ترندها در یوتیوب به بینندگان کمک میکند تا ببینند در پلتفرم یوتیوب و در جهان چه اتفاقاتی افتاده است. هدف Trending نمایش ویدیوها و فیلمهای کوتاه است که برای طیف وسیعی از بینندگان جالب بوده است. برخی از ترندها قابل پیش بینی هستند، مانند یک آهنگ جدید از یک هنرمند محبوب یا یک تریلر از یک فیلم جدید.
Trending شخصیسازی نشده است و فهرست یکسانی از ویدیوهای پرطرفدار را برای همه بینندگان در یک کشور نمایش میدهد، به همین دلیل است که ممکن است ویدیوهایی را در بخش ترندها در یوتیوب ببینید که به زبان مرورگر شما نیستند.
لیست ویدیوهای پرطرفدار و ترند تقریباً هر 15 دقیقه به روز میشود. با هر بهروزرسانی، ویدیوها ممکن است به بالا، پایین یا در همان موقعیت در لیست باقی بمانند.
چه چیزی تعیین میکند که یک ویدیو در رتبهبندی پرطرفدار قرار بگیرد؟
هدف Trending نمایش ویدیوهایی است که:
- برای طیف وسیعی از بینندگان جذاب هستند
- گمراه کننده، کلیکی یا هیجان انگیز نیستند
- وسعت آنچه در یوتیوب و در جهان اتفاق میافتد را به نمایش میگذارد
- تنوعی از یوتیوبرهای مختلف را به نمایش میگذارد
- در حالت ایده آل، شگفتانگیز یا بدیع هستند
هدف Trending ایجاد تعادل بین همه این ملاحظات است. برای رسیدن به این هدف، ترندها در یوتیوب سیگنالهای زیادی را در نظر میگیرد، از جمله:
- تعداد بازدیدها
- ویدیو با چه سرعتی بازدید ایجاد کرده است
- بازدیدها از کجا میآیند، داخل یوتیوب یا خارج از آن
- سن ویدیو
- عملکرد ویدیو در مقایسه با سایر آپلودهای اخیر از همان کانال
حال الگوریتمهای یوتیوب این سیگنالها را ترکیب میکند تا فهرستی از ویدیوها را تولید کند که آنچه در یوتیوب اتفاق افتاده را نشان دهد. این بدان معناست که ویدیویی که در یک روز معین بیشترین تعداد بازدید را دارد ممکن است در رتبه اول در ترندها نباشد و ویدیوهایی با بازدیدهای بیشتر ممکن است در زیر ویدیوهایی با بازدیدهای کمتر نشان داده شوند.
یوتیوب در مورد ایمنی مواردی که در پرطرفدارها ظاهر میشود بسیار مراقب است، بنابراین فیلترهایی دارد تا مطمئن شود ویدیوهایی که حاوی فحاشی بیش از حد، محتوای مخصوص بزرگسالان یا خشونت هستند، در کل ویدیوهایی که نامناسب هستند، در ترندینگ نمایش داده نمیشوند.
یوتیوب پرداختی مالی را برای قرار دادن در Trending به هیچ عنوان نمیپذیرد و به سازندگان خاصی علاقه ندارد. (به این معنی که یوتیوبرها نمیتوانند پول بدهند که یوتیوب آنها را در لیست ترندینگ قرار دهد!) بنابراین یوتیوب بازدیدهای تبلیغات خودش را در انتخاب ویدیوها برای ترندینگ لحاظ نمیکند.
…
بیشتر بخوانید:
ترندهای جدید یوتیوب در ابتدای سال 2023 و گرفتن بالاترین بازدید
برترین شبکه های اجتماعی در سال ۲۰۲۳
یوتیوب چگونه محتوای شما را تبلیغ می کند؟ | معیار مهم واچ تایم + فایل صوتی