راز به دست آوردن و حفظ سابسکرایبر یوتیوب و در عین حال حفظ سابهای قدیمی چیست؟ ما در این مطلب, این راز را فاش میکنیم. با من همراه باشید.
رشد یک کانال یوتیوب کار دشواری است. از یک طرف، شما کار دشواری را برای جذب بینندگان کافی برای تبدیل شدن به سابسکرایبر وفادار دارید. از سوی دیگر، نگرانی دیگری دارید و آن این است که چگونه این دنبالکننده های خود را به جای از دست دادن در طول زمان, حفظ کنید.
اول، این را بدانید که همه فالوورهای خود را از دست میدهند. کاهش جزئی طبیعی است زیرا یوتیوب حسابهای ربات را خودش حذف میکند یا به هر حال برخی افراد از جامعه شما پیر و خسته میشوند. صرف نظر از این، شما میخواهید که مخاطبانتان همچنان در حال رشد باشند که اهداف دیگری مانند کسب درآمد و حمایت از برند خود را دارید.
اما رازی وجود دارد که اکثر مردم درباره به دست آوردن و حفظ سابسکرایبر یوتیوب بیشتر نمیدانند. برای رشد بالای کانال یوتیوب خود، به چیزی بیش از ویدیوهای سرگرم کننده و پر اکشن نیاز دارید. شما باید یک کامیونیتی بسازید!
جوامع آنلاین: آنچه تحقیقات میگوید
در گزارش اخیر گرایش مصرف کنندگان، Hubspot از بیش از هزار نفر پرسیده است که چرا به جوامع آنلاین پیوستهاند. جای تعجب نیست که مهمترین دلایل تفریح، اشتراک علایق مشترک و ارتباط با دیگران بود – همان اهدافی که افراد هنگام معاشرت شخصی و در دنیای واقعی دارند.
اما این تنها بخشی از معادله است. برای ادامه رشد، یک جامعه به اعضایش نیاز دارد که مکرراً ظاهر شوند، با دیگران درگیر شوند و ارتباط بیشتری ایجاد کنند. پس چه چیزی باعث می شود که مردم به آن رفتارها متعهد شوند؟
بر اساس همین گزارش، اعضای یک کامیونیتی هفت مزیت عضویت در یک گروه آنلاین را گزارش کردند:
- یادگیری چیزهای جدید (39%)
- دریافت ایده و الهام (31%)
- ملاقات با افراد دیگر با علایق مشابه آنها (29%)
- سرگرم شدن (27%)
- پرورش حس تعلق (23%)
- پیدا کردن یک سیستم پشتیبانی (21%)
- فرار از زندگی روزمره (19%)
این آمار یعنی که چرا برخی از مردم فقط به جوامع نمیپیوندند. آنها به اعضای فعال و طولانی مدت تبدیل میشوند…
بنابراین اگر در حال توسعه یک کانال یوتیوب هستید، باید برای تحقق این امر چه کار کنید؟
حقیقت این است که مردم چیزی بیش از سرگرمی میخواهند. آنها به دنبال فضاهای امن برای تفریح، اشتراک گذاری علایق مشترک و ایجاد حس تعلق هستند – حتی در سایت های اشتراک گذاری ویدیو.
پس راز به دست آوردن و حفظ سابسکرایبر یوتیوب این است: ساختن یک کامیونیتی سرگرمی = مشترکین جدید به دست آمده و مشترکان قدیمی حفظ شده.
چگونه کامیونیتی یوتیوب خود را رشد دهید؟
حال به این سوالات پاسخ دهیم. این مشترکین از کجا می آیند؟ آنها به سمت کدام کریتورها جذب میشوند؟ پاسخهای این سوالات را در سه عادت قدرتمند خواهید یافت:
1• با اشتیاق، سرگرمی یا علاقه شروع کنید
از تحقیقاتی که گفته شد، ما میدانیم که افراد برای یادگیری چیزهای جدید یا الهام گرفتن به کامیونیتیهای مختلف میپیوندند. به همین دلیل است که باید یک کانال یوتیوب با تمرکز بر علاقه یا یک سرگرمی قوی خود راهاندازی کنید. سپس میتوانید بینندگان همفکر و همسو با خود را جذب کنید که احتمال بیشتری برای فالوور شدن در کانال شما دارند.
به علاوه، صحبت کردن در مورد آنچه بلد هستید, بسیار آسانتر است. میتوانید به سرعت ویدیو بسازید و کمتر احتمال دارد از چیزی که به آن علاقه دارید, دست بکشید. پس در ابتدا به علاقه خودتان نگاه کنید!
2• خودت باش
مهم نیست که چه نوع کانالی ایجاد میکنید، خودِ واقعی و واقعیِ خود باشید. این بدان معنا نیست که باید با بینندگان بیش از حد ویدیو به اشتراک بگذارید یا اجازه دهید غریبهها وارد زندگی شما شوند. اما باید در حین نشان دادن شخصیت خود، در مورد موضوعاتی که به آنها اهمیت میدهید با مردم صحبت کنید.
از احساساتی شدن هم نترسید. مطالعهای در دانشگاه شیکاگو نشان داد که تماشاگران فیلم به صحنههای احساسی مرتبط با تجربههای انسانی (غمگین، شاد، طنز و غیره) توجه بیشتری میکنند.
همه اینها به شما کمک میکند تا جامعهای سریعتر بسازید. همانطور که بینندگان شما را میشناسند، شناخت یکدیگر برای آنها آسان تر میشود!
3• ایده های ویدیویی را آزمایش کنید
شما هرگز نمیدانید چه چیزی در یوتیوب قرار است رخ دهد. به همین دلیل است که آزمایش کردن بسیار مهم است، چه در حال آزمایش قالبهای داستانسرایی جدید یا ایدههای ویدیویی باشید.
و خوشبختانه تعداد زیادی برای انتخاب دارید. شوخی، ولاگ، آموزش، پرسش و پاسخ و … وجود دارد.
- بینندگان خود را بخشی از فرآیند خلق کنید
ممکن است یک کانال یوتیوب برای ابراز وجود راه اندازی کرده باشید، اما در نهایت، ویدیوهایی را برای مخاطبان ایجاد میکنید. گنجاندن آنها در فرآیند ایجاد ویدیو راهی عالی برای جلب اعتماد آنهاست.
شما می توانید این کارها را انجام دهید:
• نظرسنجی از بینندگان درباره ویدیوی بعدی که باید بسازید …
• فیلمبرداری از یک ویدیو پرسش و پاسخ که در آن شما قبل از پاسخ دادن به سؤال هر فرد, اسم آن فرد را در ویدیو میآورید و با آن شخص صحبت میکنید …
• برجسته کردن کامنتهای حمایتی یوتیوب در انتهای ویدیو (پین کردن کامنتها) …
این اقدامات باعث میشود مردم احساس کنند که دیده میشوند و تجلیل و تشویق میشوند. شما به آنها کمک میکنید تا با شما (و یکدیگر) ارتباط برقرار کنند و دارید حضور آنها را تأیید میکنید! به دست آوردن و حفظ سابسکرایبر یوتیوب
- به کامنتهای یوتیوب حتما پاسخ دهید
تا جایی که میتوانید سعی کنید به نظراتی که افراد در زیر ویدیوهای شما میگذارند, پاسخ دهید. این کار آنها و دیگران را درگیر میکند و دیدن پاسخهای شما ممکن است افراد دیگر را ترغیب کند تا نظرات بیشتری را بگذارند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ابتدا با اجتماعی بودن راه را پیش ببرید!
- اگر میتوانید فضاهای گردهمایی را برای سابسکرایبرهای خود ایجاد کنید
از نظر فنی، یوتیوب در حال حاضر یک فضای گردهمایی است. اما گاهی اوقات شما نیاز به یک تنظیم اوقات صمیمیتری دارید. میتوانید با میزبانی لایو یا پخشهای زنده هفتگی یا گپ زدن با بینندگان در تب کامیونیتی پست، مسیر بیشتری را طی کنید. اگر خوب پیش میرود و شرایطش را دارید، با فضاهای خارج از یوتیوب، مانند سرور Discord، گروه فیسبوک یا Patreon،هم کار کنید. ارائه یک فضای اختصاصی به افراد کمک میکند سریعتر با هم ارتباط برقرار کنند!
- با مخاطبان خود در طول سالها رشد کنید
با گذشت زمان، مخاطبان شما بزرگتر و عاقلتر میشوند. آنها ممکن است همان نوجوانانی نباشند که پنج سال پیش با آنها سفر یوتیوب را شروع کردید، بنابراین به رشد آنها توجه کنید. آیا آرزوهای آنها تغییر کرد؟ آیا آنها هنوز به همان چیزها اهمیت میدهند؟ آیا متوجه کامنتهایی میشوید که میگویند: “دیگر شوخی نیست؟” اگر چنین است، ممکن است زمان تغییر باشد.
- به نمایش خود ادامه دهید
در نهایت، نمیتوانید یک کامیونیتی یوتیوب درگیر بدون حضور مداوم داشته باشید. از دست دادن سابسکرایبر یوتیوب با نداشتن برنامه آپلود منظم یا ناپدید شدن برای مدت طولانی، به خصوص بدون خداحافظی آسان است. به نمایش گذاشتن ویدیو برای مخاطبان خود ادامه دهید، و ببینید که چطور آنها برای شما ظاهر خواهند شد!
…
برای به دست آوردن و حفظ سابسکرایبر یوتیوب این وبلاگها را بخوانید:
چرا موفقیت در یوتیوب به مخاطب و کامیونیتی شما بستگی دارد؟