آپدیت های جدید یوتیوب با تمرکز بر آنالیز شورت ویدیوها

در اولین آپدیت های جدید یوتیوب در سال ۲۰۲۳، طیف وسیعی از گزینه‌های آنالیز را اعلام کرده است، از جمله داده‌های جدید در مورد رشد ساب‌ها، تامنیل شورت‌‌ها، گزینه‌های جدید تشخیص ساب‌ها و موارد دیگر.

اول از همه، یوتیوب عنصر جدیدی را به استودیوی یوتیوب اضافه می‌کند که تفکیک سابسکرایبرهای به دست آمده توسط هر نوع محتوا را نشان می‌دهد. به این معنی که چه تعداد ساب از شورت‌ها آمده و چه تعداد از ویدیوهای بلند.

‌‌

آپدیت های جدید یوتیوب

‌‌

تغییر را در تصویر بالا مشاهده می‌کنید, که کاملاً به وضوح با شورت‌ها و رشد این کلیپ‌های ویدیویی کوتاه هماهنگ است. از آنجایی که یوتیوب به دنبال گسترش استفاده از شورت‌ها است، همچنین می‌خواهد میزان محبوبیت این قالب را بهتر برای کریتورها برجسته کند.

همچنین در آپدیت های جدید یوتیوب , یوتیوب نمایش جدیدی از محتوایی که مخاطبان شما در حال تماشای آن در انواع قالب‌ها در برنامه تلفن همراه YouTube Studio هستند اضافه می‌کند.

آپدیت های جدید یوتیوب

همانطور که در این مثال می‌بینید، فرمت جدید تاریخچه بینندگان را بر اساس شورت، ویدئو و لایو تجزیه می‌کند، که باز هم زمینه بیشتری را در مورد آنچه که مخاطبان شما به آن علاقه دارند ارائه می‌دهد.

طبق گفته یوتیوب:

«برای دیدن این کارت، به بخش آنالیز استودیو، تب مخاطبین (Audience) بروید و ویدیوهایی را که مخاطبانتان تماشا می‌کنند بر اساس نوع محتوا فیلتر کنید. هدف این است که به کریتورها درک بهتری از انواع محتوایی که مخاطبانشان تماشا می‌کنند داده شود تا به الهام‌بخشی کمک کند و مراقب آنچه در فضای آن‌ها اتفاق می‌افتد باشد. این ممکن است مخصوصاً برای قالب‌هایی که کریتور هنوز امتحان نکرده یا اغلب منتشر نمی‌کند، روشن‌تر باشد. به عنوان مثال، شورت، لایو، بلند و غیره.

رشد سریع ویدیوهای کوتاه این امر را به یک عنصر کلیدی برای یوتیوب تبدیل کرده است و اکنون می‌خواهد کریتورهای بیشتری را وادار کند که شورت‌ها را آپلود کنند تا این تقاضا را تامین کنند.

به طور خاص در مورد Shorts، یوتیوب همچنین گزینه جدیدی را ارائه کرده است که سازندگان شورت ویدیو را قادر می‌سازد تا فریمی را از Short خود انتخاب کنند تا در فرآیند آپلود اولیه به عنوان تامنیل استفاده کنند.

YouTube Shorts thumbnails

این به کریتورهای Shorts راه دیگری برای سفارشی کردن محتوای خود ارائه می‌دهد، در حالی که یوتیوب همچنین خاطرنشان می‌کند که در حال کار روی روش‌های جدیدی برای سفارشی‌سازی بیشتر تامنیل برای Shorts در آینده است.

اما باز هم در این مرحله گزینه انتخاب فریم برای تامنییل Shorts فقط در اندروید موجود است.

آپدیت بعدی درباره ممبرشیپ کانال است. طبق گفته یوتیوب:

“ما اکنون در حال آزمایش هستیم که قفسه تشخیص ممبرهای کانال را به توضیحات ویدیویی در تلفن همراه اضافه کنیم. هدف از این کار, افزایش ثبت نام ممبرهای جدید است. کریتورها این گزینه را خواهند داشت که قفسه تشخیص ممبر را در توضیحات در استودیو غیرفعال کنند.” در تصویر زیر ببینید:

YouTube analytics update

‌‌

و در آخر پیرامون آپدیت های جدید یوتیوب ، یوتیوب همچنین تامنیل ویدیو و طول محتوا را در حالت پیشرفته آنالیز کانال اضافه می‌کند و زمینه بیشتری را در مورد عملکرد تامنیل ویدیوی خاص شما ارائه می‌دهد.

اگر می‌پرسید یوتیوب در سال جدید به کجا نگاه می‌کند و چه هدفی را دنبال می‌کند, از این اطلاعیه‌ها و آپدیت‌های جدید کاملاً مشخص است – که احتمالاً باید Shorts را در سال 2023 جدی بگیرید و آپلود کنید تا به بهترین شکل با تمرکز یوتیوب هماهنگ شوید.

‌‌

بیشتر بخوانید:

تمام تغییرات تبلیغات یوتیوب در سال ۲۰۲۳

آپدیت های جدید یوتیوب شورتز و صفحه آنالیز کانال

آپدیت های جدید برای یوتیوب شورت | گزینه های جدید Cut و Draft

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© All contents and rights belongs to Zinonetwork 2025