذراند. تیلور خاطرنشان کرد که فیلمبرداری می تواند خسته کننده باشد و مهم است که استراحت کنید.
به تجزیه و تحلیلها و الگوریتمها توجه کنید
با نگاهی به تجزیه و تحلیل ویدیوی خود، میتوانید یک برنامه استراتژیک برای بهبود عملکرد ایجاد کنید.
YouTube Analytics و Channelytics درک بیشتری برای ویدیوها ارائه میدهند. باید مراقب آمارهای ضروری مانند حفظ بیننده و رتبه بندی جستجو باشید.
نکته: از آزمایش کردن نترسید. ترکیب صحیح استراتژی ها به محتوای منحصر به فرد کانال شما بستگی دارد، بنابراین آنچه را که کار می کند، پیگیری کنید و این استراتژی ها را بیشتر دنبال کنید.
و در پایان مبادا ناامید شوید
کریتورهای باتجربه یوتیوب بر اهمیت پایبندی به آن تاکید دارند. کانال یوتیوب شما تنها در صورتی رشد میکند که شروع به پست کردن کنید. شلی ناتان، کارشناس یوتیوب، گفت: ایدهپردازی درباره موضوعات ویدیویی سادهتر از ساختن و انتشار آنها است، و «بسیاری از مردم هرگز از این مرحله عبور نمیکنند»
…
بیشتر بخوانید:
نکات مهم در آپلود ویدیوها در یوتیوب