۵ چیزی که باید درباره الگوریتم یوتیوب بدانید + فایل صوتی

این وبلاگ ۵ نکته مهمی که باید در مورد الگوریتم یوتیوب بدانید را پوشش می‌دهد. به ویژه اگر شما یک کریتور تازه وارد در یوتیوب هستید …

1• یوتیوب از شما می‌خواهد که بینندگان خود را تا زمانی که ممکن است در این پلتفرم نگه دارید

الگوریتم یوتیوب به گونه‌ای طراحی شده است که مردم را تا زمانی که ممکن است در پلتفرم به تماشای ویدیوها نگاه دارند، بنابراین یوتیوب می‌تواند تبلیغات اجرا کند و درآمد کسب کند.

هدف واقعاً به همین سادگی است. با این حال، رسیدن به آنجا بسیار پیچیده است.

یوتیوب هر روز بیش از 80 میلیارد سیگنال مختلف از بینندگان را تجزیه و تحلیل می کند. این بررسی می کند که چطور ویدیوهای شما با مخاطبان مختلف درگیر میشوند. این به الگوریتم‌های یادگیری ماشینی خود کمک می‌کند تا ویدیوی مناسب را برای بیننده مناسب در زمان مناسب تعیین کند.

اگر ویدیوهای شما کمک می‌کند بینندگان را راضی نگه دارند و برای مدت طولانی‌تری روی پلت‌فرم قرار بگیرند، پس محتوای شما با اهداف الگوریتم یوتیوب هماهنگ‌تر شده است.

اگر دائماً در تلاش هستید تا بینندگان را به بازدید از وب سایت خود یا صفحات خود در دیگر شبکه های اجتماعی تشویق کنید، آنها را تشویق می‌کنید که پلتفرم را ترک کنند. این بر خلاف اهداف الگوریتم است و بسیار مهم است که در نظر داشته باشید.

‌‌

2• یوتیوب شروع به تجزیه و تحلیل ویدیوی شما در لحظه آپلود می‌کند

درک این نکته ضروری است که یوتیوب اطلاعات بیشتری درباره محتوای شما دارد. این چیزی بیش از آن است که در فراداده فهرست می‌کنید، مانند تگ‌ها، تایتل‌ها و توضیحات.

در طول فرآیند آپلود، یوتیوب اطلاعات فریم به فریم ویدیو را جمع آوری می‌کند. به این ترتیب می‌تواند تغییرات صحنه، اشیاء، مکان‌ها، افراد و حتی حالات چهره را شناسایی کند.

یوتیوب در فراداده‌ها نقش دارد، اما در بیشتر موارد، چیزهایی مانند تامنیل، عناوین و توضیحات باید با در نظر گرفتن بیننده ایجاد شود تا آنها را تشویق کند روی ویدیوی شما کلیک کنند.

پس از انتشار ویدیوی شما، یوتیوب بلافاصله رفتار بینندگان را تجزیه و تحلیل می‌کند. مانند: آیا مردم روی ویدیوهای شما کلیک می‌کنند، آیا تا آخر راه را تماشا می‌کنند، پس از تماشای یک ویدیو، آیا ویدیوی دیگری از شما را تماشا می‌کنند؟ همه اینها سیگنال‌هایی هستند که به یوتیوب می‌گویند که بینندگان چقدر از محتوای شما راضی هستند؟

‌‌‌

‌‌

3• زمان تماشا (واچ‌تایم) عامل اصلی رتبه‌بندی در یوتیوب است

همه معیارها برابر نیستند و رتبه‌بندی در طول زمان تغییر کرده است.

خیلی سال قبل، یوتیوب ویدیوهای شما را تنها بر اساس بازدیدها و کلیک‌ها رتبه‌بندی می‌کرد. با این حال، این معیارها کاملاً باز بود – توسط کریتورها، بازاریابان و کلاهبرداران که معمولا عناوین و تامنیل گمراه‌کننده برای کسب بازدید ایجاد می‌کردند، در حالی که ارتباط بسیار کمی با محتوای ویدیو داشتند یا حتی هیچ ارتباطی نداشتند.

این به طور ناخواسته محتوای کلیکی را تحریک کرد و منجر به محتواهای آشغال‌ زیادی در این پلتفرم شد. بینندگان راضی نبودند و یوتیوب شکایات زیادی در این مورد دریافت می‌کرد. بنابراین سیستم را تکامل داد تا واچ تایم را بر بازدیدها و کلیک‌ها اولویت دهد تا اعتماد دوباره ایجاد شود.

واچ تایم هنوز یکی از مهم‌ترین عوامل برای رتبه‌بندی ویدیوها است. بنابراین، یوتیوب همچنین داده‌های رضایت و مسئولیت بینندگان را برای ارزیابی کیفیت واچ تایم در نظر گرفته است. این تلاشی است برای به حداکثر رساندن لذت بینندگان در پلتفرم، به طوری که آنها به بازگشت ادامه دهند و در عین حال، انتشار اطلاعات نادرست یا محتوای مضر را به حداقل می‌رساند.

4• بیش از یک الگوریتم یوتیوب وجود دارد

نکته دیگری که باید در نظر داشت این است که فقط یک الگوریتم یوتیوب وجود ندارد. این مجموعه‌ای از مدل‌های مختلف تصمیم‌گیری است که برای بیننده و هدف درک شده بیننده در آن زمان شخصی سازی شده است. آنها مدل‌های تصمیم‌گیری متفاوتی برای موارد زیر دارند:

  • Search جستجو کردن
  • Suggested پیشنهادی
  • Home صفحه اصلی
  • Trending Tab برگه پرطرفدار
  • Subscription Tab برگه اشتراک
  • Notifications اطلاعیه


برای مثال جستجو را در نظر بگیرید. هنگامی که شخصی یک ویدیو را جستجو می‌کند، اطلاعاتی در مورد آنچه می‌خواهد به یوتیوب می‌دهد. سپس یوتیوب سعی می‌کند ویدیوهایی را پیدا کند که بیشترین شانس را برای مطابقت با آنچه بیننده به دنبال آن است داشته باشند و آنها را علاقه‌مند نگه دارد.

یوتیوب فقط به دنبال ویدیوهایی با عناوین و توضیحات کاملاً بهینه سازی شده نیست.

بنابراین اگر یوتیوب ویدیوهای شما را برای یک عبارت جستجوی خاص توصیه می‌کند و مردم به خوبی به آن پاسخ می‌دهند، پس به توصیه ویدیوها برای آن جستجوی خاص ادامه می‌دهد.

این به طور مشابه با سایر سیستم عامل‌های ویدئویی مانند Netflix کار می‌کند. اگر یک سریال را تماشا می‌کنید، ممکن است بخواهید دنباله آن را ببینید، پس آن را به شما پیشنهاد می‌دهد …

5•  شما می‌توانید در پلتفرم یوتیوب موفق شوید حتی اگر یک کریتور کوچک باشید

آخرین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که یوتیوب از کریتورهای کوچک متنفر نیست. بسیاری از کریتورها با کانال‌های کوچک احساس می‌کنند الگوریتم برای دریافت آن‌ها آماده است، و اینطور نیست.

هرچه یوتیوب اطلاعات بیشتری در مورد کانال شما و نحوه پاسخ مردم به محتوای شما داشته باشد، پیش بینی عملکرد ویدیوهای شما در پلتفرم برای یوتیوب آسان تر خواهد بود.

یوتیوب داده‌های بسیار بیشتری در مورد کانال‌ها و ویدیوهای بزرگتر با میلیون‌ها بازدید دارد. با این حال، اگر ویدیوهایی ایجاد کنید که مردم در تمام طول مسیر از آن لذت ببرند و آنها را در پلتفرم نگه دارید، کانال شما رشد خواهد کرد و یوتیوب شروع به توصیه محتوای شما خواهد کرد.

یوتیوب در حال بهینه سازی برای بینندگان شما است و شما نیز باید همین کار را با ویدیوهای خود انجام دهید …

‌‌

توصیه می‌کنیم مطمئن شوید که ویدیوها را برای یک جایگاه خاص ایجاد می‌کنید و فقط به‌طور تصادفی بین موضوعات مختلف جابجا نمی‌شوید. همچنین، مطمئن شوید که تامنیل، عنوان و توضیحات ویدیوی شما در مورد چیست و حفظ مخاطب خود را حتما تجزیه و تحلیل کنید. منتظر وبلاگ‌های آموزشی بعدی باشید

بیشتر بخوانید:

توضیحات مهم درباره الگوریتم یوتیوب 2023 – قسمت اول

آشنایی با الگوریتم یوتیوب در سال 2023 – قسمت دوم

یوتیوب ویدیوهای طولانی را به بینندگان شورت توصیه می کند [به روز رسانی الگوریتم یوتیوب]

نحوه کار الگوریتم یوتیوب و پاسخ به سوالات شما

© All contents and rights belongs to Zinonetwork 2025