قابلیت جدید Voiceover به شورت ویدیوهای یوتیوب اضافه می‌شود

یوتیوب گزینه جدیدی را برای کمک به بهبود شورت ویدیوهای یوتیوب شما اضافه کرده است، به طوری که کریتورها اکنون می‌توانند صداگذاری را به کلیپ‌های فرم کوتاه خود اضافه کنند.

YouTube Shorts با افزودن بسیاری از ویژگی‌های جدید که در برنامه‌های دیگر محبوب هستند به رقابت با TikTok ادامه می‌دهد. امروزه، پلتفرم متعلق به گوگل در حال استفاده از قابلیت پخش صدای روایت در iOS است، ابزاری که اغلب در TikTok استفاده می شود.

کریتورها از نریشن برای اضافه کردن تفسیر در بالای ویدیوهای از قبل ضبط شده استفاده می‌کنند. چنین محتوایی ممکن است شامل آموزش‌های آشپزی با صداهای آموزشی، واکنش‌های زنده به ویدیوهای خنده‌دار و … باشد.

برای افزودن صدا به Shorts خود پس از ضبط محتوا:

برای استفاده از صداگذاری (Voiceover) در شورت ویدیوهای یوتیوب پس از ضبط ویدیو، روی دکمه علامت زدن در سمت راست پایین صفحه دوربین ضربه بزنید. سپس، روی دکمه voiceover ضربه بزنید، جایی را که می‌خواهید صداگذاری خود را شروع کنید، انتخاب کنید، record را فشار دهید، سپس در صورت نیاز صدا را تنظیم کنید. کاربران همچنین می‌توانند ضبط‌ها را لغو و دوباره انجام دهند تا ویرایش آسان‌تر شود.
‌‌

  • روی دکمه تیک در سمت راست پایین صفحه دوربین ضربه بزنید.
  • روی دکمه Voiceover ضربه بزنید.
  • هد پخش (خط سفید عمودی روی نوار فیلم ویدیویی) را به نقطه ای که می خواهید صداگذاری خود را شروع کنید حرکت دهید.
  • دکمه قرمز ضبط را فشار دهید تا ضبط شروع شود و دوباره روی آن ضربه بزنید تا ضبط متوقف شود. (همچنین می توانید دکمه ضبط را در حین ضبط نگه دارید و برای توقف ضبط بلند کنید)
  • اگر می‌خواهید آخرین صدای ضبط شده خود را حذف کنید، روی دکمه لغو ضربه بزنید، یا برای افزودن دوباره آن، روی دکمه تکرار ضربه بزنید.
  • از پانل میزان صدا برای تنظیم سطح صدا در موسیقی، صدای ویدیوی اصلی و صدا استفاده کنید.
  • یوتیوب می گوید که صداگذاری برای Shorts از امروز در iOS منتشر می شود. هنوز خبری از اندروید نیست.

‌‌

YouTube Shorts اخیراً یکی دیگر از ویژگی‌های iOS را اضافه کرده است که از TikTok حذف شده است: توانایی پاسخ دادن به کامنت‌ها با یک ویدیوی جدید. TikTok این ویژگی را در سال 2020 معرفی کرد.

البته، بزرگترین خبری که اخیراً از یوتیوب منتشر شده است، گسترش درآمدزایی از Shorts است. برای اولین بار، سازندگان ویدئوهای فرم کوتاه می‌توانند از محتوای خود درآمد تبلیغاتی کسب کنند. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، ارائه سهم درآمد به کریتورها می‌تواند بهترین امید یوتیوب برای رسیدن به برتری کوتاه TikTok باشد.

با توجه به این تمرکز، شورت ممکن است یک افزودنی استراتژیک ارزشمند باشد. و با افزودن ابزارهای خلاقانه‌تر هر هفته، راه‌های مختلفی برای ایجاد شورت ویدیوهای یوتیوب وجود دارد که می‌تواند به ایجاد علاقه بیشتر به محتوای شما کمک کند.

بیشتر بخوانید:

یوتیوب تست بتای Super Thanks را برای ویدیوهای شورت راه‌اندازی کرد

پلتفرم جدید «Creator Music» برای تسهیل معاملات لایسنس موسیقی در یوتیوب

آپدیت جدید یوتیوب برای کسب درآمد از شورت ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© All contents and rights belongs to Zinonetwork 2025