با استفاده از افزونه VidIQ میتوانید به راحتی آمار ویدئویی را تماشا کنید. برای این کار باید به سایت یوتیوب بروید. هر ویدئو را باز کنید در سمت راست افزونه VidIQ یک پنجره پخش ظاهر میشود که اطلاعاتی در مورد آن ویدئو نشان میدهد. شما میتوانید با استفاده از VidIQ آمار دقیق دستگاههای برتر، کشورهایی که غالباً ویدئو را تماشا میکنند، درآمد تقریبی کسب شده و سایر آمارها را تماشا کنید. این افزونه داده های بهینه سازی ویدئو، درآمد ماهانه تقریبی کانال، تعداد نمایشها و سایر شاخصها را نشان میدهد. نحوه نصب هم به مانند تمام افزونههای کروم، از طریق Extension انجام میشود.
ویژگیهای افزونه VidIQ
دسترسی به ویدیوی خود را به حداکثر برسانید
ایجاد محتوای خوب در یوتیوب تنها نیمی از نبرد برای افزایش بازدید و سابسکرایبهای شماست. اگر میخواهید ویدیوهای شما رتبه خوبی داشته باشند و توسط سایر بینندگان پیدا شوند یا به آنها پیشنهاد داده شود، باید بدانید که چگونه بهترین کلمات کلیدی را برای به حداکثر رساندن عناوین، توضیحات، تگها و پلیلیستهای خود جستجو کنید و بفهمید که رقبای شما دارند چه کار میکنند.
حتما شما هم دوست دارید که یک مشاور متخصص یوتیوب داشته باشید؟ ابزار حسابرسی کانال به نام vidIQ به شما کمک میکند تا بفهمید چه چیزی برای محتوای شما مناسب است، چه چیزی مناسب نیست و چه کاری باید انجام دهید تا کانال خود را به بهترین شکل ممکن درآورید. این یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی ویدیویی است که به هر سازنده اطلاعاتی را که برای رشد و موفقیت در یوتیوب نیاز دارند، می دهد.
پرطرفدارهای یوتیوب را با این افزونه به راحتی ببینید
یوتیوب همیشه محل محتوای ویدیویی پرطرفدار بوده و هست و اگر میخواهید بدانید واقعاً چه چیزی پرطرفدار است و بازدیدهای زیادی را ایجاد میکند، ابزار vidIQ اطلاعات خوبی در مورد موضوعات پرطرفدار در یوتیوب به شما میدهد.
دستاوردهای مهم کانال شما را جشن میگیرد!
آیا ۱۰۰۰ ساب به دست آورده اید؟ ۱ میلیون بازدید یوتیوب کسب کردهاید؟ یا ۲۰۰ ویدیو آپلود کرده اید؟ نقطه عطف بعدی شما هر چه که باشد، ابزار دستاوردهای vidIQ آن را ردیابی می کند و به طور خودکار گواهی هایی را ایجاد می کند که می توانید فوراً با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.
Scorecard
آمارهای مهم یوتیوب را دریافت کنید!
دادههایی که معمولاً در عمق YouTube Analytics ذخیره میشوند، با کارت امتیازی vidIQ فوراً در دسترس شما قرار خواهد گرفت. این قسمت به شما کمک میکند تا به سرعت دادهها را جمعآوری کنید تا نمای سطح بالایی از عملکرد ویدیوهای خود یا ویدیوهای دیگران به شما ارائه دهد. داده های کلیدی با کد رنگی هستند تا به سرعت به شما نشان دهند کدام محتوا به خوبی کار می کند و کدام محتوا را باید اصلاح کنید.
Social Engagements
این بخش از کارت امتیاز به شما نشان می دهد که چگونه یک ویدیو در شبکه های اجتماعی از جمله فیس بوک و … خوب عمل کرده است.
SEO Feedback
بهینهسازی موتورهای جستجو میتواند ویدیویی را در یوتیوب بالا ببرد یا آن را خراب کند. بنابراین بسیار مهم است که بدانید محتوای شما چقدر بهینه شده است. به عنوان مثال، میتوانید فوراً عملکرد تگها را در برابر محبوبترین آنها در یوتیوب مشاهده کنید. کریتورها می توانند از این اطلاعات برای ایجاد تغییرات سریع در محتوای ویدیوی خود استفاده کنند. برای تفکیک کامل و توضیح نحوه امتیازدهی به سئوی شما، کافیست ماوس را روی امتیاز SEO قرار دهید.
Video Optimization Checklist
این قسمت یک چک لیست بهینه سازی شده است. مرحله ای برای تأیید اینکه چه چیزی می تواند در محتوای شما بهبود یابد.
Controversial Keywords
بخش کلمات کلیدی بحث برانگیز برای کمک به جلوگیری از درآمدزایی بر اساس کلمات کلیدی مورد استفاده شما طراحی شده است.
Channel Analytics
این بخش تعداد کل بازدیدها، مشترکین و میانگینهای روزانه را به شما میدهد.
Video Tags
ویژگی برچسبهای ویدیو به شما نشان میدهد که یک ویدیو از چند تگ استفاده میکند و رتبه آنها در یوتیوب چقدر است. همچنین میتوانید تمام برچسبهای نشاندادهشده را برای استفاده در سایر آپلودهای ویدیوی خود کپی کنید.
Suggest Video Tags
این ویژگی نشان میدهد که باید از برچسبهایی در ویدیوی خود استفاده کنید که در یوتیوب رتبه بالاتری داشته باشید.
Channel Tags
تگ های کانال نشان میدهد که چه تگهایی برای بخش تگ کانال استفاده شده است.
Tweets
آیا می خواهید بدانید چه کسی ویدیوی شما را در توییت های خود استفاده کرده و لینک کرده است؟ این بخش تمام جزئیات را در اختیار شما قرار می دهد.
Trending
این بخش ویدیوهای پرطرفدار مرتبط با موضوع شما را نشان میدهد.
Daily Ideas
آیا تا به حال برای ارائه ایده های جدید برای ویدیوهای خود تلاش کرده اید؟ آیا زمان کمی برای طوفان فکری دارید؟ آیا نیاز دائمی به ایدهپردازی باعث میشود شما احساس خستگی کنید؟ شاید برای شما سخت باشد که بدانید کدام یک از ایده های شما بیشتر با مخاطبان شما سازگار است. اینجاست که Daily Ideas به کمکتان می آید.
Daily Ideas از هوش مصنوعی برای نشان دادن مرتبطترین فرصتهای خلاقانه برای کانال شما استفاده میکند.
کانال خود را با قدرت هوش مصنوعی رشد دهید.
مدل یادگیری ماشینی VidIQ با تجزیه و تحلیل کانالهای زیادی که محتوای مشابه شما تولید میکنند، ایدههایی را ایجاد میکند. سپس این مدل به آنچه اخیراً برای همه این کانالها خوب عمل کرده است نگاه میکند و از این تحقیقات برای پیشنهاد هوشمندانه ایدههایی برای ویدیوهایی که میتوانید در نظر داشته باشید استفاده میکند.
View Prediction به آینده نگاه کنید
ویدیوی موفقیتآمیز بعدی خود را پیشبینی کنید و همه ایدههای روزانهتان را براساس پتانسیلشان رتبهبندی کنید تا بازدیدهای بیشتری برای شما به ارمغان بیاورد. هر ایده روزانه با پیشبینی «بسیار زیاد»، «زیاد»، «متوسط» یا «کم» همراه است. این یک امتیاز نسبی بر اساس پتانسیل هر ایده است، نه تضمینی.
در زمان تحقیق در مورد ویدیوی موفق بعدی خود صرفه جویی کنید
ابزار ایدههای روزانه به شما کمک میکند هر روز ایدههای جدیدی را ببینید که آماده ارائه ویدیوی بعدی شما هستند. آنها روزانه بهروزرسانی میشوند تا هرگز قدیمی نباشند و به شما کمک میکنند از فرصتهای پرطرفدار مطلع شوید.
Keyword Tools
در مورد بهترین کلمات کلیدی برای محتوای خود تحقیق کنید
آیا می دانستید یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ جهان است؟ و آیا متوجه شده اید که یوتیوب جستجوی شما را به صورت خودکار با پیشنهادات کلیدواژه تکمیل می کند؟ این قدرت کلمات کلیدی، عبارات محبوب، موضوعات پرطرفدار و دریافت پاسخ به سوالاتی است که احتمالا همه می پرسند!
مجموعه ابزارهای کلیدواژه یوتیوب VidIQ به شما کمک می کند بفهمید که مردم در جستجوی چه چیزی هستند تا بتوانید محتوایی ایجاد کنید که مردم دوست دارند تماشا کنند.
تحقیقات کلمات کلیدی را در یوتیوب برای سئو تقویت کنید
در هر روز میلیاردها عبارت جستجوی یوتیوبی وجود دارد، میتوانید از دادههای تحقیق کلمات کلیدی برای تمرکز و بهینهسازی ویدیوهای خود استفاده کنید.! vidIQ boost یک ابزار بسیار قدرتمند در افزونه VidIQ است که به شما پیشنهادات جستجوی کلمات کلیدی مرتبط را می دهد. همچنین ویدیوهایی را نشان می دهد که برای آن کلمات کلیدی معین، ترند هستند.
کلمات کلیدی را مستقیماً در سرچ یوتیوب جستجو کنید
هنگامی که در یوتیوب جستجو میکنید، vidIQ اطلاعات بسیار خوبی را در مورد اون کلمه کلیدی نمایش میدهد. امتیاز اون کلمه کلیدی تجزیه و تحلیل لحظه ای ما از داغ بودن (یا نبودن) اون کلمه یا عبارت است. در یک دنیای ایدهآل، شما میخواهید افراد زیادی در جستجوی ویدیوهایی که میسازید با محتوای بسیار کمی جایگزین برای شما باشند. نمره 100 برای حجم جستجو و 0 برای رقابت نمره عالی خواهد بود – اگر این کلمه کلیدی طلایی را پیدا کردید به ما هم اطلاع بدهید!
بازرس کلمه کلیدی vidIQ
ابزار بازرس کلمه کلیدی به شما کمک می کند تا کلمات کلیدی اطراف یک کلمه کلیدی ریشه را درک کنید. عبارات مرتبط، امتیاز کلمه کلیدی vidIQ، ویدیوهای مرتبط با اون و علاقه عمومی را در طول زمان نمایش میدهد که می تواند برای تشخیص اینکه آیا یک کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی هنوز “ترند” است یا نه، مفید باشد.
ابزار ترجمه کلمات کلیدی
یوتیوب یک پلتفرم ویدیویی جهانی است، بنابراین شما مخاطبان جهانی خواهید داشت. تصور کنید چقدر خوب است که به چندین زبان پاسخ دهید. vidIQ میتواند عناوین، توضیحات و برچسبهای کلیدواژه شما را با چند کلیک سادهی ماوس ترجمه کند.
برچسبهای ویدیو تکمیل خودکار کلمه کلیدی
همانطور که یوتیوب هنگام تایپ برچسبهای کلیدواژه در صفحه آپلود ویدیو، پرس و جوهای جستجو را توصیه می کند، vidIQ نیز کلمات کلیدی ایده آلی را پیشنهاد میدهد.
الگوهای برچسب کلمه کلیدی یوتیوب
برای صرفه جویی در وقت خود می توانید یک الگوی کلمه کلیدی را بر اساس عبارات اصلی و کلمات کلیدی که ممکن است در یک سری ویدیو استفاده کنید، ایجاد کنید.
Competitors
چشم از رقبا برندارید
ابزار رقبای vidIQ رقبای یوتیوب شما را تأیید میکند و به شما کمک میکند بفهمید چه محتوایی برای آنها کار میکند. رقیب فردی است که در همان فضای موضوعی شما محتوا را در یوتیوب منتشر میکند، بنابراین داشتن چنین دادههایی در دسترس برای درک آنچه ممکن است برای شما مفید باشد یا چه چیزهایی را می توانید بهبود دهید، بسیار مفید و لازم است.
اضافه کردن کانال های رقیب
برای اینکه ببینید رقبای شما بر اساس بازدید در ساعتشان چگونه کار می کنند، دکمه vidIQ را در مرورگر خود باز کنید، سپس روی “Competition” کلیک کنید. تب جدید کانال شما را با هر کانال دیگری در یوتیوب مقایسه می کند! برای اضافه کردن یک رقیب، فقط شناسه کانال او را کپی کرده و در کادر «Add» قرار دهید.
Trend Alerts
آیا میخواهید بدانید که یک کلمه کلیدی در یوتیوب چگونه عمل میکند یا یک رقیب در یک موضوع پرطرفدار چند بازدید در ساعت دارد؟ ابزار ما می تواند به شما در مورد محتوای محبوب در زمینه خود هشدار دهد.
مقایسه سرعت مشاهده ویدیو در یوتیوب
آیا تا به حال خواسته اید بفهمید که مخاطبان شما چگونه محتوای جدید شما را میبینند؟ میتوانید با هر ویدیو، کانال یا پلی لیست در یوتیوب مقایسه کنید تا بهترین بازخورد را در زمان واقعی در مورد نحوه عملکرد محتوای خود دریافت کنید.
با ابزار «Compare Views » میتوانید سرعت هر ویدیویی را در یوتیوب مشاهده کنید و سپس آن را با هر ویدیو یا هر کانالی در یوتیوب مقایسه کنید.
فرقی نمیکند موضوعات پرطرفدار را دنبال کنید یا سازندگان ویدیویی را که محتوای مشابه ایجاد میکنند زیر نظر داشته باشید، این قطعاً ابزاری برای شماست
شما به راحتی می توانید آمار را برای چند ساعت اول یا بعد از 1، 2، 3 و 28 روز در مقایسه با سایر ویدیوها و کانال های دیگر مشاهده کنید. این ویژگی به شما یک مزیت رقابتی واقعی برای مقایسه عملکرد محتوای خود با دیگران می دهد.
میانگین کانال یوتیوب شما
میتوانید فوراً عملکرد ویدیوی خود را در برابر ویدیوهای دیگری که منتشر کردهاید ببینید. این به شما اطلاعاتی در زمان واقعی درباره عملکرد آپلود شما در مقایسه با میانگین کانالتان می دهد.
آخرین ویدیوی تماشا شده در یوتیوب
اگر در حال تماشای طیف وسیعی از ویدیوها با موضوع یکسان هستید، این به شما کمک میکند تا بدانید کدام ویدیو در آن موضوع بهترین اجرا را داشته است!
مقایسه با هر ویدئویی در یوتیوب
آیا ویدیوی خاصی در یوتیوب وجود دارد، که میخواهید با آن مقایسه کنید، به سادگی URL را بگیرید و آن را با ویدیویی که در حال حاضر تماشا میکنید مقایسه کنید.
مقایسه با هر کانالی در یوتیوب
آیا می خواهید بدانید که عملکرد یک ویدیو در برابر میانگین کانال دیگری چگونه است؟ میتوانید فوراً عملکرد یک ویدیو را در برابر دیگران در آن کانال مشاهده کنید. این به شما نگاهی به نحوه عملکرد یک رقیب با محتوایی که ممکن است بخواهید منتشر کنید یا قبلاً منتشر کرده اید، می دهد.
Most Viewed
آنچه واقعاً در یوتیوب پرطرفدار است
صفحه پرطرفدار خود یوتیوب یک منبع عالی است، اما آیا آنچه را که واقعاً در این پلتفرم ترند است منعکس می کند؟ نه همیشه! به همین دلیل است که ابزار ” Most Viewed برای هر سازنده و ناشر محتوا حیاتی است. فهمیدن اینکه چه ویدیوهایی در هر زمان در یوتیوب بیشترین بازدید را دارند میتواند معدن طلایی برای هر سازنده ای باشد که به دنبال الهام گرفتن از محتوا در طیف وسیعی از ژانرها و دسته بندیها است.
پربازدیدترین ویدیو: فیلترهای جستجو
فیلترهای جستجوی پربازدید به شما این امکان را میدهند که فقط محتوای ویدیویی مورد علاقه خود را کشف کنید. بنابراین، اگر علاقه خاصی به فیلمهای محتوای کودکان ندارید، اما به آشپزی علاقه زیادی دارید، میتوانید از طریق این ابزار به آن دسته بروید.
همچنین میتوانید بسته به اطلاعاتی که بر اساس ویدیوهای شش ماه گذشته، هفته گذشته، یا ویدیوهای پرطرفدار در حال حاضر به آن نیاز دارید، جستجوی خود را بر اساس تعداد بازدید در ساعت، بازدیدها یا مشارکتها تقسیم کنید.
افزونه vidIQ قطعا یک ابزار ضروری برای هر یوتیوبری است. برای اینکه بتونید با دقت کانال و ویدیوهاتون رو بسنجید و بهترین فعالیت رو در یوتیوب داشته باشید.
ابزار ضروری بعدی برای رشد کانال یوتیوب: