میتوانید از برگه «Research» در YouTube Analytics برای کشف آنچه که مخاطبان و بینندگان در سراسر یوتیوب جستجو میکنند, استفاده کنید. قابلیت Research در یوتیوب میتواند به شما کمک کند خلأهای محتوا را کشف کنید و نقطه شروعی برای تحقیق و برای ایجاد ویدیوهای جدیدی که بینندگان به آن علاقهمند هستند, باشد.
وقتی وارد این قسمت شدید, سه تب مختلف را میبینید:
- Searches across YouTube: جایی که میتوانید بفهمید برخی از بهترین سرچهای یوتیوب کدام عبارات است. [برای هزاران عبارت و کلمه کلیدی] این مورد بیشترین سرچها از بین بینندگان پلتفرم یوتیوب را نشان میدهد, نه فقط بینندگان کانال شما. به عنوان مثال، اگر “How to” را تایپ کنید میتوانید پرس و جوهای “How to” را ببینید که مردم بیشتر به دنبال آن هستند. این عبارتهای جستجو میتواند به شما در ایجاد ایده برای ویدیوهای آینده کمک کند.
- Your viewers’ searches: جایی که شما میتوانید آنچه را که بینندگان شما به دنبال آن هستند را کشف کنید. [همچنین شامل مواردی که بینندگان کانالهای مشابه شما در یوتیوب به دنبال آن هستند هم میشود.] در اینجا کلیدواژههایی را میبینید که بینندگان کانال شما به دنبال آنها هستند. همچنین حجم جستجوی آن عبارت را با High یا Medium نشان میدهد. این دادهها را میتوان فیلتر کرد براساس Content Gap و جغرافیا.
Content Gap به این معنیه که خلأ محتوا اتفاق افتاده. اگر کلمه کلیدی که این قسمت به شما نشان میدهد داره برچسب Content Gap باشد یعنی این عبارت زیاد سرچ میشود اما تا الان محتوای کمی برای آن تولید شده است. یا به عبارت دیگر بینندگان نتوانستند محتوایی که میخواستند را بعد از سرچ پیدا کنند. حتی ممکن است محتوا باشد اما قدیمی و بیکیفیت باشد. پس اگر در این قسمت عبارتی دیدید که برچسب Content Gap داشت, این میتواند نقطه شروع برای تحقیقات شما باشد و سریعا تولید محتوا کردن در آن زمینه.
- Saved: جایی که خواهید دید عبارات جستجوی ذخیره شدهای که جستجو کردهاید. در دو تب قبلی هر کلمهای را که دیدید میتوانید روی علامت سه نقطه کلیک کنید و بعد گزینه save را انتخاب کنید.
Research در یوتیوب , میتواند نقطه شروع مفیدی باشد تا بتوانید محتوای مرتبطتر ایجاد کنید. محتوایی که بینندگان شما به دنبال آن میگردند. شاید یک کلیدواژهای پیدا کنید که دور از انتظار شما باشد و اصلا فکرش را هم نمیکردید که بینندگانتان به دنبال آن باشند. ایجاد محتوا در اطراف این جستجوهای محبوب میتواند در پر کردن خلاهای محتوایی (Content Gap) در یوتیوب کمک کند. این چیزی است که به رضایت بینندگان شما منجر میشود و ناخودآگاه باعث رشد کانال شما میشود.
…
بیشتر بخوانید:
ویژگی جدید Research یوتیوب به طور عمومی راه اندازی شد
آپدیتهای جدید | یوتیوب ‘Search Insights’ را به زبانهای بیشتری در دسترس قرار میدهد