یوتیوب در یک مطلب و مفصل و یک سری ویدیو, نکاتی را برای شروع کار در یوتیوب ارائه کرده است که سعی میکنیم در این وبلاگ به این نکات مهم بپردازیم برای عزیزانی که به تازگی قصد شروع به کار یوتیوب را دارند. با ما همراه باشید.
اول، بیایید درباره تجهیزات صحبت کنیم! برای شروع کار در یوتیوب به یک سری موارد ضروری نیاز دارید:
دوربینها 📹
صدا 🎤
نورپردازی 💡
اما ذکر این نکته ضروری است که یک رویکرد دقیق برای همه یوتیوبرها وجود ندارد که بگوییم بهترین آنها چیست! 🏆
نکات تجهیزات ویدئویی
آیا تا به حال هنگام در نظر گرفتن تجهیزات ویدئویی احساس ناراحتی کردهاید؟ در این ویدیوی تولیدی یوتیوب، YouTube Creator Shameless Maya یک راهنمای کامل مبتدی برای تجهیزات ویدیویی را در اختیار شما قرار داده است. توصیههای مایا در مورد گزینههای دوربین، صدا، نور و ویرایش را در ویدیوی زیر ببینید:
خالق یوتیوب بودن حداقل به دانش پایه در مورد تجهیزات ویدئویی نیاز دارد. ممکن است از خود بپرسید: از چه نوع دوربینی باید استفاده کنم؟ چگونه صدا و نور را مدیریت کنم؟
دوربین
هیچ “اندازهی مناسبی برای همه” وجود ندارد – در نظر بگیرید که میخواهید با ویدیوهای خود به چه چیزی برسید. در اینجا دو نوع دوربین رایج وجود دارد:
دوربینهای Point and Shoot ساده وجود دارند که برای ویدیوهای مکرر تقریباً در هر محیطی عالی هستند. برخی از مدلها دارای صفحه نمایش LCD قابل برگشت هستند تا بتوانید عکس خود را ببینید. این دوربینهای بدون سر و صدا میتوانند کیفیت تصویر فول اچدی (1080) ارائه دهند و بسیاری از کریتورهای یوتیوب از آنها در ویدیوهای روزمره خود استفاده میکنند.
دوربینهای DSLR میتوانند ظاهر سینمایی بیشتری ارائه دهند، اما ممکن است برای کار کردن به یک منحنی یادگیری نیاز داشته باشند. آنها از لنزهای قابل تعویض استفاده میکنند، بسیار سنگینتر هستند و گاهی اوقات تمرکز آنها دشوارتر است. این دوربینها هزینه بیشتری دارند و معمولاً توسط کریتورهایی استفاده میشود که میخواهند ظاهری هنری یا حرفهایتر داشته باشند.
همیشه می توانید با دوربین دستگاه تلفن همراه خود شروع کنید. این یک گزینه عالی قبل از سرمایه گذاری برای یک دوربین مستقل است.
همینطور بررسیهای دوربین سایر کریتورهای یوتیوب را بررسی کنید تا بدانید چه مارکها و مدلهایی را توصیه میکنند.
صدا
صدای خوب یک الزام است. بینندگان اغلب به نور ناقص اهمیت نمیدهند، اما کیفیت صدای ضعیف را در ویدیو کمتر میپذیرند. اگر از میکروفون داخلی دوربین خود استفاده میکنید، ممکن است لازم باشد برای بهترین صدا سه تا چهار فوت از دوربین فاصله بگیرید.
برخی از کریتورها یک میکروفون “شاتگانی” میخرند. از آنجایی که اینها ضبط جهت دارند، میتوانند در برداشتن صدای طبیعی از محدوده طولانیتری موثر باشند.
هنگامی که نیاز به ضبط از راه دور دارید، میتوانید از یک میکروفون lavalier بیسیم (میکروفن یقهای) استفاده کنید که می تواند به شما متصل شود. به عنوان مثال، یک میکروفون lavalier ممکن است برای مربی در یک ویدیوی تناسب اندام مناسب باشد.
قبل از خرید برای شروع کار در یوتیوب، مطمئن شوید که دوربین شما دارای پورت میکروفون خارجی است یا خیر.
نورپردازی
بسیاری از کریتورها از سیستم نورپردازی “دو نقطهای” استفاده میکنند. این شامل نورپردازی سوژه اصلی شما از دو منبع نور در جهت مخالف است. در این تنظیمات، “key light” نور اولیه را میدهد، در حالی که “نور پر کردن” “fill light” سایه ها را متعادل میکند.
گزینه دیگر «نورهای نرم» است که گاهی هزینه کمتری دارند، انرژی کمتری مصرف میکنند و جذابتر هستند. یک نور ملایم میتواند برای عکسهای نزدیک عالی باشد. در صورت نیاز میتوانید نورهایی را برای روشن کردن پس زمینه یا سایر قسمتهای صحنه اضافه کنید. یکی از درخشانترین (و ارزانترین) چراغهای موجود در دنیا یعنی خورشید را فراموش نکنید! سعی کنید در خارج از خانه ضبط کنید یا از نور طبیعی روز از طریق پنجره استفاده کنید. (این بهترین گزینه برای اوایل کار بدون صرف هیچ هزینهای است.)
و در نهایت:
یادتان باشد برای شروع کار در یوتیوب بهترین تجهیزات, همانی است که در دست دارید. از دستگاه تلفن همراه خود برای شروع سریع استفاده کنید!
بسیار خوب! اکنون، بیایید رویای بهترین فیلمبرداری را محقق کنیم 🎥🤳 با ذکر چند نکته که باید در نظر بگیرید:
🛋 یک مکان راحت پیدا کنید.
👗 پس زمینه و سبک خود را در نظر بگیرید.
🎬 عکسهای خود را برای صرفه جویی در زمان از قبل آماده و برنامهریزی کنید.
نکات فیلمبرداری ویدیویی برای شروع کار در یوتیوب
قبل از شروع فیلمبرداری، با انتخاب مکان خود، طراحی ظاهر خود و جمع آوری وسایل خود آماده شوید.
مکان خود را انتخاب کنید
فضاهای راحت را پیدا کنید که دسترسی به آنها آسان باشد. یک مکان عالی برای شروع خانه شما است که میتواند برای محتوایی مانند گیمپلی، آنباکسینگ و محتواهای آموزشی عالی باشد.
اگر میخواهید در بیرون فیلمبرداری کنید، مطمئن شوید که عواملی مانند آب و هوا، حملونقل تجهیزات و در دسترس بودن پریز برق را در نظر دارید. در صورت امکان، قبل از فیلمبرداری به محل مورد نظر بروید تا با آن آشنا شوید. در روز فیلمبرداری زودتر برسید و مطمئن شوید که زمان بیشتری برای تنظیم و استراحت دارید. برای هر مکانی، مهم است که به نور و صدا فکر کنید تا مطمئن شوید که ضبط با کیفیت خوبی دارید.
این به شما بستگی دارد که قبل از شروع ضبط، مجوزهای مورد نیاز خود را دریافت کنید. ممکن است از یک کسب و کار، صاحب ملک یا حتی یک تماشاچی در پسزمینه به اجازه نیاز داشته باشید. برای هر مکانی، به حریم خصوصی دیگران احترام بگذارید و تصویر، صدا یا اطلاعات شخصی آنها را بدون رضایت آنها در ویدیو درج نکنید.
مراقب ایمنی افراد از جمله امنیت خودتان باشید. اگر در خانه فیلم میگیرید، از نمایش هرگونه اطلاعات قابل شناسایی مانند آدرس خیابان، کد پستی یا شماره تلفن خودداری کنید.
ظاهر خود را درست کنید
بعد از انتخاب مکان، میتوانید سبک بصری خود را از طریق پس زمینه، لباس و سایر عناصر طراحی ایجاد کنید. استفاده از عناصر طراحی ثابت به مخاطبان شما کمک میکند تا به راحتی محتوا و کانال شما را تشخیص دهند.
پسزمینه: پسزمینههایی را انتخاب کنید که با نوع محتوایی که فیلم میگیرید مطابقت داشته باشد. برای مثال، اگر در حال ساخت یک ویدیوی کمدی هستید، ممکن است بخواهید از پسزمینهای با رنگ روشن استفاده کنید. برای ویدیوهای دراماتیکتر، ممکن است پالت رنگی تیرهتر یا بیصدا را انتخاب کنید. برای برجسته کردن سوژه های خود، از کنتراست و بافت در پس زمینه خود استفاده کنید.
لباس: موضوع ویدیو و سبک خود را در نظر بگیرید. لباسهای راحت بپوشید که به شما امکان میدهد بیشتر خود را ابراز کنید. در صورت لزوم، از لوازم جانبی برای تقویت استایل خود استفاده کنید. برای صرفهجویی در هزینههای تولید، به قرض گرفتن یا اجاره اقلام یا خرید اقلام مستعملی که هنوز در شرایط خوبی هستند فکر کنید.
این مثالها نشان میدهند که چگونه لباسها و پسزمینهها میتوانند به طور قابل توجهی بر ظاهر و احساس یک ویدیو تأثیر بگذارند.
حالا زمان فیلمبرداری شما تمام شده است و اکنون زمان ویرایش است!
نکات ویرایش ویدیو
اولین تصویربرداری شما کامل شده است، اما چگونه میتوانید فیلم خود را به یک ویدیوی عالی تبدیل کنید؟ در این ویدیوی تولید شده توسط یوتیوب، YouTube Creator TheNotoriousKIA یک راهنمای کامل برای مبتدیان برای ویرایش ویدیو ارائه کرده است. توصیههای کیا در مورد 12 مرحله اصلی ویرایش را بررسی کنید تا ایده خود را به واقعیت تبدیل کنید:
بهترین زمان برای شروع به فکر ویرایش مرحله نوشتن و قبل از فیلمبرداری است. با برنامهریزی اولیه برای ویرایشهای خود، میتوانید پیشبینی کنید که ویدیوی شما چگونه به نظر میرسد و میخواهید بینندگان خود چه واکنشی نشان دهند.
موقعیتها، زاویهها و حرکات دوربین خود را در نظر بگیرید. به این فکر کنید که ویدیوی شما چگونه باز و بسته میشود و لحظات کلیدی در این بین کدامند. برای پروژههای بزرگتر، میتوانید یک «فهرست عکس» ساده تهیه کنید—تمام عکسهایی را که نیاز دارید بنویسید تا چیزی را فراموش نکنید.
ابتدا به ساکن این سوالات را از خودت بپرس:
چه زمانی باید چندین عکس را برای گرفتن عکسهای مناسب انجام دهم؟
آیا برای فیلم B رول، تریلر یا تیزرها به فیلم اضافی نیاز دارم؟
بودجه. بسیاری از برنامههای مقرون به صرفه در بازار و برنامه های شروع کننده با قیمتهای ارزان وجود دارد. برنامههای ویرایش ویدیوی حرفهایتر معمولاً برای پروژههای پیچیدهتر استفاده میشوند.
تجهیزات. آیا از گوشی هوشمند، DSLR یا دوربین فیلمبرداری حرفهای استفاده میکنید؟ ضبط با SD یا HD؟ مشخصات فنی هر برنامه را مرور کنید تا ببینید کدام نوع دوربین و فرمت فایل پشتیبانی میشود.
امکانات. حتی برنامههای مقرونبهصرفه معمولاً طیف گستردهای از ویژگیها را ارائه میدهند، مانند تصحیح رنگ برای اینکه فیلم شما واقعاً جذاب باشد. برنامههای با قیمت بالاتر ممکن است قابلیتهای پیچیدهتری مانند پروژههای تیم مشترک و فضاهای کاری قابل تنظیم را ارائه دهند.
میتوانید ویدیوهایتان را در «استودیوی یوتیوب» با افزودن انداسکرین و کوتاه کردن بخشهایی از ویدیوتان قبل یا بعد از انتشار، بهینه کنید. همچنین میتوانید با کتابخانه صوتی، موسیقی و جلوههای صوتی را به ویدیوی خود اضافه کنید.
نرم افزار خود را بشناسید از هر نرمافزار ویرایش ویدیویی که استفاده میکنید، سعی کنید میانبرهای صفحه کلید را برای کارهای تکراری خود جستجو کنید. همچنین، میتوانید تعداد زیادی ویدیو در یوتیوب (و سایر سایتها) پیدا کنید که به شما نشان میدهد چگونه ترفندهای ویرایش جالبی را انجام دهید.
در ویرایش به سرعت و ریتم ویدیوی خود فکر کنید. آیا میخواهید به سرعت از یک شات به شات دیگر حرکت کنید تا شدت و هیجان ایجاد کنید؟ یا میخواهید به بینندگان زمان بیشتری برای جذب و تأمل در مورد آنچه در مقابل آنها میگذرد، بدهید؟
به مخاطبان خود روی آورید. آنچه بیش از همه مهم است این است که چگونه با مخاطب هدف خود ارتباط برقرار میکنید. اگر قبلاً چند ویدیو بارگذاری کردهاید، سعی کنید به حفظ مخاطبان خود در YouTube Analytics نگاه کنید. افت میتواند به این معنی باشد که بینندگان آن قسمتها را رد میکنند یا ویدیوی شما را ترک میکنند. به دلایلی که ویدیوهای برتر شما بینندگان را درگیر میکند و اینکه ویرایش چگونه ممکن است نقش داشته باشد، فکر کنید.