اخیرا سیاستهای YouTube Partner Program به روز رسانی قابل توجهی داشته است. در این وبلاگ درباره این سیاستهای جدید و تاثیر آن بر درآمدزایی از کانال یوتیوب میگوییم.
به دنبال بهروزرسانی جدید کسب درآمد از Shorts، یوتیوب حالا در حال تغییر خطمشی و سیاست برنامه خود برای Partner Program است. این بیشتر بر کریتورهایی که میخواهند از یک کانال کوچک یوتیوب کسب درآمد کنند تأثیر میگذارد!
همه ما میدانیم که برای واجد شرایط بودن برای Partner Program برای درآمدزایی از کانال یوتیوب به 1000 سابسکرایبر به همراه 4000 ساعت واچتایم در یک سال گذشته یا 10 میلیون بازدید از Shorts در 90 روز گذشته نیاز دارید. اما برآورده شدن این الزام تنها اولین قدم است. شما در واقع باید برای Partner Program درخواست دهید و اینجاست که همه چیز در شرف تغییر است!
چه تغییراتی اتفاق افتاده است؟
در ژانویه، یوتیوب ساختار Partner Program را تغییر داد و به کریتورها انعطافپذیری و فرصتهای بیشتری برای درآمدزایی ارائه کرد. این تغییرات شامل معرفی ماژولها، معیارهای واجد شرایط بودن جدید برای YouTube Shorts و دسترسی به کریتور موزیک بود.
بخوانید: تغییرات شرایط YouTube Partner Program | درآمدزایی از یوتیوب شورت ۲۰۲۳
ماژولها به کریتورها اجازه میدهند نحوه کسب درآمد در یوتیوب را انتخاب کنند، خواه از طریق تبلیغات ویدیوهای لانگ، تبلیغات در شورتها، و حمایت مالی طرفداران از طریق سوپرها، عضویت در کانال ممبرشیپ و موارد دیگر.
قوانین کاربردی جدید برای Partner Program و درآمدزایی از کانال یوتیوب
اگر بار اول کانال شما برای Partner Program پذیرفته شد، که هیچ. درآمدزایی باز خواهد شد! اما از 5 ژوئن 2023، روند درخواست مجدد برای YPP پس از رد شدن کانال شما تغییر خواهد کرد. اگر برای اولین بار درخواست دهید و رد شوید، 21 روز فرصت دارید تا نسبت به تصمیم اعتراض کنید (اپیل بسازید و ارسال کنید). سپس قبل از درخواست مجدد، باید 30 روز دیگر صبر کنید.
حالا اگر برای بار دوم رد شوید، همچنان 21 روز فرصت دارید تا درخواست تجدید نظر کنید (اپیل بسازید و ارسال کنید)، اما فقط پس از 90 روز میتوانید دوباره درخواست دهید.
اگرچه این ممکن است کمی خشن و ترسناک به نظر برسد، اما یک رویکرد متعادل است زیرا یوتیوب متقاضیان جدید را به متقاضیان تکراری اولویت میدهد.
همراه با قوانین برنامه جدید، یوتیوب تأکید میکند که هم شرکای کسب درآمد و هم متقاضیان جدید باید از این فعالیتها در یوتیوب اجتناب کنند:
- بارگذاری ویدیوهایی که تکراری به نظر میرسند.
- استفاده مجدد از محتوای سایر کریتورها، که متحول کننده تلقی نمیشود.
- استفاده از تعامل جعلی و فیک برای دریافت لایک، بازدید، ساب و واچتایم بیشتر.
- درگیر شدن در شیوههای فریبنده، مانند جعل هویت شخصی یا اجرای کلاهبرداری.
برای شرکای فعلی هم، انجام این اشتباهات میتواند منجر به تعلیق کانال و دیمانیتایز شود و درخواست مجدد به این معنی است که شما باید یک دوره تجدیدنظر 21 روزه و سپس 90 روز صبر کنید.
برای متقاضیان جدید، اگر این اشتباهات را انجام دهید، ممکن است اصلاً مانیتایز نشوید!
کریتورها باید شرایط جدید YPP را تا 5 ژوئن 2023 بپذیرند تا به Partner Program بپیوندند یا از طریق آن به کسب درآمد ادامه دهند.
…
بیشتر بخوانید:
MCN چیست و چه تفاوتی با ادسنس دارد؟
نمادهای کسب درآمد در یوتیوب به چه معناست؟